ByteDance دسترسی به اطلاعات شخصی و جاسوسی از خبرنگاران را تایید کرد

شرکت اصلی مالک تیک تاک به تازگی تایید کرده که برخی از کارکنان آن به جاسوسی و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات برخی کاربران و خبرنگاران دست پیدا کرده‌اند و این شرکت به نیویورک تایمز گفته که کارمندان مسئول این کار را اخراج کرده است.

ByteDance دسترسی به اطلاعات شخصی و جاسوسی از خبرنگاران را تایید کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،این حادثه که اولین بار توسط BuzzFeed News در ژوئن 2022 گزارش شد و در آن اذعان شد که دسترسی به اطلاعات غیرعمومی کاربران تیک تاک در ایالات متحده توسط بایت دانس شرکت مالک این پلتفرم مستقر در چین انجام گرفته است.

تایید رسمی ByteDance و افشاگری قبلی در این خصوص بیشتر قابلیت‌های حریم خصوصی این کمپانی را زیرسوال خواهد برد. این در حالی است که این پلتفرم محبوب اجتماعی همین حالا نیز به دلیل نگرانی‌های امنیتی و نظارتی در آمریکا با انتقادات گسترده‌ای روبرو است. به دلیل نگرانی‌ها در این خصوص به تازگی استفاده از این پلتفرم در دستگاه‌های دولتی در آمریکا نیز ممنوع شده است.

بایت دانس شرکت مالک تیک تاک طی یک تحقیق داخلی برای کشف اینکه چه کسی گفتگوهای صوتی داخلی این شرکت را افشا کرده به اطلاعات خصوصی و جاسوسی از سه روزنامه‌نگار فوربز که قبلا برای BuzzFeed News کار می‌کرده‌اند، یک خبرنگار فایننشال تایمز و گروه کوچکی افراد دست پیدا کرده و آن‌ها را افشا کرده است.

تیک تاک جاسوسی

خبرنگاران فوربز در همین زمینه با بررسی اسناد ByteDance در این خصوص ادعا کرده‌اند که رئیس امنیت و حریم خصوصی این شرکت پروژه‌ای با نام Project Raven را برای شناسایی کارمندانی که اطلاعات کمپانی را در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند رهبری کرده و در این پروژه با دسترسی به اطلاعات کاربری، IP و لوکیشن این خبرنگاران، بایت دانس آن‌ها را برای بررسی قرار فیزیکی با کارمندان تیک تاک رصد کرده است.

با این حال تاکنون مشخص نیست که آیا هدف پروژه ریون یافتن افشاگرهای داخلی در این کمپانی بوده و یا اینکه این پروژه‌ای جاسوسی بوده که خود شرکت آن را تایید کرده است. در هر صورت تیک تاک موقعیت خوبی در آمریکا ندارد و احتمال بن شدن و مسدودی آن توسط دولت آمریکا افزایش یافته، این در حالی است که این پلتفرم نزدیک به 80 میلیون کاربر فعلا ماهانه در داخل آمریکا دارد.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما