دوربین گوشی پیکسل ۸ با بهبود چشمگیری همراه خواهد بود

به نظر می‌رسد سری پیکسل 8 قرار است از سیستم HDR پیشرفته‌تری برخوردار باشد که به سنسور جدیدی هم برای دوربین‌ها نیاز دارد.

دوربین گوشی پیکسل ۸ با بهبود چشمگیری همراه خواهد بود

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام، گوشی‌های هوشمند گوگل مدت هاست که از سیستم HDR پلاس پشتیبانی کرده و از ترکیب چند فریم برای بهبود داینامیک رنج و کاهش محو شدگی تصاویر خروجی استفاده می‌کنند.

حالا یک سازنده و توسعه دهنده با نام Kuba Wojciechowski که محصولات سال ۲۰۲۳ گوگل اشاره کرده است که از تکنولوژی HDR به صورت خیره کننده‌ای پشتیبانی خواهند کرد. او با جستجو در اپلیکیشن Google Camera Go موفق به کشف کدهایی در این خصوص شد که به محصولات سال ۲۰۲۳ گوگل اشاره می‌کند.

او به این نکته اشاره کرده است که سنسور Isocell GN1 سامسونگ که در پیکسل ۶ و پیکسل ۷ مورد استفاده قرار گرفته است، از عملکرد خیره کننده‌ای در این خصوص برخوردار نیست. اما سنسور جدید با نام Isocell GN2 چنین عملکردی را به معرض نمایش می‌گذارد و همین موضوع باعث افزایش کیفیت تصاویر خروجی در پیکسل ۸ گوگل خواهد شد.

در ابتدا محصولات گوگل اقدام به شکار تصاویری با نوردهی کوتاه می‌کرد، اما آن‌ها از زمان معرفی پیکسل ۵ و پیکسل 4a 5G راهکار دیگری را انتخاب کردند. به این ترتیب پیش از فشردن دکمه شاتر دوربین ۴ تصویر با نوردهی کوتاه گرفته شده و پس از فشردن دکمه شاتر، یک تصویر با نوردهی طولانی شکار می‌شود.

اما سامسونگ از راهکار دیگری در این خصوص استفاده می‌‌کند. به این ترتیب سه تصویر با نوردهی کم، متوسط و طولانی گرفته می‌شود و آن‌ها با یکدیگر ترکیب شده و یک تصویر نهایی را به عنوان خروجی به شما نمایش می‌دهند. به نظر می‌رسد که تفاوت این دو کمپانی، در نوردهی متوسط خلاصه می‌شود.

سامسونگ در رویداد معرفی تکنولوژی GN2 به این موضوع اشاره کرد که نتیجه این عملیات، تصویری با جزئیات بهتر و رنگ‌های دقیق‌تر نسبت به نسل پیشین (GN1) است. به این ترتیب انرژی کمتری (حداکثر ۲۴ درصد) از دیوایس گرفته خواهد شد. آن‌ّها همچنین مدعی شدند که سرعت عملیات در نسخه دوم بسیار بیشتر از نسل پیشین است.

با وجود این که سرعت در این زمینه حرف اول را می‌زند، اما هیچ گاه نباید آن را فدای کیفیت تصویر خروجی کرد. با تمام این تفاسیر، باید منتظر رویداد معرفی پیکسل ۸ بمانیم و ببینیم در نهایت چه سرنوشتی در انتظار این گوشی هوشمند خواهد بود و کیفیت تصاویر خروجی این محصول نسبت به نسل پیشین چقدر متفاوت است.

 

منبع : جی اس ام
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما