کارت گرافیک GeForce RTX 4090 Gaming OC گیگابایت – Ada با خنک کننده WindForce

انویدیا در نسل جدید خود کمی بر خلاف گذشته عمل کرد و ابتدا محصول فوق بالا رده یا هیلو خود یعنی RTX 4090 را عرضه کرد.

کارت گرافیک GeForce RTX 4090 Gaming OC گیگابایت – Ada با خنک کننده WindForce

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ، فارغ از معماری و عملکرد جدیدتر و بهبود یافته دو مدل فعلی Nvidia Ada Lovelace اتفاقات بسیاری را رقم زدند که در نوع خود جالب توجه بود. در این مطلب اما قصد داریم درباره کارت گرافیک GeForce RTX 4090 Gaming OC گیگابایت صحبت کنیم که جذابیت‌های خاص خود را دارد.

GeForce RTX 4090 از سیلیکون AD102 استفاده می‌کند اما علی رغم مشخصات فوق العاده چیپ کامل در آن به کار گرفته نشده. 16384 هسته CUDA (از 18432 هسته حاضر در سیلیکون کامل) به همراه 128 هسته RT، بالغ بر 512 هسته Tensor، همچنین 512 واحد TMU و 192 ROP از مشخصات اصلی هستند. در این میان بخش حافظه دست نخورده باقی مانده و همچنان شاهد 24 گیگابایت حافظه 21 گیگابیت بر ثانیه‌ای GDDR6X تحت گذرگاه 384 بیت هستیم. با این حال میزان حافظه کش (سطح دو) افزایش بی نظیری داشته و از 6 مگابایت در RTX 3090 به 72 مگابایت در RTX 4090 رسیده است که بدون شک تاثیر مستقیم استفاده AMD از Infinity Cache در این تغییر مشهود است.

Gigabyte RTX 4090 Gaming OC با این که جزء سری Aorus نیست اما طراحی جالبی دارد که کمی از محصولات مرسوم سری Gaming آن را متفاوت خواهد کرد. به عنوان مثال نورپردازی RGB حاضر در فن‌ها به نوعی یادآور یک محصول Aorus Elite است. در عین حال راهکار خنک سازی 4 اسلات و بزرگی در نظر گرفته شده که دفع حرارت بالایی را ارائه می‌دهد. در این میان لوگو گیگابایت نیز از نورپردازی بهره می‌برد. Gaming OC از فرکانس 2535 بهره می‌برد که اورکلاک جزئی نسبت به مشخصات مرجع را نشان می دهد.

در زمینه ابعاد در تصویر مشخص است که Gaming OC کمی بزرگ‌تر از مدل RTX 4090 Founders Edition است. همچنین این مدل 34.5 × 15.5 سانتی متر بوده و 2020 گرم وزن دارد.

کارت گرافیک GeForce RTX 4090 Gaming OC گیگابایت

کارت گرافیک GeForce RTX 4090 Gaming OC گیگابایت

مطابق انتظار این کارت گرافیک از کانکتور 16 پین (12 + 4 پین) 12VHPWR استفاده می‌کند که حداکثر 600 وات توان را در اختیار کارت قرار می‌دهد. همچنین سوییچ بایوس دوگانه OC BIOS (پیش فرض) و Silent نیز در نظر گرفته شده است.

کارت گرافیک GeForce RTX 4090 Gaming OC گیگابایت

کارت گرافیک RTX 4090 Gaming OC از محفظه بخار به همراه هشت لوله ناقل حرارت بهره می‌برد. پلیت اصلی همچنین مدار VRM و چیپ‌های حافظه را نیز با وجود پدهای حرارتی بسیار خنک می‌کند.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما