اس اس دی GALAX HOF Extreme 50 PCIe 5.0 رونمایی شد + رم‌های HOF Pro D5

به تازگی شرکت GALAX از جدیدترین اس اس دی خود رونمایی کرده است – اس اس دی HOF Extreme 50 که یکی از اولین درایوهای دنیا با پشتیبانی از رابط PCIe 5.0 محسوب می‌شود.

اس اس دی GALAX HOF Extreme 50 PCIe 5.0 رونمایی شد + رم‌های HOF Pro D5

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،بگذارید ابتدا این را بگوییم که شرکت GALAX صرفاً اس اس دی HOF Extreme 50 را به همراه مشخصات فنی رونمایی کرده و هنوز هیچ خبر یا اطلاعاتی از قیمت یا وضعیت دسترسی آن در دست نداریم. اهمیت این موضوع از آن جهت بالاست که در حال حاضر، درایوهای PCIe 5.0 اصلاً قابل خرید نیستند و تلاش برای خرید آن‌ها نتیجه ندارد. متأسفانه شرکت GALAX هم قرار نیست اولین شرکتی باشد که این درایوها را عرضه می‌کند.

اس اس دی HOF Extreme 50 PCIe 5.0 شرکت GALAX قرار است در دو نسخه 1 ترابایتی و 2 ترابایتی عرضه بشود که مشخصات فنی آن‌ها هم یکسان نیست:

  • HOF Extreme 50 1TB: 9500 MB/s & 1300K IPS (read), 8500 MB/s & 1100K IOPS (write)
  • HOF Extreme 50 2TB: 10000 MB/s & 1500K IPS (read), 9500 MB/s & 1250K IOPS (write)

نکته جالب این است که این درایوها قرار نیست سریع‌ترین اس اس دی‌های شرکت GALAX باشند. این شرکت اعلام کرده که در حال حاضر مشغول توسعه درایوهای فوق سریع خود با سرعت خوانش تصادفی 12 گیگابایت بر ثانیه است. مشخصات این دو اس اس دی جدید خوب و مطلوب هست، اما نه به خوبی آن‌چه در درایوهای PCIe 5.0 انتظار داریم.

این درایوها سیستم خنک کننده فعال هم دارند و یک فن خنک کننده کوچک روی آن‌ها نصب شده است. کش داخلی DDR4 را هم نباید از قلم بیندازیم. علاوه بر آن، این درایوها به چیپ‌های جدید 232 لایه مجهز هستند و کنترلر آن‌ها نیز ساخت شرکت Phison است.

همان‌طور که گفتیم شرکت GALAX علاوه بر اس اس دی‌های جدید، از رم‌های جدید HOF Pro DDR5 خود نیز رونمایی کرده است. این حافظه‌ها در سه مدل با سرعت‌های 6800، 7200 و 8000 مگاترنسفر بر ثانیه تولید می‌شوند (هر سه کیت به صورت 2x16GB). این حافظه‌ها تا به این لحظه نه روی سایت خود GALAX لیست شده‌اند و نه روی خرده‌فروشی‌های سخت افزاری، به همین خاطر هیچ اطلاعاتی در خصوص قیمت و وضعیت دسترسی آن‌ها در دست نیست. در واقع اطلاعات منتشر شده به قدری محدود هستند که از تایمینگ این حافظه‌ها نیز اطلاعی نداریم.

از آن‌جا که شرکت GALAX محصولات بالارده سری HOF را ابتدا برای اورکلاکرهای حرفه‌ای ارسال می‌کند، عرضه این محصولات کمی بعد از ارسال آن‌ها برای اورکلاکرها آغاز می‌شود و هر وقت این محصولات را در دستان اورکلاکرها دیدیم، می‌توانیم منتظر عرضه آن‌ها نیز باشیم.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما