تلگرام انتخاب اول دانشجویان دانشگاه‌های دولتی

اقتصاد ۱۰۰ - مرکز افکار سنجی دانشجویان به اختصار ایسپا، طی نظرسنجی گسترده‌ای به اطلاعات جالبی دست یافت که نشان می‌داد تلگرام در بین دانشجویان دانشگاه‌های دولتی از محبوبیت بالایی برخوردار است.

تلگرام انتخاب اول دانشجویان دانشگاه‌های دولتی

به گزارش گروه دانش و فناوری، طبق این آمار تلگرام با 89.5 درصد استفاده، پرکاربردترین پلتفرم در میان دانشجویان اس. این نظر سنجی که بر روی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی انجام گرفته، ابعاد مختلفی از قبیل نحوه گذراندن اوقات فراغت، میزان استفاده از پیامرسان‌ها و منابع پیگیری اخبار را بررسی کرده است.

در این نظرسنجی که به صورت مصاحبه حضوری بود، 2250 نفر دانشجو از سراسر دانشگاه‌های دولتی ایران شرکت داشتند که 52 درصد آنها زن و 48 درصد مرد بودند؛ 47 درصد در بازه‌ی سنی 18 تا 22 سال، 33.6 درصد در بازه‌ی سنی 23 تا 27 سال و 17.2 درصد بالای 28 سال داشتند. همچنین 61 درصد این تعداد مدرک کارشناسی، 28.7 درصد کارشناسی و 110 درصد دکتری داشتند.

بررسی اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه‌های دولتی

در این بررسی مشخص شد که شبکه‌های اجتماعی و پامرسان، محبوب‌ترین ابزار برای گذران وقت در بین دانشجویان دانشگاه‌های دولتی است. طبق این آمار 79.5 درصد از شرکت‌کنندگان هر روز از پلتفرم‌های پیامرسان استفاده می‌کنند. در این میان 1 درصد از دانشجویان گفته‌اند که اصلا از این ابزار استفاده نمی‌کنند. همچنین مشخص شد که بعد از استفاده از پیامرسان‌ها، گوش‌دادن به موسیقی و معاشرت با دوستان پرطرفدارترین فعالیت برای صرف اوقات فراغت این قشر محسوب می‌شود.

بررسی اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه‌های دولتی

محبوب‌ترین پلتفرم‌های دیجیتال در میان این قشر

در بین سوشال مدیاها، تلگرام و اینستاگرام با 85.7 درصد، واتساپ با 66.7 درصد و یوتیوب با 50.4 درصد بیشترین استفاده را در میان دانشجویان دانشگاه‌های دولتی داشت. قسمت جالب اینجاست که تمامی اپلیکیشن‌های ذکر شده، فیلتر و جزء پلتفرم‌های خارجی هستند. این موضوع نشان می‌دهد که علیرغم فیلترینگ، استفاده از پلتفرم‌های خارجی بیشتر از پیامرسانی‌های مانند ایتا و روبیکا است.

28.5 از دانشجویان از شبکه اجتماعی ایکس استفاده می‌کنند در حالیکه سرانه استفاده ایرانیان بالای 18 سال از این اپلیکیشن 2.5 درصد است. این آمار نشان می‌دهد که دانشجویان نسبت به جمعیت عمومی کشور که بالای 18 سال دارند بیشتر از پیامرسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

بررسی اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه‌های دولتی

مرجعیت اخبار در میان دانشجویان

این نظرسنجی ابعاد دیگری هم داشت. اینکه بیشتر دانشجویان برای پیگیری اخبار از سایت‌ها، خبرگذاری و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. طبق آمار 25.2 درصد از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی از پلتفرم‌ها و 12.5 درصد از دانشجویان برای اطلاع از اخبار روز به رسانه‌های سنتی مانند صداوسیما مراجعه می‌کنند. این موضوع نشان‌دهنده سرعت تغییر روند رفتار رسانه‌ای این نسل است که به وضوح رسانه‌های سنتی مانند صداوسیما را کنار گذاشته‌اند.

رسانه‌های ماهواره‌ای 8 درصد، دوستان و آشنایان 5 درصد از منابع خبری دانشجویان را به خود اختصاص داد. در این میان سهم روزنامه‌ها تنها 1 درصد بود.

بررسی اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه‌های دولتی

انتهای پیام

منبع : تکراتو
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما مجمع تشخیص ،پیشنهاد عضویت ایران در FATF را تصویب می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما