کارت گرافیک RTX 4080 لپ تاپ روی Geekbench دیده شد

به تازگی روی دیتابیس Geekbench یک مدخل جدید متعلق به نسخه مخصوص لپ تاپ کارت گرافیک GeForce RTX 4080 دیده شده است.

کارت گرافیک RTX 4080 لپ تاپ روی Geekbench دیده شد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ ،این مدخل در واقع متعلق به یک دستگاه لپ تاپ گیمینگ Acer Predator PH16-71 بوده که یک لپ تاپ رده بالا محسوب می‌شود و به پردازنده 24 هسته‌ای Core i9 13900HX و کارت گرافیک GeForce RTX 4080 مجهز شده است. این مدخل علاوه بر تأیید مشخصات این کارت گرافیک، نشان می‌دهد که بررسی‌کنندگان دارند لپ تاپ‌های مجهز به این سخت افزارها را بررسی می‌کنند و عرضه آن‌ها نزدیک است.

بگذارید با مشخصات فنی شروع کنیم. اینطور که تأیید شده، کارت گرافیک RTX 4080 لپ تاپ به پردازشگر AD104 با 58 پردازشگر استریم با مجموع 7424 هسته CUDA مجهز شده است. علاوه بر آن، اکنون می‌دانیم که حافظه این کارت گرافیک 12 گیگابایت است و از نوع حافظه آن اطلاعی نداریم. بیشینه فرکانس این کارت گرافیک نیز 2.01 گیگاهرتز بوده که معادل 29.7 ترافلاپ قدرت خالص محاسباتی است.

نسخه لپ تاپ کارت گرافیک RTX 4080 با استفاده از رابط OpenCL در Geekbench تست شده و توانسته امتیاز 178038 را کسب کند. این بنچمارک، یک بنچمارک گیمینگ نیست و نتایج آن، به عملکرد گیمینگ تعمیم داده نمی‌شود. به هر حال، می‌توانیم عملکرد این کارت گرافیک در این تست را با کارت گرافیک مخصوص لپ تاپ RTX 3080 Ti مقایسه کنیم که امتیاز 136008 را در همین تست کسب می‌کند. با این حساب، شاهد بهبود حداقل 30 درصدی عملکرد کارت گرافیک RTX 4080 Mobile نسبت به پرچمدار نسل قبل و بهبود 42 درصدی عملکرد نسبت به RTX 3080 Mobile هستیم.

کارت گرافیک‌های مخصوص لپ تاپ RTX 40 Ada قرار است طی کنفرانس GeForce Beyond انویدیا در رویداد CES 2023 و به تاریخ 3 ژانویه به طور رسمی معرفی بشوند و عرضه آن‌ها نیز کمی بعد از همین تاریخ آغاز خواهد شد. لپ تاپ‌هایی که به این کارت گرافیک‌ها مجهز هستند به پردازنده‌های نسل سیزدهمی Core H/HK/HX اینتل نیز مجهز خواهند شد؛ البته تا زمانی که با نسخه لپ تاپ پردازنده‌های Ryzen 7000 به طور رسمی ملاقات کنیم.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما