گوگل پیکسل 7a؛ میان‌رده‌ای که توان رقابت با پرچمداران را خواهد داشت

در این مطلب، قصد داریم تا نگاهی به مشخصات احتمالی گوگل پیکسل 7a بیاندازیم؛ محصولی میان‌رده که در سال ۲۰۲۳ روانه بازار شده و می‌تواند خرید پرچمداران را بی معنی کند.

گوگل پیکسل 7a؛ میان‌رده‌ای که توان رقابت با پرچمداران را خواهد داشت

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام،نام سری گوشی‌های پیکسل گوگل که چندی پیش شاهد معرفی نسل هفتم آنها بودیم؛ معمولا با دوربین‌های با کیفیت، تجربه کاربری عالی و دریافت سریع آپدیت‌های اندروید گره خورده است. طی سال‌های اخیر، این گوشی‌ها موفق شده‌اند تا طرفداران خاص خود را کسب کنند؛ اما عدم عرضه آنها در بازار تمامی کشور‌ها و همچنین باگ‌های دیده شده در این محصولات، موجب این شدند که گوگل هنوز توان رقابت با شرکت‌هایی چون سامسونگ را نداشته باشد.

گوگل همچنین مدتی است که وارد بازار گوشی‌های میان رده شده و محصولات جذابی را در رده قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار روانه بازار کرده است. این دسته از گوشی‌ها که محبوبیت آنها همواره روندی افزایشی دارد؛ بیشترین امکانات ممکن را با قیمتی متعادل در دسترس کاربران قرار می‌دهند.

در بین گوشی‌های میان‌رده، دسته‌ای به نام «Flagship-Killer» یا قاتل پرچمداران نیز وجود داشته که قیمتی بالاتر از میان‌رده‌های معمولی دارند و هدف آنها، ارائه امکانات گوشی‌های پرچمدار با قیمتی مناسب‌تر است. از جمله شناخته شده‌‌ترین میان‌رده‌های سال ۲۰۲۲، می‌توان به گوگل پیکسل 6a، اپل آیفون SE ۲۰۲۲ و سامسونگ گلکسی A53 5G اشاره کرد.


 

نسل بعدی میان‌رده‌های گوگل یا همان پیکسل 7a نیز می‌تواند تا در جمع بهترین گوشی‌های میان‌رده سال ۲۰۲۳ قرار گیرد. با استناد به شایعات، این گوشی که با قیمتی بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد؛ محصولی بسیار کامل بوده و توان رقابت با اکثر پرچمداران را خواهد داشت.

آیا گوگل واقعا خواهد توانست تا محصولی را عرضه کرده که رقیب مناسبی برای پرچمداران ۱٫۲۰۰ دلاری سامسونگ و اپل باشد؟ باید گفت که عرضه چنین محصولی، شاید چندان نیز برای این شرکت سودآور نبوده و به فروش پرچمداران جدید آنها یعنی پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو لطمه بزند.

تولید گوشی‌های میان رده، برای شرکت‌هایی چون سامسونگ، اپل، شیائومی و گوگل امر تازه‌ای نبوده و بخش عظیمی از فروش آنها را شامل می‌شوند. برای کاربران اما، این گوشی‌ها همواره در یک یا چندین بخش ضعف دارند که می‌تواند مربوط به دوربین، پردازنده، نمایشگر یا نرم افزار محصول باشد. برای مثال، اپل زبان طراحی آیفون SE را از سال ۲۰۱۶ تغییر نداده و این گوشی‌ها ظاهری به شدت قدیمی دارند. در سوی دیگر، گوشی‌های سری A سامسونگ نیز از پردازنده‌هایی نه چندان قدرتمند استفاده می‌کنند و در عمل، قابل مقایسه با پرچمداران نیستند.

حتی میان رده فعلی گوگل، یعنی پیکسل 6a نیز نقاط ضعف بسیار جدی داشته که در اکثر میان‌رده‌ها نیز دیده می‌شوند. این گوشی فاقد پشتیبانی از شارژ بی‌سیم است؛ نمایشگری ۶۰ هرتزی داشته و دوربین آن نیز در مقابل پرچمداران حرفی برای گفتن ندارد. اما با توجه به شایعاتی که تا کنون درباره پیکسل 7a منتشر شده، این محصول امکانات گوشی‌هایی با قیمت سه برابر بیشتر را به همراه خواهد داشت!

گوگل قرار است تا در نسل جدید گوشی‌های میان‌رده خود از دوربین‌های جدیدی استفاده کرده که از زمان پیکسل 3a تغییری نکرده بودند. این گوشی همچنین نمایشگری ۹۰ هرتزی را به همراه داشته و از شارژ بی‌سیم که معمولا در انحصار پرچمداران است نیز پشتیبانی می‌کند. پیکسل 7a از همان چیپست به کار رفته در سری پرچمدار پیکسل 7، یعنی تنسور G2 استفاده کرده و با دریافت گواهی IP67، در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیز مقاوم است.

به احتمال زیاد، این گوشی با یک نمایشگر ۶.۳ اینچی عرضه شده و تنها نقطه ضعف آن، نبود دوربین تله‌فوتو است که البته برای عده زیادی از کاربران محصولات میان‌رده، اهمیت چندانی ندارد. در صورت حقیقت داشتن این شایعات، پیکسل 7a از هر نظر گوشی کاملی بوده و می‌تواند به انتخاب اصلی بسیاری از کاربران اندرویدی تبدیل شود. باید گفت که به لطف قابلیت‌های نرم افزاری گوگل، حتی نبود دوربین تله‌فوتو نیز امر چندان مهمی نیست و در واقع می‌تواند تا پرداخت مبالغ بالا و خرید گوشی‌هایی چون پیکسل 7 پرو، گلکسی اس 23 الترا یا آیفون 14 پرو مکس برای دسته‌ای از کاربران را بی معنی کند.

البته، باید گفت که نیروی جاذبه اکوسیستم اپل همچنان قدرت سابق را داشته و بسیاری از کاربران آیفون حتی با نام آشنایی چون گوگل، راضی به کنار گذاشتن آیفون قدیمی خود و جایگزین کردن آن با یک میان‌رده اندرویدی نیستند. برای کاربرانی که به طور روزانه از مک‌بوک، آیپد یا ایرپادز استفاده می‌کنند؛ پرداخت معادل ۳۰۰ دلار بیشتر و خرید یک آیفون جدید که تعامل بهتری با این محصولات دارد، معقولانه‌تر به نظر می‌رسد.

 

با وجودی که شایعات و مشخصات لو رفته از پیکسل 7a بسیار امیدوار کننده به نظر می‌رسند؛ باید گفت که گوگل سابقه بسیاری در عرضه گوشی‌هایی با مشکلات متفاوت داشته و هنوز ممکن است که با محصول تمام و کمالی روبرو نشویم. برخی از شایعات، به احتمال عرضه این گوشی در سه ماهه اول ۲۰۲۳ اشاره می‌کنند که با توجه به برنامه معمول گوگل، مقداری زود محسوب می‌شود.

شاید جدی‌ترین رقیب برای پیکسل 7a، نسل بعدی آیفون SE اپل باشد. کوپرتینویی‌ها سرانجام قصد دارند تا در این نسل، طراحی آیفون SE را تغییر داده و از بدنه آیفون XR در آن استفاده کنند. قیمت این گوشی، تفاوت چندانی با پیکسل 7a نداشته و تاریخ عرضه آن نیز هنوز مشخص نشده است. امیدواریم که گوگل این میان‌رده جدید خود را در بازار مناطق بیشتری نیز عرضه کرده و شاهد رقابت بیشتری در بین گوشی‌های محبوب میان‌رده باشیم.

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما دولت پزشکیان باید کدام مورد را در اولویت قر ار دهد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما