«جمینای» از امروز از تماس‌های ویدیویی «گوگل میت» یادداشت‌ برداری می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - هوش مصنوعی جمینای گوگل اکنون می‌تواند از تماس‌های ویدیویی که در برنامه گوگل میت(Meet) انجام می‌شود، یادداشت ‌برداری کند.

«جمینای» از امروز از تماس‌های ویدیویی «گوگل میت» یادداشت‌ برداری می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری، برنامه گوگل میت(Google Meet) یک ابزار هوش مصنوعی جدید به نام «یادداشت برداری برای من» دریافت می‌کند که خلاصه‌ای از نکات کلیدی را در طول یک تماس ویدیویی ایجاد می‌کند.

این ویژگی به جای ارائه رونویسی کلمه به کلمه، از هوش مصنوعی جمینای(Gemini) برای ضبط نکات کلیدی مورد بحث در برنامه «گوگل داک»(Google Doc) استفاده می‌کند که در گوگل درایو(Google Drive) صاحب جلسه ظاهر می‌شود.

این برگه یادداشت می‌تواند به طور خودکار برای شرکت کنندگان ارسال شود یا پس از تماس به بخش رویدادهای تقویم اضافه شود. همچنین در صورتی که ویژگی‌های مربوطه فعال شده باشند، پیوندهایی به ضبط و رونوشت جلسه نیز خواهد داشت.

کاربران گوگل ورک‌اسپیس(Google Workspace) با افزونه‌های جمینای اینترپرایز(Gemini Enterprise)، جمینای اجوکیشن پریمیوم(Gemini Education Premium) و ای‌آی میتینگ اند مسیجینگ(AI Meetings & Messaging) اولین کسانی هستند که به این ویژگی یادداشت ‌برداری دسترسی خواهند داشت.

ضمن اینکه استفاده از آن در حال حاضر به زبان انگلیسی و جلساتی که روی رایانه یا لپ‌تاپ برگزار می‌شود، محدود شده است.

این شرکت فناوری سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد «هوش مصنوعی مولد» را در خدمات بیشتری بگنجاند و از آن زمان تاکنون ویژگی‌های هوش مصنوعی را در سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای خود قرار داده است.

دستیار هوش مصنوعی جمینای در حال ورود به سیستم عامل اندروید و برنامه‌های وُرک‌اسپیس آن است. مثل همیشه، سودمندی این ویژگی‌ها ممکن است بسته به میزان عملکرد و دقت هوش مصنوعی متفاوت باشد و نمی‌توان آن را بدون خطا تصور کرد.

انتهای پیام

 

 

منبع : ايسنا


وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما کدام پرونده فساد اقتصادی، رسوایی بزرگتری به بار آورد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما