افت 9 درصدی سهام تسلا علی رغم رونمایی از روبوتاکسی توسط ایلان ماسک

اقتصاد ۱۰۰ - ایلان ماسک طی رویدادی از جدیدترین محصولات تسلا مانند روبو ون، ربات انسان‌نمای اپتیموس و سایبرکب رونمایی کرد. اما به نظر می‌رسد با وجود نوآوری‌های ماسک، سهامداران تسلا همچنان از عملکرد او ناراضی‌اند و خواستار طراحی محصولاتی هستند که سودآورتر باشد.

افت 9 درصدی سهام تسلا علی رغم رونمایی از روبوتاکسی توسط ایلان ماسک

به گزارش گروه دانش و فناوری، در رویداد We, Robot تسلا، اپتیموس از مهمان پذیرایی کرد و ایلان ماسک به شرح قابلیت‌های روبو ون و روبوتاکسی سایبرکب پرداخت. ماسک طی این رویداد گفت که تاکسی روباتیک بدون پدال و فرمان تسلا، در سال 2026 با قیمتی کمتر از 30 هزار دلار عرضه خواهد شد و می‌تواند کاملا خودران در کالیفرنیا و تگزاس فعالیت کند.

با اینحال و علیرغم  استقبال گسترده از این مراسم، همچنان سهامداران نگران شیوه درآمدزایی محصولات معرفی شده هستند؛ چراکه بازار خودروهای برقی کاهش 9 درصدی را تجربه کرده است. درحال حاضر ارزش بازار تسلا با کاهش 62 میلیارد دلاری مواجه شده و هر سهم به قیمت 217.8 دلار رسید. با استناد به برخی از گزارش‌ها، تسلا در طول سال جاری با کاهش 12 درصدی و طی یک سال گذشته با افت 17 درصدی همراه بوده است.

راس گربر مدیرعامل ، مدیرعامل Gerber Kawasaki و یکی از سهامداران تسلا در مصاحبه‌ای که با رویترز داشته گفت: «دیدگاه ایلان ماسک را دوست دارم اما کسی باید باشد که به آن جامه عمل بپوشاند. تسلا باید طی 24 ماه آینده به فروش خودروهای برقی ادامه دهد؛ چرا روی آنها تمرکز نداریم؟» وی همچنین گفت که ما نیاز داریم محصولاتی به‌صرفه‌تر و سنتی‌تر تولید کنیم که زودتر به پول تبدیل می‌شوند.

یکی دیگر از سهامداران به نام رامش پولا که مدیر ارشد شرکت سرمایه‌گذاری Creative Planning است نیز گفته که تحت تاثیر رویداد تسلا قرار گرفته اما می‌خواهد اطلاعات بیشتری درباره‌ی شیوه درآمد‌زایی هوش مصنوعی و بکارگیری ربات‌ها داشته باشد. او همچنین اشاره کرد که مشکلات رگولاتوری و دریافت مجوز می‌تواند تاثیر مستقیم بر پیشرفت‌ها تسلا در حوزه خودروهای خودران داشته باشد.

تحلیلگران مورگان استنلی می‌گویند ایلان ماسک نتوانسته با معرفی سایبرکب و اپتیموس و حتی روبو ون، تسلا را به عنوان یک شرکت هوش مصنوعی بشناساند. همچنین جزئیات زیادی در مورد ارتقا سیستم خودران و همکاری‌های احتمالی بین تسلا و xAI ارائه نکرده است.

انتهای پیام

منبع : تکراتو
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما مجمع تشخیص ،پیشنهاد عضویت ایران در FATF را تصویب می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما