سامسونگ در فصل دوم ۲۰۲۴ چقدر سود کرد؟

اقتصاد ۱۰۰ - سامسونگ گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۴ خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد در فروش را داشته است.

سامسونگ در فصل دوم ۲۰۲۴ چقدر سود کرد؟

به گزارش گروه دانش و فناوری، سامسونگ در فصل دوم ۷۴ تریلیون وون معادل ۵۳.۶ میلیارد دلارفروش کرد که از این رقم ۱۰ تریلیون وون آن معادل ۷.۲ میلیارد دلار آن، سود عملیاتی شرکت است که ۱۵ برابر بیشتر از آوریل تا ژوئن ۲۰۲۳ اعلام شده است.

بدین ترتیب فروش ۲.۹ درصد و سود ۵۷ درصد رشد را نشان می‌دهند.

با این حال، این افزایش چشمگیر کمی گمراه کننده است. به دلیل کاهش تقاضا برای تراشه، سال ۲۰۲۳ برای سامسونگ یک سال چالش برانگیز بود.

در حالی که مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تراشه‌های کارت‌های گرافیکی دور شده‌اند، اکنون بر روند رو به رشد هوش مصنوعی تمرکز کرده‌اند.

شرکت ها در حال توسعه دستگاه‌ها و سرورهای مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارند و سامسونگ نیمه هادی‌های لازم را تامین می‌کند. در مقایسه با سال ۲۰۲۲، قبل از کاهش قابل توجه، معلوم می‌شود که فروش و سود اکنون در یک محدوده قرار دارند.

بر اساس تحقیقات TrendForce به نقل از رویترز، قیمت تراشه‌های حافظه تنها در یک دوره سه ماهه ۱۳ تا 1۱۸8 درصد افزایش یافته است.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که تراشه‌های پیشرفته (HBM) و SSD‌ها در سال ۲۰۲۴ رهبری بازار را خواهند داشت، اگرچه سامسونگ در تامین HBM برای مشتریان کلیدی مانند انویدیا از تولیدکننده کره‌ای SK Hynix عقب مانده است.

 

 

 

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما دولت پزشکیان باید کدام مورد را در اولویت قر ار دهد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما