مهاجرت راست‌گرایان افراطی از تلگرام به سیمپل‌ ایکس ؛ اپلیکیشنی که شماره و ایمیل نمی‌خواهد

اقتصاد ۱۰۰ - پس از دستگیری پاول دوروف در فرانسه، او تصمیم گرفت تا با مقامات و نهادهای نظارتی برای مقابله با انتشار محتوای غیرقانوین همکاری کند.

مهاجرت راست‌گرایان افراطی از تلگرام به سیمپل‌ ایکس ؛ اپلیکیشنی که شماره و ایمیل نمی‌خواهد

به گزارش گروه دانش و فناوری، به نظر می‌رسد این تصمیم باعث مهاجرت راست‌گرایان افراطی از تلگرام به سیمپل‌ ایکس شده است.در برخی از گزارش‌ها دلیل اصلی مهاجرت از تلگرام به سیمپل ایکس این می‌دانند که کاربران نگران نقش حریم خصوصی خود هستند و ترجیح می‌دهند در اپلیکیشنی فعالیت کنند که به لحاظ امنیتی، حفاظت از اطلاعاتشان را تضمین می‌کند.

دلیل مهاجرت راست‌گرایان افراطی از تلگرام به سیمپل‌ ایکس چییست؟ این اپلیکیشن چه ویژگی‌هایی دارد؟

به‌گزارش theguardian، راست‌گرایان افراطی از آن جهت SimpleX را انتخاب کرده‌اند که از لحاظ امنیتی عملکرد بهتری نسبت به تلگرام دارد و برای عضویت نیازی به احراز هویت از طریق ایمیل یا شماره تلفن ندارد. بعلاوه به گفته‌ی سیمپل ایکس، این پلتفرم نمی‌تواند پروفایل کاربران و متا دیتاهای آنها را ردیابی کند و این اطلاعات در سرورهای  خود مخفی نگه می‌دارد.

این انتخاب دلایل دیگری نیز دارد. مثلا در این برنامه مشابه با تلگرام، امکان چت فردی و گروهی فراهم است. سیمپل ایکس اعلام کرده که در ماه اوت، اپلیکیشن اندرویدی آن بالای 100 هزار بار دانلود شده و توانسته به کمک جک دورسی (مدیرعامل سابق وییر) 1.3 میلیون سرمایه جمع کند.

جک دورسی پیش‌تر از این اپلیکیشن به عنوان آینده پیام‌رسان‌های ایمن یاد کرده بود و گفته بود عملکردی حتی بهتر از سیگنال خواهد داشت.

پس از آنکه پاول دوروف دستگیر شد، تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند که بسیاری از گروه‌های افراطی و تروریستی ار تلگرام خواهند رفت. یکی از گروه‌هایی که در تلگرام با نام«ترور گرام» در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کرده پس از مهاجرت به SimpleX نوشته که: « تلگرام همیشه ابزاری برای شنوده بوده و نمی‌توان به آن اعتماد کرد.»

بانیان سیمپل ایکس که در بریتانیا مستقرند، گفته‌اند که اپلیکیشن‌ آنها به صورت مستقل عمل کرده و به هیچ وجه کپی برداری از تلگرام نیست. همچنین گفته که این برنامه قابلیت پشتیبانی از گروه‌های بزرگ به مانند تلگرام را ندارد و فقط قادر به پشتیبانی از گروه‌هایی با اعضای محدود است.

انتهای پیام

منبع : تکراتو
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما