تنها یک چهارم آیفون ایالات متحده از طریق اپل فروخته شده
گزارش جدیدی از خبرگزاری CIRP منتشر شده که خبرنگار حوزه تکنولوژی آن میگوید که تنها یک چهارم آیفون ایالات متحده (که اخیرا خریداری شده) مستقیماً توسط اپل فروخته شده است.
به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،در عوض، محبوبترین راه برای خرید آیفون جدید از طریق اپراتورهای بیسیم بود که 67 درصد از فروش را به خود اختصاص داد.
شاید شما هم با شنیدن عنوان مطلب بسیار تعجب کرده باشید اما باید قبول کرد که این موضوع مطمئناً تصویر بزرگی از شکل بازار رقابتی غرب را بهنمایش میگذارد که درک ما نسبت به آن زمانی که صفهای طولانی در فروشگاه اپل بهراه میافتاد را تغییر میدهد. با توجه به اینکه شرکتهای اپراتوری بزرگی همچون AT&T، Verizon و T-Mobile هر فصل پاییز آیفونهای اپل را تبلیغ میکنند، این آماری که بهبیرون درز پیدا کرده است، اصلاً عجیب نیست.
CIRP (شرکای تحقیقاتی آنالیز بازار مصرف کننده) از خریداران آیفون نظرسنجی کرده تا بفهمد به کدام مدلها اهمیت بیشتری میدهند و آنها را میخرند و از کجا میخرند. اطلاعاتی که طبیعتا شرکت اپل آن را فاش نمیکند. بهغیر از اپراتورها و خرده فروشی اپل، CIRP عنوان کرده که 4 درصد از فروش آیفون را به Best Buy و 5 درصد را به «دیگران» نسبت میدهد که شامل بنگاههای فروش Target و Walmart میشود. اینها فقط تکههای کوچکی از کیک بزرگ فروش محصولات اپل هستند که در مقایسه با سهم بزرگی که شرکتهای غول پیکر اپراتوری ایالات متحده به حساب نمیآیند.
البته که باید اذعان داشت که هیچ یک از این آمارهای منتشر شده اصلا تعجبآور نیستند. به ویژه در ایالات متحده، که اپراتورها در مورد فروش تلفن مزایای زیادی دارند. برای شروع، کافی است این نکته را در نظر داشته باشید که در هر گوشه خیابانهای این کشور یک فروشگاه فروش محصولات بیسیم وجود دارد، در حالی که دسترسی به فروشگاههای اپل بسیار کمتر است.
همچنین این احتمال وجود دارد که بسیاری از مردم فقط به خرید گوشی از اپراتورهای خود عادت کرده باشند، بنابراین اکثر مردم زمانی که آیفونهای جدید عرضه میشوند تنها از آنجا پرسوجو میکنند و نه از وبسایت اپل.
به نظر میرسد که گرفتن تلفن با تخفیف زیاد از اپراتور برای اکثر مردم ایالات متحده بهصرفهتر است. و چهکسی برای گرفتن تلفن ارزانقیمتتر مقصر است؟
ارسال نظر