کامپیوتر اپل-۱ با دست‌خط «استیو جابز» به مبلغ ۴۴۰٫۰۰۰ دلار فروخته شد

اخیرا یک کامپیوتر اپل-۱ که «استیو جابز» شخصا آن را شماره گذاری کرده؛ به مبلغی بیش از ۴۴۰٫۰۰۰ دلار در یک مزایده فروخته شده است.

کامپیوتر اپل-۱ با دست‌خط «استیو جابز» به مبلغ ۴۴۰٫۰۰۰ دلار فروخته شد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام، به تازگی یک کامیپوتر اپل-۱ که توسط «استیو جابز» شماره گذاری شده بود؛ با مبلغی معادل ۴۴۲٫۱۱۸ دلار در یک مزایده به فروش رسید. قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این کامپیوتر خاص، ۳۷۵٫۰۰۰ دلار بوده است. در سال ۱۹۷۶، «استیو جابز» و «استیو وازنیک»، هم بنیان‌گذاران شرکت اپل تنها ۲۰۰ عدد از کامپیوتر اپل-۱ را تولید کردند.

این کامپیوتر‌ها که اکنون تنها ۶۰ یا ۷۰ عدد از آنها باقی مانده است؛ به گران‌ترین عضو کلکسیون بسیاری از طرفداران برند اپل تبدیل شده‌اند. اپل-۱ فروخته شده در این مزایده، شماره ۷۸ را داشته و پس از اینکه در سال ۲۰۱۸ توسط «کوری کوئن» تعمیر شد؛ کار نیز می‌کند!

به همراه این کامپیوتر، یک گواهی برای تصدیق وجود دست‌خط «استیو جابز» روی بورد آن و همچنین اولین نسخه از کاست-خوان اپل وجود دارد. دفترچه راهنمای اصلی این محصول، یک کیبورد ASCII از همان دوره و یک مانیتور اوپن-فریم سانیو 4205 نیز در کنار این اپل-۱ به فروش رسیده‌اند.


 

از زمانی که کامپیوتر‌های اپل-۱ به یک آیتم کلکسیونی تبدیل شده‌اند؛ شاهد فروش آنها با قیمت‌هایی بسیار بالا هستیم که حداکثر به ۸۱۵٫۰۰۰ دلار می‌رسد! گران‌ترین اپل-۱ فروخته شده تا به حال، نسخه «Celebration» این کامپیوتر بود؛ این نسخه، دارای یک بورد PCB خاص بوده که هرگز در دسترس عموم قرار نگرفت.

در کنار این کامپیوتر اپل-۱ که با قیمتی بیشتر از ۴۴۰٫۰۰۰ دلار به فروش رسید؛ در این سایت حراجی شاهد فروش یک بروشور شرکت نکست با امضای «استیو جابز» به قیمت ۱۸٫۲۱۰ دلار نیز بودیم. یک نمونه اولیه از کامپیوتر‌های نکست از سال ۱۹۸۸، با قیمت ۶٫۰۹۴ دلار به فروش رسیده و در نهایت، یک توپ فوتبال آمریکایی امضا شده توسط «تیم کوک» نیز با قیمت ۵٫۶۸۱ دلار فروخته شد.


 

درباره فروش این اپل-۱ با چنین قیمتی چه می‌اندیشید؟ آیا دست‌خط «استیو جابز» فقید، ارزش پرداخت بیش از ۴۴۰٫۰۰۰ دلار را دارد؟

 

 

منبع : جی اس ام
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما