هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) در اتحادیه اروپا پشتیبانی نمی‌شود

اقتصاد ۱۰۰ - هفته گذشته در رویداد WWDC، اپل با معرفی Apple Intelligence برای iOS 18 و macOS Sequoia وارد دنیای هوش مصنوعی شد.

هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) در اتحادیه اروپا پشتیبانی نمی‌شود

به گزارش گروه دانش و فناوری،با این حال، ممکن است این قابلیت‌ها در زمان عرضه اولیه در اتحادیه اروپا در دسترس نباشند. این شرکت اعلام کرده که به دلیل نگرانی‌های نظارتی، احتمال دارد از عرضه هوش مصنوعی اپل در اتحادیه اروپا جلوگیری کند.اپل بیان کرده که هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence)، آیفون میرورینگ و اشتراک‌گذاری صفحه نمایش SharePlay ممکن است به دلیل قانون بازارهای دیجیتال (DMA) در اتحادیه اروپا عرضه نشوند. این قانون می‌تواند اپل را مجبور کند تا امنیت محصولات و خدمات خود را کاهش دهد.

اپل در بیانیه‌ای به بلومبرگ گفت: “ما نگران هستیم که الزامات همکاری DMA ما را مجبور به سازش در یکپارچگی محصولاتمان کند و این امر احتمالا امنیت و حریم خصوصی کاربران را به خطر بیندازد.”

در بیانیه‌ای به فایننشال تایمز، اپل افزود: “به دلیل وجود قوانین و مقررات جدیدی که در اتحادیه اروپا اعمال شده‌اند، نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم می‌توانیم سه ویژگی جدیدمان که شامل آیفون میرورینگ، بهبودهای اشتراک‌گذاری صفحه نمایش SharePlay و Apple Intelligence  می‌شود را در سال جاری میلادی به کاربران اروپایی ارائه خواهیم کرد یا نه”

هنوز مشخص نیست که چگونه دقیقاً Apple Intelligence، آیفون میرورینگ و اشتراک‌گذاری صفحه نمایش SharePlay ممکن است با DMA تضاد داشته باشند، اما تصمیم اپل برای عدم عرضه این قابلیت‌ها در اتحادیه اروپا به معنای این است که صدها میلیون کاربر اپل در اتحادیه اروپا از این ویژگی‌های جدید نرم‌افزاری و خدمات محروم خواهند شد.

با این حال، هنوز امیدی برای کاربران اتحادیه اروپا وجود دارد؛چرا که اپل تصمیم نهایی خود را در این باره نگرفته و اعلام کرده که آماده همکاری با کمیسیون اروپا برای یافتن راه‌حلی است.

فرد ساینز، سخنگوی اپل در بیانیه‌ای به The Verge گفت: “ما متعهد به همکاری با کمیسیون اروپا هستیم تا راه‌حلی پیدا کنیم که بتوانیم این قابلیت‌ها را بدون به خطر انداختن امنیت کاربران، به مشتریان اروپایی ارائه دهیم.”

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما با توجه به نتیجه آرا، مشارکت در مرحله دوم انتخابات چه تفاوتی با مرحله اول دارد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما