بزرگترین مانع برای گسترش گوشی‌های تاشو چیست؟

اقتصاد ۱۰۰ - اگرچه سامسونگ نسل جدید گوشی‌های تاشو خود را این هفته معرفی خواهد کرد – اما قیمت بالا همچنان مانع اصلی دور نگه داشتن کاربران از این نوع گوشی‌ها است.

به گزارش گروه دانش و فناوری،  سامسونگ در دومین رویداد Unpacked خود در سال ۲۰۲۴ در پاریس، Galaxy Z Fold6 و Flip6 را رونمایی خواهد کرد،اگرچه  این شرکت به طور رسمی نام گوشی‌ها را تایید نکرده است.

بر اساس گزارش‌ها و افشاگری‌های متعدد، بهبودهای هر دو گوشی هوشمند شامل طراحی لبه‌های مسطح مشابه سری اخیر گلکسی S24، دوربین‌های بهبودیافته و پلت‌فرم قدرتمندتر Galaxy AI است که برای اولین بار در دستگاه‌های S24 گنجانده شد.

قرار نیست قلم دیجیتال اس پن روی فولد۶ قرار گیرد.

اما به گفته تحلیلگران با وجود ارتقا‌های قابل توجه، قیمت همچنان بزرگترین مانع بر سر توسعه گوشی‌های تاشو در بازار محسوب می‌شود.

گوشی‌های تاشو در مقایسه با سایر گوشی‌ها به دلیل ساختار پیچیده‌تر، گرانتر هستند.

با وجود توسعه سخت افزار بازار طبق انتظار رشد نکرده است.

علاوه بر این، کاربران به بهبودهایی از جمله مقاومت در برابر گرد و غبار و آب، لولاهای پیچیده‌تر، دوام صفحه نمایش، عمر باتری، فناوری دوربین، پشتیبانی نرم‌افزار و سبک‌تر و نازک‌تر شدن دستگاه‌ها توجه دارند.

تغییر بزرگی که در بازار ایجاد شده در صدر قرار گرفتن هوآوی در بازار تاشو و دوم شدن سامسونگ است.

در سه ماهه اول ۲۰۲۴ سهم هوآوی ۳۵ درصد و سهم سامسونگ ۲۳ درصد عنوان شد.

به طور کلی، پیش بینی می شود که در سال ۲۰۲۴، محموله ها در بازار جهانی گوشی های هوشمند تاشو به ۲۵ میلیون دستگاه برسد که در مقایسه با ۱۸.۱ میلیون دستگاه در سال گذشته، حدود ۳۸ درصد افزایش یافته است، و تا سال ۲۰۲۸، طبق پیش بینی IDC با نرخ رشد مرکب سالانه ۲۰.۳ درصد، به ۴۵.۷ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت.

 

 

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما