رقابت چین و آمریکا برای افزایش نفوذ به قلب صنعت ریزتراشه جهان

اقتصاد ۱۰۰ - هر چند که دو کشور چین و امریکا رقابت سنگینی را در توسعه ریز تراشه‌ها شروع کرده‌اند، ولی هر دو ابر قدرت میکروالکترونیک، سعی در نفوذ به کشور تایوان به عنوان قلب صنعت ریزتراشه دارند.

رقابت چین و آمریکا برای افزایش نفوذ به قلب صنعت ریزتراشه جهان

به گزارش گروه دانش و فناوری، در دهه‌های اخیر، ریزتراشه‌ها با نقشی حیاتی در فناوری‌های نوین و صنایع مختلف، به یکی از عوامل راهبردی در توسعه اقتصادی کشورها تبدیل شده‌اند. کشورها به دلیل وابستگی به واردات ریزتراشه‌ها و خطرات ناشی از مشکلات زنجیره تأمین در شرایط بحرانی مانند پاندومی کووید-۱۹، به تلاش برای خودکفایی در این زمینه گرایش پیدا کرده‌اند.

هرگونه اختلال در زنجیره تأمین این قطعات می‌تواند عواقب جدی برای صنایع کلیدی از جمله خودروسازی، تولید تجهیزات پزشکی و فناوری اطلاعات به همراه داشته باشد.

در این راستا، برخی از کشورها مانند ایالات متحده و چین سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را در تحقیقات و توسعه تکنولوژی‌های مربوط به تولید ریزتراشه‌ها انجام داده‌اند. ایالات متحده با تصویب قوانین حمایتی و تخصیص بودجه‌های کلان به شرکت‌های داخلی سعی دارد توانمندی‌های تولیدی خود را افزایش دهد. در مقابل، چین با استراتژی‌های مشابه و سرمایه‌گذاری‌های گسترده در زیرساخت‌ها و آموزش نیروی انسانی ماهر، به دنبال کاهش وابستگی به واردات این محصولات از کشورهای دیگر است.

در این بین تایوان به عنوان قلب صنعت ریزتراشه، از اهمیت زیادی برخوردار است و چین و آمریکا برای افزایش نفوذ خود در این کشور تلاش می‌کنند.

 

 

منبع : ايسنا


وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به ظر شما کدام پرونده فساد اقتصادی، رسوایی بزرگتری به بار آورد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما