تولید آیفون 16 به دلیل تقاضای پایین بازار کاهش می‌یابد

اقتصاد ۱۰۰ - تقاضای پایین کاربران و بازار موبایل منجر به کاهش تولید آیفون 16 شده است. اما چرا نسل جدید آیفون‌ها با شکست روبرو شده و آن‌طور که باید و شاید تقاضا ندارد؟

تولید آیفون 16 به دلیل تقاضای پایین بازار کاهش می‌یابد

به گزارش گروه دانش و فناوری،بر اساس اطلاعاتی که در وب‌سایت خبری gizmochina منتشر شده، اپل تولید آیفون 16 را به اندازه سه میلیون دستگاه کاهش داده است. طبق بررسی‌های صورت گرفته روی زنجیره تامین، این کاهش تولید با یک شریک نیمه هادی کلیدی برای سفارشات آیفون انجام شده است.

بر اساس گفته‌های تحلیلگران بارکلیز، فروش آیفون 16 نسبت به سال گذشته با 15 درصد کاهش روبرو خواهد شد. با این وجود، میزان فروش در سه ماهه قبل چندان بد نبوده و مطابق با انتظارات بوده است. این تحلیلگران در گزارش خود عنوان کرده‌اند که بازار موبایل در سه ماهه سپتامبر شاهد فروش 51 میلیون دستگاه آیفون 16 بوده است.

تولید آیفون 16

با این حال، گفته می‌شود که سه ماهه دسامبر با چالش‌های بیشتری همراه خواهد بود. با کاهش تقاضا و در نتیجه کاهش تولید، محموله‌های آیفون 16 در معرض خطر بیشتری قرار خواهند گرفت.

تحلیلگران بر این باورند که این عدم استقبال و کاهش تقاضا، با سرعت پایین توسعه هوش مصنوعی اپل یا همان Apple Intelligence در ارتباط است. در واقع می‌توان گفت که تاخیر اپل در راه اندازی هوش مصنوعی اختصاصی خود تاثیر بالایی در کاهش تقاضا داشته است. این مسئله در فروش سری جدید آیفون‌ها به خصوص مدل‌های پرو که از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارند (به جز دکمه جدید کپچر) موثر خواهد بود.

بنابراین، به نظر می‌رسد که انتشار تدریجی Apple Intelligence یک عامل کلیدی در کاهش تقاضا باشد. این شرکت نسخه بتای iOS 18.1 را با Apple Intelligence برای آیفون 16 در اواسط سپتامبر راه‌اندازی کرد، اما تاخیر در ارائه مجموعه کامل ویژگی‌ها در کاهش تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان موثر بوده است.

چالش دیگری که در پیش روی اپل قرار دارد این است که دسترسی به مجموعه کامل ویژگی‌های هوش اپل ممکن است در خارج از ایالات متحده محدود باشد و به طور بالقوه بر محموله‌های جهانی تأثیر بگذارد. علاوه بر این، فقدان نوآوری و خلاقیت در طراحی می‌تواند بر تقاضای ضعیف‌تر تأثیر بگذارد. در حالی که آیفون 16 و آیفون 16 پلاس طرح دوربین جدیدی را دریافت کرده‌اند، مدل‌های پرو یعنی آیفون 16 پرو و آیفون 16 ​​پرو مکس بسیار شبیه به مدل‌های قبلی خود هستند.

انتهای پیام

منبع : تکراتو
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما