نسخه 5 رزبری پای تا سال 2024 وارد بازار نخواهد شد

آقای Eben Upton حامل خبرهای بدی برای علاقه‌مندان به Raspberry Pi است.

نسخه 5 رزبری پای تا سال 2024 وارد بازار نخواهد شد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،در مصاحبه اخیر او با کریستوفر بارنات از خبرگزاری Explaining Computers، رئیس Raspberry Pi گفت که مصرف‌کنندگان نباید انتظار نسخه 5 رزبری پای تا سال 2024 داشته باشند. هرچند که سال 2023 به عنوان سال بهبود شرایط کمبود تراشه‌های جهانی ناشی از همه‌گیری به‌شمار می‌رود و ظاهرا مسائل مربوط به زنجیره تامین را هم برطرف خواهد کرد.

آاقای پتون در ادامه صحبت‌های خود گفت، فاجعه این است که اگر آن‌ها سعی کنند نسخه Pi 5 را در سال آینده منتشر کنند، احتمال آن وجود دارد که تولید این محصول به دلیل محدودیت‌های مختلف به درستی افزایش نیابد یا عنصری را در زنجیره تامین نتواند تامین کند. بدتر از آن، حذف زودهنگام Pi جدید احتمالاً می‌تواند بر بهبود مدل‌های قبلی که هنوز تقاضای زیادی برای دریافت دارند، تأثیر بگذارد.

آپتون در ادامه افزود، خبر خوب این است که در نیمه دوم سال آینده و سال 2024 به بعد، برخی از این موانع کاهش خواهند یافت. در آن نقطه است که آن‌ها می‌توانند شروع به فکر کردن در مورد آنچه ممکن است برای Raspberry Pi 5 معقول باشد، کنند.

Raspberry Pi اصلی در تاریخ فوریه 2012 با قیمت 35 دلار وارد بازار شد و ظرف چند ساعت فروخته شد. از آن زمان به‌روزرسانی‌های نسخه اصلی به‌صورت نیمه منظم ارائه شده‌اند. Raspberry Pi 2 در سال 2015 عرضه شد و نسخه Pi 3 تقریباً یک سال بعد آن به بازار آمد. پس از آن هم نسخه Pi 4 در اواسط سال 2019 به بازار آمد که با نسخه‌هایی که در اواسط چرخه تولید و پخش شد، این محصول بهبودهای عملکردی و ویژگی‌های جدیدی را ارائه کردند.

فاصله بین Pi 4 و Pi 5 نهایی، بزرگترین شکاف بین نسخه‌های اصلی این محصول از ابتدا عرضه خود خواهد بود.

حتی امروزه، چندین مدل قبلی رزبری پای به سختی به دست می‌آیند. من نتوانستم Raspberry Pi 4 Model B موجود در انبار را در هیچ یک از فروشندگان تایید شده لیست شده در سایت Pi پیدا کنم و تنها یک فروشنده Pi 3 Model A+ را در انبار داشت.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما