چطور در اندروید بفهمیم کدام اپلیکیشن‌ به موقعیت مکانی دسترسی دارد؟

دسترسی موقعیت مکانی یا همان دسترسی لوکیشن، یکی از مهم‌ترین موارد در حیطه حفظ امنیت شما روی گوشی‌ها است که در این پست چگونگی آن در اندروید را آموزش داده‌ایم.

چطور در اندروید بفهمیم کدام اپلیکیشن‌ به موقعیت مکانی دسترسی دارد؟

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام،دسترسی به لوکیشن دستگاه برای بسیاری از اپلیکیشن‌ها روی سیستم عامل اندروید تبدیل به یک پروسه نرمال و طبیعی شده است. استفاده از این گزینه برای برخی نرم‌افزارها واجب است، اما خطراتی را نیز با خود به همراه خواهد داشت. در ادامه قصد داریم ببینیم چگونه می‌توان دسترسی اپلیکیشن‌ها به لوکیشن روی محصولات اندرویدی را چک کرد.

از آن جا که برخی اپلیکیشن‌ها برای پاسخگو بودن نیاز به دسترسی به لوکیشن دارند، پس از نصب و به محض نخستین ورود اجازه دسترسی به لوکیشن را از شما خواهند گرفت. به این ترتیب شما می‌توانید یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • اجازه استفاده هنگام ورود به اپلیکیشن مورد نظر
  • اجازه یک باره
  • عدم امکان استفاده از لوکیشن

به این ترتیب شما بسته به نیاز می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

برخی اپلیکیشن‌ها مانند Google Maps ، Waze یا حتی Uber برای ادامه کار و پاسخگو بودن در هر لحظه نیاز به لوکیشن دقیق شما خواهند داشت. اما گزینه‌های دیگر مانند AccuWeather نیاز به دسترسی همیشگی به لوکیشن نخواهند داشت و می‌توانید با بالا آمدن پنجره پاپ آپ، گزینه دسترسی هنگام ورود به اپلیکیشن را انتخاب کنید.

مشاهده لیست اپلیکیشن‌هایی که به لوکیشن دسترسی دارند، در سیستم عامل اندروید بسیار آسان است. کافی است مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

وارد Settings شوید.

صفحه را به پایین هدایت کرده و روی Location ضربه بزنید.

حالا گزینه App location permissions را انتخاب کنید. در قسمت بالا لیست اپلیکیشن‌هایی که همیشه به لوکیشن دسترسی دارند را مشاهده خواهید کرد، سپس به سراغ گزینه‌هایی که در حین استفاده به لوکیشن دسترسی دارند می‌روید و در انتها هم لیست نرم افزارهایی که امکان دسترسی به لوکیشن ندارند را می‌بینید.

روی هر یک از اپلیکیشن‌ها که ضربه بزنید، می‌توانید وارد صفحه بعدی شده و اجازه دسترسی به لوکیشن را از آن‌ها بگیرید.

 

برای لغو دسترسی به لوکیشن برای تمامی اپلیکیشن‌ها، در تصویر بالا و در مرحله دوم سوییچ گزینه Use location در ابتدای این منو را در وضعیت خاموش قرار دهید. به عنوان روش دیگر، می‌توان به پنل Quick settings اشاره کرد. برای دسترسی به این قسمت کافی است انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین کشیده و روی سوییچ لوکیشن ضربه بزنید تا غیر فعال شود.

 

 
منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما