راهنمای خرید بهترین گوشی‌های سامسونگ تا ۱۰ میلیون تومان (آذر ۱۴۰۱)

در این مطلب، قصد داریم تا به سراغ بهترین گوشی‌های شرکت سامسونگ تا بازه قیمتی حداکثر ۱۰ میلیون تومان رفته و شما را با آنها آشنا کنیم.

راهنمای خرید بهترین گوشی‌های سامسونگ تا ۱۰ میلیون تومان (آذر ۱۴۰۱)

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام،قیمت گوشی‌های هوشمند، متاسفانه در کشور ما همیشه رو به افزایش بوده و همین امر موجب این شده که محصولات مقرون به صرفه و میان رده، محبوبیت بیشتری را نسبت به گذشته کسب کنند. گوشی‌های هوشمند سامسونگ، به دلیل پشتیبانی نرم افزاری بسیار خوب این شرکت و کیفیت بالای خود، در بین کاربران طرفداران بسیاری دارند.

در بازار ایران نیز رقابتی جدی میان سامسونگ و برند‌های چینی در این رده قیمتی وجود داشته و کاربران باید بین تجربه نرم افزاری بهتر گوشی‌های سامسونگ یا سخت افزار عمدتا قوی‌تر محصولات چینی، یکی را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که تا حد امکان، سعی ما در این بوده که مدل‌های سال را به شما معرفی کنیم تا پس از انتخاب خود، از پشتیبانی نرم افزاری بهتری نیز بهره‌مند شوید. در ادامه این مطلب، با ما همراه باشید تا بهترین گوشی‌های سامسونگ در بازه قیمتی زیر ۱۰ میلیون تومان را به شما معرفی کنیم.

سامسونگ گلکسی A04s که نسخه‌ای قدرتمند‌تر از برادر کوچک‌تر خود یعنی گلکسی A04 است؛ گزینه بسیار مناسبی در بین گوشی‌های مقرون به صرفه سامسونگ محسوب می‌شود. این گوشی دارای نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و رزولوشن 720p بوده و ناچ بالای نمایشگر آن نیز طراحی قطره‌ای دارد.

گلکسی A04s به همراه چیپست اگزینوس 850 و سیستم عامل اندروید 12 با رابط کاربری One UI Core 4 روانه بازار شده و عملکرد آن برای مصارف سبک بسیار مناسب است. این گوشی در نسخه‌هایی با رم ۳ یا ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت قابل تهیه است.

این گوشی بر خلاف A04 که از سیستم دوربین دوگانه استفاده می‌کند؛ دارای سیستم دوربین سه گانه بوده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین عمق میدان ۲ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی این گوشی نیز رزولوشن ۵ مگاپیکسل را دارد. سنسور اثر انگشت سامسونگ گلکسی A04s، روی دکمه پاور آن قرار گرفته و ظرفیت باتری آن نیز معادل ۵۰۰۰ میلی آمپر است.

این گوشی گزینه بسیار مناسبی در رده قیمتی خود به حساب می‌آید؛ البته توصیه ما این است که در صورت امکان، نگاهی به گزینه‌ بعدی که تنها ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان گران‌تر است نیز بیاندازید.

سامسونگ گلکسی F13 نیز در این رده قیمتی، انتخاب بسیار خوبی به نظر می‌رسد. این گوشی که در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ معرفی شد؛ دارای نمایشگری ۶.۶ اینچی از نوع LCDبا رزولوشن 1080p و لایه حفاظتی گوریلا گلس 5‌ است. متاسفانه، خبری از نمایشگر با نرخ نوسازی بالا در این محصول نیست؛ اما اگر رزولوشن بالاتر و شفافیت تصاویر برای شما اهمیت دارد، باید گفت که نمایشگر این گوشی ظاهر بهتری نسبت به گلکسی A04s دارد.

این گوشی نیز از چیپست سامسونگ اگزینوس 850 استفاده کرده و در نسخه‌هایی با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل تهیه است. در بخش دوربین، گلکسی F13 از یک سیستم دوربین سه گانه استفاده کرده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی این گوشی نیز که درون ناچ قطره‌ای-شکل بالای نمایشگر جا گرفته است؛ رزولوشن ۸ مگاپیکسل را دارد.

باتری این گوشی، ظرفیتی معادل ۶۰۰۰ میلی آمپر را داشته که از گوشی‌های مشابه حدود ۲۰ درصد بالاتر است. البته، این امر موجب شده تا گلکسی F13 با وزن ۲۰۷ گرمی خود، به یک گوشی نسبتا سنگین تبدیل شود.

در کل، باید گفت که گلکسی F13 محصول راضی کننده‌ای در این رده قیمتی بوده و در بسیاری از جهات مانند کیفیت دوربین سلفی، کیفیت نمایشگر و ظرفیت باتری، بهتر از گلکسی A04s عمل می‌کند. البته، باید گفت که اگر به دنبال نمایشگری با نرخ نوسازی بالا هستید؛ سامسونگ گلکسی A04s گزینه بهتری نسبت به این گوشی محسوب می‌شود.

این گوشی نیز که در جمع مقرون به صرفه‌ترین محصولات سامسونگ قرار دارد؛ از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است. سامسونگ گلکسی A13 به همراه نمایشگری ۶.۶ اینچی از نوع LCD و رزولوشن فول اچ دی عرضه شده و لایه حفاظتی گوریلا گلس 5 را نیز به همراه دارد.

این محصول همانند گزینه‌های دیگر تا به اینجا، از چیپست ۸ نانومتری سامسونگ اگزینوس 850 استفاده کرده که چیپستی هشت هسته‌ای بوده و در محصولات مقرون به صرفه سامسونگ به کار می‌رود. این گوشی در نسخه‌هایی با ۳، ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم و ۳۲، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به فروش رسیده تا گزینه‌ای مناسب هر دسته از کاربران وجود داشته باشد.

سامسونگ گلکسی A13 دارای یک سیستم دوربین چهارگانه است. دوربین اصلی این گوشی، ۵۰ مگاپیکسلی بوده و توسط یک دوربین التراواید ۵ مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. دوربین سلفی گوشی نیز دارای رزولوشن ۸ مگاپیکسل است.

گلکسی A13 دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری بوده و از شارژ ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند؛ سنسور اثر انگشت آن نیز روی دکمه پاور گوشی قرار گرفته است.

در نهایت، لازم به ذکر است که قیمت بالاتر این گوشی نسبت به نمونه‌های پیشین، به دلیل سیستم دوربین چهارگانه آن و حضور دوربین التراواید بوده و اگر چندان به دوربین اهمیتی نمی‌دهید؛ می‌توانید کمتر هزینه کرده و به سراغ گلکسی A04s یا F13 بروید.

 

این گوشی که در ماه مارس سال ۲۰۲۲ معرفی شد؛ انتخاب بسیار خوبی در این رده قیمتی محسوب می‌شود. سامسونگ گلکسی A23 به همراه نمایشگری ۶.۶ اینچی از نوع LCD و با رزولوشن فول اچ دی روانه بازار شده است. نمایشگر این گوشی، دارای نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی بوده و لایه حفاظتی گوریلا گلس 5 نیز روی آن وجود دارد.

این محصول از چیپست کوالکام اسپدراگون 680 4G استفاده کرده و آپدیت اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5 نیز برای آن منتشر شده است. سامسونگ گلکسی A23 در نسخه‌هایی با ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه شده است.

گلکسی A23 دارای یک سیستم دوربین چهارگانه بوده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین التراواید ۵ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. در سوی دیگر، دوربین سلفی گوشی نیز واقع در ناچ بالای نمایشگر بوده و رزولوشن ۸ مگاپیکسل را دارد. این گوشی که سنسور اثر انگشت آن زیر دکمه پاور قرار گرفته است؛ از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده و پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی را نیز به همراه دارد.

سامسونگ گلکسی A23 به لطف چیپست اسنپدراگون و نمایشگر ۹۰ هرتزی خود، گزینه بسیار خوبی برای افرادی بوده که قصد خرید گوشی با قیمت کمتر از ۶ میلیون تومان را دارند؛ البته، باید گفت که گزینه بعدی در این لیست نیز ارزش تامل را دارد.

این گوشی نیز که در دو نسخه جهانی و مخصوص بازار هند عرضه شده است؛ انتخابی مناسب در رده قیمتی زیر ۶ میلیون تومان به حساب می‌آید. شاید بهترین بخش این گوشی، نمایشگر آن باشد؛ سامسونگ گلکسی M32 از نمایشگری ۶.۴ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند که عملکرد آن از نمونه به کار رفته در گلکسی A23 بهتر بوده و حداکثر میزان روشنایی آن، به ۸۰۰ نیت می‌رسد.

سامسونگ گلکسی M32 به همراه چیپست مدیاتک هیلیو G80 و پردازنده گرافیکی مالی G52 MC2 روانه بازار شده و در نسخه‌هایی با ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی بین ۶۴ تا ۱۲۸ گیگابایت قابل تهیه است. متاسفانه، این گوشی در سال گذشته به بازار عرضه شده بود؛ اما در هر صورت آپدیت اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5 را دریافت کرده است.

این محصول دارای یک سیستم دوربین چهارگانه بوده که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و نهایتا سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی گوشی نیز رزولوشنی معادل ۲۰ مگاپیکسل را دارد. سنسور اثر انگشت در این گوشی نیز زیر دکمه پاور قرار گرفته و ظرفیت باتری نسخه جهانی آن، معادل ۵۰۰۰ میلی آمپر است و از شارژ سریع ۲۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند.

با وجودی که این محصول در سال ۲۰۲۱ روانه بازار شد؛ نمایشگر سوپر امولد آن می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. بنابراین اگر به کیفیت نمایشگر در گوشی خود اهمیت زیادی می‌دهید؛ گلکسی M32 انتخاب مناسبی برای شماست.

این گوشی که از میان‌رده‌های سال ۲۰۲۱ سامسونگ به حساب می‌آید؛ همچنان دارای مشخصات سخت افزاری بسیار راضی کننده‌ای بوده و نیاز‌های اکثر کاربران را پاسخ می‌دهد. سامسونگ گلکسی A32 با نمایشگری ۶.۴ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی روانه بازار شد و لایه حفاظتی گوریلا گلس 5 را نیز به همراه دارد.

گلکسی A32 دارای چیپست مدیاتک هیلیو G80 است. این گوشی تاکنون آپدیت اندروید 12 و One UI 4.1 را از سوی سامسونگ دریافت کرده؛ اما به نظر می‌رسد که خبری از انتشار اندروید 13 برای آن نخواهد بود. این محصول در نسخه‌هایی با ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در دسترس است.

این گوشی نیز همانند اکثر میان‌رده‌های اخیر سامسونگ، از سیستم دوربین چهارگانه استفاده کرده که در آن شاهد دوربین اصلی با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل، دوربین التراواید با رزولوشن ۸ مگاپیکسل، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و نهایتا یک سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی هستیم. دوربین سلفی گلکسی A32، رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل را دارد. سنسور اثر انگشت این گوشی، به شکل اپتیکال بوده و زیر نمایشگر آن قرار گرفته است. ظرفیت باتری آن معادل ۵۰۰۰ میلی آمپر است و پشتیبانی از شارژ ۱۵ واتی نیز در این محصول وجود دارد.

با وجودی که زمان نسبتا زیادی از عرضه سامسونگ گلکسی A32 به بازار می‌گذرد؛ این گوشی همچنان با توجه به قیمت خود، از امکانات مناسبی برخوردار بوده و انتخاب خوبی محسوب می‌شود. با این وجود، اگر به دنبال یک گوشی عرضه شده در سال ۲۰۲۲ هستید؛ توصیه می‌کنیم تا نگاهی به گوشی بعدی این لیست بیاندازید.

اکنون نوبت به یک گوشی دیگر از سری گلکسی M‌ سامسونگ رسیده است. گلکسی M33 که در ماه مارس سال ۲۰۲۲ معرفی شد؛ مشخصات سخت افزاری خوبی را به همراه داشته و ارزش خرید بالایی دارد.

این گوشی که با نمایشگری ۶.۶ اینچی از نوع TFT LCD با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز روانه بازار شده بود؛ لایه حفاظتی گوریلا گلس 5 را نیز جهت محافظت از نمایشگر خود به همراه دارد. البته، باید گفت که استفاده از پنل‌های TFT در سال ۲۰۲۲، چندان حرکت مثبتی از سوی سامسونگ محسوب نمی‌شود!

سامسونگ گلکسی M33‌ از چیپست اگزینوس 1280 استفاده کرده که توسط همین شرکت طراحی شده و یک چیپست ۵ نانومتری است. این گوشی در نسخه‌هایی با رم ۶ یا ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی قابل تهیه است. حافظه به کار رفته در این گوشی از نوع UFS 2.2 بوده که به نسبت نمونه‌های eMMC، سرعت بالاتری دارد.

دوربین این گوشی نیز چهارگانه بوده و در آن شاهد دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین التراواید ۵ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی هستیم. دوربین سلفی گلکسی M33 نیز که درون ناچ قطره‌ای-شکل بالای نمایشگر واقع شده است؛ رزولوشن ۸ مگاپیکسل را دارد.

این محصول دارای سنسور اثر انگشت قرار گرفته زیر دکمه پاور بوده و ظرفیت باتری آن نیز در نسخه جهانی به ۵۰۰۰ میلی آمپر می‌رسد. گلکسی M33 از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی کرده و امکان شارژ گوشی‌های دیگر با سرعت ۴.۵ وات را هم دارد.

سامسونگ گلکسی M33 نیز در بین گزینه‌های خوب گوشی‌های سامسونگ با قیمت کمتر از ۷ میلیون تومان قرار دارد. البته، باید گفت که نوع پنل نمایشگر این گوشی، بزرگترین نقطه ضعف این محصول به حساب می‌آید.

این محصول که در ماه ژانویه ۲۰۲۱ روانه بازار شد؛ گزینه نسبتا خوبی در این رده قیمتی به حساب می‌آید. البته، باید پیش از خرید این مدل‌ خاص، نیاز‌های خود را بررسی کرده و مدل مناسب‌تر برای خود را تهیه کنید؛ زیرا نرخ نوسازی نمایشگر این گوشی، در مدل SM-A326U بالاتر است.

سامسونگ گلکسی A32 5G به همراه نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع TFT LCD و رزولوشن 720p روانه بازار شده و در نسخه جهانی، نرخ نوسازی این نمایشگر معادل ۶۰ هرتز و در نسخه SM-A326U برابر با ۹۰ هرتز است. این گوشی نیز لایه حفاظتی گوریلا گلس 5 را به همراه دارد؛ ولی باید گفت که حتی اگر نسخه ۹۰ هرتزی آن را تهیه کنید، باز هم این نمایشگر چنگی به دل نمی‌زند.

این محصول به همراه چیپست مدیاتک دیمنسیتی 720 عرضه شده و در نسخه‌هایی با ۴،۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل خرید است. البته اگر نسخه با رم ۸ گیگابایتی را مد نظر داشته باشید؛ نمایشگر آن از نوع ۹۰ هرتزی نخواهد بود. این گوشی که با سیستم عامل اندروید 11 روانه بازار شده بود؛ مدتی پیش آپدیت اندروید 12 را دریافت کرد.

گلکسی A32 5G از یک سیستم دوربین چهارگانه استفاده کرده که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی این محصول نیز ۱۳ مگاپیکسلی است. ظرفیت باتری این گوشی، معادل ۵۰۰۰ میلی آمپر بوده و پشتیبانی از شارژ ۱۵ واتی در آن به چشم می‌خورد. سنسور اثر انگشت سامسونگ گلکسی A32 5G نیز زیر دکمه پاور گوشی تعبیه شده است.

متاسفانه باید گفت که در این بازه قیمتی خاص، امکان انتخاب چندانی وجود ندارد. اما اگر به رزولوشن نه چندان بالا و پنل TFT نمایشگر این گوشی اهمیت چندانی نمی‌دهید؛ سامسونگ گلکسی A32 5G می‌تواند گوشی مناسبی برای شما باشد.

 

 

منبع : جی اس ام
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما