پهپادها پاسخ دهنده تماس‌های اضطراری در ایالت تگزاس آمریکا

اقتصاد ۱۰۰ - پهپادهای خودران اولین پاسخ دهندگان به تماس‌های اضطراری در تگزاس خواهند بود و اداره پلیس این منطقه با همکاری یک استارت‌آپ محلی به زودی این پهپادهای خودران را عملیاتی خواهند کرد.

پهپادها پاسخ دهنده تماس‌های اضطراری در ایالت تگزاس آمریکا

به گزارش گروه دانش و فناوری، یک اداره پلیس در منطقه آستین تگزاس می‌خواهد قابلیت‌های اولین واکنش را با استفاده از پهپادهای خودران تقویت کند.

برایان جونز(Brian Jones) رئیس پلیس این منطقه اظهار داشت که سیستم پهپاد AV8 می‌تواند به هر شرایط اضطراری پاسخ دهد و به عنوان چشم و گوش اولین واکنش دهنده در صحنه یا در مسیر عمل کند.

این پهپادها بدون نیاز به خلبان به صورت خودکار پرتاب خواهند شد و هنگامی که زمان شارژ مجدد آنها فرا برسد یا زمانی که باید مسئولیت جدیدی را بر عهده بگیرند، به پایگاه خود باز می‌گردند و منتظر ماموریت بعدی خود می‌مانند.

جونز توضیح داد که این پهپادها می‌توانند اولین حاضران در صحنه باشد و اطلاعات و بازخوردها را در لحظه به افسران پلیس که در مسیر هستند، ارائه دهد.

استارت‌آپ ایو(Eve Vehicles) این پهپادهای تخصصی و مستقل را اینگونه توصیف می‌کند که در محیط خود به خوبی عمل می‌کنند و با تیم‌های پلیس برای ارائه اطلاعات اولیه همکاری می‌کنند که به تخصیص مؤثر منابع مناسب کمک می‌کند.

به گفته راجر پسینا(Roger Pecina) مدیر عامل این شرکت، سه پهپاد در مکان‌های مختلف در سراسر شهر مستقر خواهند شد. این پهپادها و ایستگاه‌های آنها در اطراف شهر مانند پرندگان عمل خواهند کرد و در هر فراخوانی، نزدیک‌ترین پهپاد پاسخ می‌دهد و پس از تماس به ایستگاه خود بازمی‌گردد و شارژ می‌شود و منتظر ماموریت بعدی می‌ماند.

به گفته وی، با پرواز هر پهپاد، تصاویر زنده به پلیس مخابره می‌شود که به آنها اجازه می‌دهد وضعیت را در لحظه رصد کنند.

پسینا افزود: این پهپادها با یک بار شارژ می‌توانند بیش از ۴۰ دقیقه پرواز کنند و در طول آزمایش به سرعت ۱۰۸ کیلومتر در ساعت برسند.

جونز همچنین خاطرنشان کرد که این فناوری ابزاری جدید برای اطمینان از ایمنی جامعه و اولین پاسخ در مواقع اضطراری فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: این نوآوری دیگری است که اداره پلیس در اینجا به منظور خدمت‌رسانی بهتر به جامعه از آن استقبال و استفاده کرده است.

سیستم AV8 می‌تواند تا هفته آینده برای تماس‌های اضطراری در یک محدود مشخص در این شهر مستقر شود.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که استقرار کامل این سیستم طی یک تا دو ماه انجام می‌شود.

سه مکان از جمله دو مدرسه برای برنامه آزمایشی AV8 انتخاب شده‌اند. انتخاب این مدارس قبل از تیراندازی چهارشنبه گذشته در یک دبیرستان در آمریکا انجام شد.

به گفته رئیس پلیس برایان جونز، اگر حادثه‌ای شبیه به تیراندازی اخیر رخ دهد، این پهپادها اطلاعاتی را قبل از رسیدن افسران پلیس به صحنه ارائه می‌دهند و به آنها اجازه می‌دهند تا برای درگیر شدن با مظنون بهتر آماده شوند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین احتمالاً می‌توانیم مکان مظنونان را قبل از رسیدن افسران پلیس بدانیم و بهتر می‌توانیم به آن موقعیت واکنش نشان دهیم و احتمالاً جان افراد بیشتری را نجات دهیم.

انتهای پیام

منبع : ايسنا


وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما