چگونه هدفون خود را بدون خرابی تمیز کنیم

اقتصاد ۱۰۰ - دغدغه مهمی که باید پس‌از خرید و استفاده از یک هدفون داشته باشید، نحوه تمیز کردن آن است. درصورتی‌که می‌خواهید عمر هندزفری خود را بیشتر کنید، باید مراحل مهمی را برای نگهداری از آن طی کرده و به تمیز بودن آن اهمیت دهید.

چگونه هدفون خود را بدون خرابی تمیز کنیم

به گزارش گروه دانش و فناوری، این موضوع بسیار مهم بوده و علاوه‌بر تاثیر در عملکرد دستگاه، روی سلامت گوش‌های شما نیز اثر می‌گذارد. به‌طور مثال، اگر هندزفری خود را به‌درستی تمیز نکنید، بعداز مدتی استفاده، امکان دارد که جرم‌های آن موجب عفونت گوش شما و گرفتگی صدا شوند. پس بهتر است روش‌هایی را پیش بگیرید تا به‌راحتی و بدون هیچ خسارتی، این دستگاه را تمیز کنید. همراه ما باشید تا در ادامه این موارد را با هم بررسی کنیم.

عادت اشتباهی که متأسفانه زیادی دارند، این است که پس‌از خرید این دستگاه، آن را فقط استفاده کرده و به تمیزکردن و نگهداری از آن اهمیت نمی‌دهند. اگر از هندزفری خود مراقبت نکنید، بعداز مدتی امکان دارد که عملکرد آن دچار مشکل شده و نتوانید به‌درستی از آن بهره ببرید.

نکاتی مهم برای نگهداری از هدفون

نکاتی مهم وجود دارند که با رعایت‌کردن آن‌ها می‌توانید سلامت هندزفری خود را تضمین کنید. با رعایت‌ کردن این موارد عمر این اکسسوری بیشتر شده و قادر هستید مدت‌زمان بیشتری از کیفیت اصلی آن بهره ببرید. این نکات عبارت‌اند از:

  • زمانی که هندزفری خود را استفاده نمی‌کنید، آن را درون قاب یا کیف مخصوص بگذارید.
  • تا حدامکان هندزفری خود را به دیگران قرض ندهید.
  • به‌صورت منظم در بازه‌های زمانی مختلف هندزفری خود را تمیز کنید.
  • در کیف هندزفری خود یک بسته ژل سیلیکا قرار دهید. این‌گونه رطوبت موجود در آن جذب می‌شود.

چه وسایلی برای تمیز کردن هدفون و هندزفری نیاز داریم؟

اگر می‌خواهید به‌درستی هندزفری خود را تمیز کرده و به آن آسیبی وارد نکنید، باید وسایل مهمی که برای این کار نیاز هستند را بشناسید. نکته مهم اینجا است که نباید از هرچیز دم‌دستی برای تمیز کردن این لوازم جانبی کمک بگیرید.

 

از مهم‌ترین و پراهمیت‌ترین مواردی که برای این کار نیاز دارید، باید به خلال‌دندان، دستمال میکروفایبر، الکل، گوش ‌پاک‌کن، قلم‌ مو آب ‌اکسیژنه، مایع ظرف‌شویی، ظرف آب، پاک‌کن و دستمال تمیز اشاره کنیم. در برخی شرایط بهتر است گاز پاک‌کن نیز دم دست خود بگذارید.

تمیز کردن صحیح روکش‌های هدفون و هندزفری

در اولین قدم از نظافت هندزفری، باید روکش آن را تمیز کنید. منظور از روکش قابی است که روی دستگاه قرار گرفته و از ورود کثیفی‌ها به داخل درایورها جلوگیری می‌کند. اگر هندزفری شما سیلیکونی است، باید ابتدا روکش آن را به‌آرامی جدا کرده و با دستمالی که به الکل آغشته است، آن را تمیز کنید.

این کار زمان زیادی از شما نمی‌گیرد، اما اهمیت آن زیاد بوده و می‌تواند سلامت گوش شما را تضمین کند. هنگامی که در حال جدا کردن روکش‌ها هستید، حواس‌تان باشد که آن را پاره نکنید! زیرا برخی از این روکش‌های سیلیکونی نازک و حساس هستند.

چگونه جرم داخل هندزفری را پاک کنیم؟

چگونه هدفون خود را بدون خرابی تمیز کنیم

حال نوبت به این می‌رسد که جرم موجود داخل هدفون را پاک کنید. در واقع ممکن است در سوراخ‌های مختلفی که روی هندزفری وجود دارد، جرم ‌گرفته باشد. برای تمیز کردن این قسمت بهتر است از یک مسواک کهنه اما تمیز کمک بگیرید.

برای این کار باید مسواک را به‌آرامی روی سطح آن‌ها کشیده و مطمئن شوید که تمامی جرم‌ها و کثیفی‌های موجود ازبین رفته‌اند. سپس می‌توانید با قلم‌مو یا گوش ‌پاک‌کن این جرم‌ها را جداسازی کرده و از تمیز شدن کامل آن‌ها مطمئن شوید.

آموزش تمیزکردن سیم هندزفری و هدفون

یکی از چالش‌هایی که اکثر افراد هنگام استفاده از هندزفری و هدفون با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، کثیف ‌شدن سیم هندزفری است. سیمی که برای این دستگاه‌ها در نظر می‌گیرند از نوع سیلیکون بوده و به همین دلیل جرم زیادی را به خود جذب می‌کند.

نمی‌توانید تنها با یک دستمال ساده و آب خالی این جرم‌ها را پاک کنید. پیشنهاد ما این است که مقداری گاز پاک‌کن مانند سیف را روی دستمالی ریخته و سپس به سیم بکشید. آن‌قدر این کار را انجام دهید که جرم‌های روی سیم پاک شوند. سپس بهتر است با یک دستمال تمیز سیف و جرم‌ها را پاک‌کرده و سیم را مانند روز اول تمیز کنید.

ضدعفونی‌کردن؛ مهم‌ترین کار هنگام تمیزکردن هدفون

مهم‌ترین کاری که باید برای استفاده از هندزفری در نظر داشته باشید، ضدعفونی ‌کردن است. با کمک مسواک و گوش پاک کنی که به الکل آغشته شده‌اند، می‌توانید سری هندزفری و روکش آن‌ها را ضدعفونی کنید. این‌گونه دیگر نیازی نیست نگران ورود میکروب‌ها به گوش خود و آسیب رساندن به آن باشید.

چه‌کار کنیم که هدفون تمیز بماند؟

سوالی که کاربران بسیار زیادی پرسیده‌اند این است که چه‌کار کنیم تا هندزفری ما تمیز بماند؟ در پاسخ باید گفت که نکاتی برای این کار وجود دارند. اگر می‌خواهید هدفون شما تمیز مانده و به‌درستی کار کند، باید نکات زیر را برای این کار رعایت کنید. این نکات عبارت‌اند از:

  • قبل‌از به‌کار گرفتن هندزفری، گوش خود را کمی تمیز کنید.
  • سعی کنید دستان خود را قبل‌از استفاده از این محصول پاک کنید.
  • برای تمیز ماندن هندزفری هر چند وقت یکبار با دستمال مرطوب یا آغشته به الکل آن را تمیز کنید.

خرید انواع هدفون با بهترین قیمت

چگونه هدفون خود را بدون خرابی تمیز کنیم

 

برای اینکه قادر به استفاده از بهترین مدل‌های هدفون باشید، پیشنهاد می‌کنیم که این محصولات را از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا بخرید. دیجی‌کالا یک فروشگاه بزرگ و آنلاین است که تنوع زیادی از این لوازم جانبی محبوب را با بهترین قیمت برای شما موجود می‌کند.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید به‌راحتی از هدفون خود استفاده کنید، باید به تمیز نگه‌داشتن آن توجه کافی داشته باشید. تمیز نگه‌داشتن یک هندزفری بسیار مهم بوده و باعث می‌شود تا گوش شما از عفونت‌کردن جلوگیری کند. البته معایب دیگری نیز برای انجام‌ ندادن این کار وجود دارد.

به‌طور مثال، اگر روکش یا سرک‌های هندزفری را تمیز نکنید، ممکن است جرم گوشی آن‌ها را گرفته و صدا از آن خارج نشود. روش‌هایی را در این مطلب با هم بررسی کردیم که به شما کمک می‌کنند راحت‌تر هندزفری خود را تمیز کنید. همچنین اگر می‌خواهید مدل‌های جدیدی از این دستگاه را بخرید، باید به دیجی‌کالا رفته و بسته به بودجه خود، از طیف عظیم محصولات، یکی را انتخاب کنید.

انتهای پیام

منبع : تکراتو
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما