رندرهای کارت گرافیک TITAN RTX Ada با دو ورودی 16 پین منتشر شدند

هر چند هفته یک بار، گردوخاک از روی نسل جدید کارت گرافیک سری TITAN RTX بر پایه معماری Ada Lovelace کنار می‌رود و بعد از مدتی دوباره گردوخاک فراموشی روی آن می‌نشیند.

رندرهای کارت گرافیک TITAN RTX Ada با دو ورودی 16 پین منتشر شدند

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،به هر حال این بار Moore’s Law is Dead ادعا کرده که توانسته تعدادی تصویر واقعی از نمونه‌های مهندسی این کارت گرافیک به دست بیاورد و از آن‌ها برای تولید رندرهایی که در ادامه می‌بینیم استفاده کرده است.

گویا شرکت انویدیا هنوز ایده عرضه قدرتمندترین کارت گرافیک گیمینگ Ada تحت سری TITAN RTX را کامل فراموش نکرده است. آخرین کارت گرافیکی که از سری TITAN دیدیم بر پایه معماری Turing بود و در دوران Ampere نیز خبری از آن نشد؛ در واقع انویدیا ترجیح داد روی سری GeForce تمرکز کند و کارت گرافیک‌های کلاس «تایتان» را تحت کلاس GeForce RTX xx90 عرضه کند. آن زمان که این تصمیم گرفته شد بازار کارت گرافیک به خاطر ماینینگ و همچنین همه‌گیری کرونا بسیار ناآرام بود؛ اما حال بازار به اندازه‌ای آرام شده که شرکت انویدیا بتواند دوباره به احیای سری TITAN فکر کند.

در حال حاضر، انتظاری نداریم که نسخه کامل پردازشگر AD102 Lovelace به این زودی‌ها در یک کارت گرافیک RTX 40 دیده شود. تقریباً مطمئن هستیم که یک کارت گرافیک بالاخره با این چیپست به بازار عرضه می‌شود و تا به این لحظه با نام RTX 4090 Ti پذیرفته شده است. اما این رندرها نشان می‌دهند که انویدیا ممکن است تصمیم بگیرد این کارت گرافیک را به عنوان نسل جدید TITAN RTX و با تم رنگی طلایی عرضه کند و قیمت آن را باز هم بالاتر ببرد.

اینطور که MILD می‌گوید، انویدیا تا به این لحظه کار روی نمونه‌های مهندسی این کارت گرافیک را در آزمایشگاه‌ها به اتمام رسانده و این کارت گرافیک در قالب TITAN RTX Ada، همین حالا هم در فاز نهایی بوده و آماده عرضه است. MILD برای اثبات ادعای خود، یکی از تصاویر واقعی این کارت گرافیک را به میزان زیادی ویرایش و منتشر کرده است. تصویر زیر، تنها تصویر واقعی از این کارت گرافیک است که در دسترس داریم. علت انتشار سخت‌گیرانه یا عدم انتشار تصاویر واقعی این است که هویت منتشرکننده آن‌ها مخفی بماند.

نکته مهم دیگر در خصوص این کارت گرافیک، مجهز بودن آن به یک جفت درگاه ورودی برق 16 پین 12VHPWR است که جانمایی عجیبی هم دارند. اگر خاطرتان باشد چند ماه پیش تعدادی تصویر از خنک‌کننده‌های چهار اسلاته انویدیا منتشر شده بود و ممکن است آن هیت‌سینک‌ها متعلق به همین کارت گرافیک باشد، اما زاویه این هیت‌سینک با آن‌ها فرق می‌کند:

از مدت‌ها پیش می‌دانیم که انویدیا روی یک کارت گرافیک مجهز به پردازشگر AD102-450 با 18476 هسته CUDA و 48 گیگابایت حافظه GDDR6X کار می‌کند. حتی گفته شده که این کارت ممکن است به حافظه‌های 24 گیگابیت بر ثانیه‌ای مجهز بشود. در این صورت، پهنای باند حافظه آن 14 درصد بیشتر از کارت گرافیک RTX 4090 خواهد بود.

در خصوص زمان احتمالی عرضه کارت گرافیک TITAN RTX Ada Lovelace مطلقاً هیچ اطلاعاتی نداریم و بعید هم می‌دانیم که به این زودی‌ها خبر خاصی از آن بشنویم. تنها چیزی که مشخص است، این است که شرکت انویدیا روی چنین کارت گرافیکی کار کرده و آن را برای روز مبادا نگه داشته است تا در صورت نیاز، آن را عرضه کند.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما