هوندا آکورد ۲۰۲۳ سیستم عامل اختصاصی گوگل را خواهد داشت

به تازگی اعلام شده که خودروی هوندا آکورد تورینگ ۲۰۲۳، نخستین خودروی این شرکت بوده که سیستم عامل گوگل را به همراه خواهد داشت.

هوندا آکورد ۲۰۲۳ سیستم عامل اختصاصی گوگل را خواهد داشت

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام، شرکت هوندا به تازگی اعلام کرده که نسل بعدی خودروی محبوب هوندا آکورد از سیستم عامل اختصاصی گوگل استفاده خواهد کرد. این سیستم عامل که Google built-in نام داشته؛ امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی توسط خودرو به شکل مستقیم و دریافت آپدیت‌های نرم افزاری به شکل OTA را دارد. این قابلیت قرار است تا در نسخه گرا‌ن‌تر هوندا آکورد که تورینگ نام داشته تعبیه شود.

اگر با مشاهده نام این سیستم عامل کمی گیج شده و آن را با اندروید آتوموتیو، سیستم عامل رسمی این شرکت برای خودرو‌ها اشتباه گرفته‌اید؛ باید گفت که تنها نیستید! شرکت گوگل برای عجله خود در ارائه سرویس‌های جدید معروف شده و معمولا چند نسخه متفاوت از سرویس‌های آن با نام‌های مختلفی وجود دارند. یکی از مسئولین روابط عمومی گوگل، در پاسخ به سوال خبرنگار The Verge در این رابطه چنین می‌گوید:

«سرویس Google built-in، سرویس جدیدی نبوده و نامی است که توسط ما برای اتومبیل‌هایی که از سرویس‌های ماشینی گوگل یا همان GAS پشتیبانی می‌کنند؛ به کار می‌رود. اتومبیل‌های عرضه شده با Google built-in، اپلیکیشن‌های گوگل و سرویس‌هایی چون دستیار گوگل، گوگل مپز و گوگل پلی را به طور مستقیم به همراه داشته و برای دسترسی به آنها، کاربران نیازی به گوشی هوشمند خود نخواهند داشت.

در سوی دیگر، سرویس اندروید آتوموتیو نیازمند اتصال به گوشی بوده و کاربرد متفاوتی دارد. برخی از سازندگان اتومبیل‌ها، هر دوی این سرویس‌ها را در خودروی خود قرار داده و برخی دیگر تنها از اندروید آتوموتیو استفاده می‌کنند.»

همانطور که می‌دانید؛ Google built-in و اندروید آتوموتیو تنها سرویس‌های گوگل برای خودرو‌ها نیستند و این شرکت سرویس دیگری به نام اندروید آتو را نیز ارائه می‌دهد. این سرویس که در بسیاری از ماشین‌های هوندا نیز به چشم می‌خورد؛ مخصوص خودرو‌هایی بوده که سیستم عامل گوگل را به همراه ندارند. شرکت هوندا در سال گذشته قراردادی را با گوگل جهت استفاده از اندروید آتوموتیو امضا کرده و وعده عرضه‌های خودرو‌های سال ۲۰۲۲ خود با این سرویس را داد.

هوندا هنوز اعلام نکرده که آیا خودرو‌های دیگر این شرکت نیز با سیستم عامل Google built-in عرضه خواهند شد یا خیر. این شرکت در سال‌های گذشته از نسخه‌های قدیمی‌تر و شخصی سازی شده اندروید در خودرو‌های خود استفاده کرده بود؛ اما حالا مستقیما به سراغ سرویس‌های مخصوص خودروی گوگل رفته است. با استفاده از این سیستم عامل در نسل جدید هوندا آکورد، مسیریابی در این خودرو‌ها توسط گوگل مپز انجام شده و از دستیار گوگل نیز می‌توان جهت کنترل سیستم تهویه خودرو استفاده کرد.


 

هوندا آکورد تورینگ ۲۰۲۳ قرار است دارای دو نمایشگر متفاوت باشد. یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی در قسمت کیلومتر شمار قرار داشته و نمایشگری ۱۲.۳ اینچی نیز در بخش میانی داشبورد به چشم می‌خورد. این بزرگترین سیستم هوشمند به کار رفته توسط هوندا تا به امروز بوده و حتی از نمایشگر ۹ اینچی ولوو XC40 نیز بزرگ‌تر است. از دیگر قابلیت‌های هوندا آکورد تورینگ جدید، می‌توان به شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی برای گوشی‌ها، سیستم صوتی بوز با ۱۲ اسپیکر، کارپلی، اندروید آتو و هدز آپ دیسپلی یا HUD ۶ اینچی نیز اشاره کرد.

به گفته آقای «جی جوزف» که از مدیران بخش آمریکایی هوندا است؛ این ماشین‌ها تا حداکثر ۸ سال پس از عرضه پشتیبانی نرم افزاری خواهند شد و به عقیده وی، این امر می‌تواند بازار خودرو‌های کارکرده را نیز به طور جدی تغییر دهد.

 

پشتیبانی نرم افزاری و بهبود تجربه کاربری، تجربه تازه‌ای برای هوندا و سایر شرکت‌های خودروسازی محسوب می‌شود. البته، باید گفت که شرکت تسلا در این زمینه همواره عالی عمل کرده و طی سال‌ها، قابلیت‌های بی‌شماری را به خودرو‌های خود افزوده است. خودرو‌های جدید تسلا حتی توان اجرای بازی‌های ویدیویی مانند Cyberpunk 2077 را نیز دارند!

با توجه به اینکه هوندا آکورد از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده و نام آن در لیست پرفروش‌ترین خودرو‌های آمریکا در سال جاری به چشم می‌خورد؛ شرکت گوگل حالا موقعیت بسیار خوبی برای گسترش سیستم عامل اختصاصی خود برای خودرو‌ها را دارد. در آینده نزدیک، قرار است تا از این سیستم عامل در خودرو‌های شرکت‌هایی چون جنرال موتورز، پول‌استار، فورد و بی ام و نیز استفاده شود. اینطور که به نظر می‌رسد؛ گوگل قصد داشته تا پیش از عرضه نسل جدید کارپلی توسط اپل، تا حد امکان با شرکت‌های بیشتری قرارداد بسته و سهم خود از بازار را افزایش دهد.

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما