تعطیلی بخش تجاری هواوی در روسیه به دلیل ترس از تحریم های بیشتر

بر اساس جدیدترین خبرها، شرکت هواوی اخیرا به دلیل نگرانی از تحریم‌های بیشتر غرب، واحد تجاری خود در روسیه را غیرفعال کرد و احتمالا تجهیزات مخابراتی این شرکت دیگر به صورت رسمی در روسیه به فروش نمی‌رسد.

تعطیلی بخش تجاری هواوی در روسیه به دلیل ترس از تحریم های بیشتر

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ، روزنامه روسی Vedomosti در گزارش خود گفته که بخش تجاری هواوی سیستم‌های ذخیره‌سازی و تجهیزات مخابراتی را به مشتریان‌اش در روسیه می‌فروخته و این واحد تجاری قرار است در 1 ژانویه سال آینده میلادی، تقریبا 10 روز دیگر منحل شود.

در همین راستا گزارش شده که حدود 2,000 کارمند این بخش تجاری در روسیه به سایر دفاتر هواوی در دیگر کشورها منتقل خواهند شد و یا در غیراین صورت آن‌ها از کار برکنار خواهند شد. در این گزارش همچنین آمده که هواوی دفتر این واحد تجاری در مسکو را حفظ خواهد کرد و این شرکت در صورت پایانی احتمالی درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین، آماده بازگشت خواهد بود.

با این وجود، مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در مسکو تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت و آن‌ها همچنین به کار بر روی پروژه‌هایی مانند 5G، بینایی کامپیوتری و واقعیت مجازی ادامه خواهند داد. هواوی در ماه می 2019 توسط دولت ترامپ تحت تحریم‌های سختی قرار گرفت و از آن زمان تاکنون در حال تقلا برای بقای تجاری در بازارهای جهانی و گوشی هوشمند بوده است.

هواوی در همین راستا با توقف فروش در روسیه، به دنبال کاهش تحریم‌های احتمالی بیشتر است و در همین زمینه گزارش شده که در آوریل نیز این کمپانی قراردادهای خود با اپراتورهای روسی را به حالت تعلیق درآورده است. هواوی همچنین در حال جداکردن بخش شرکتی خود در روسیه و بلاروس از کشورهای مستقل مشترک‌المنافع است که با فروپاشی شوروی سابق از روسیه جدا شدند.

گزارش شده است که این شرکت در ماه سپتامبر تعدادی از کارکنان خود را در روسیه را به قزاقستان و ازبکستان منتقل کرده است. در ماه مارس امسال چین در موضعی رسمی اعلام کرد که با تحریم‌های به گفته‌ی آن‌ها غیرقانونی آمریکا و متحدانش بر علیه روسیه مخالف است و این تحریم‌ها منجر به تحت تاثیر قرار گرفتن برخی از شرکت‌های چینی فعال در روسیه نیز شده است.

DJI شرکت مشهور فروش پهپادهای غیرنظامی و فیلمبرداری نیز پس از حمله‌ی نظامی روسیه به این اوکراین فروش پهپاد را به حالت تعلیق درآورد. در خبر دیگر در خصوص روسیه نیز مشخص شده که این کشور نمی‌تواند پردازنده‌های طراحی شد توسط خود را از کارخانه‌های خارجی تهیه کند و این خبر به خصوص با توجه به ممنوعیت واردات CPU های چینی Longsoon به روسیه می‌تواند بسیار بد باشد.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما