پایان پشتیبانی از هر دو ویندوز 7 و 8 تا چند روز دیگر

ویندوز 7 و ویندوز 8 که به ترتیب در سال‌های 2009 و 2012 منتشر شدند، با استقبال کاملا متفاوتی از سوی کاربران مواجه شدند.

پایان پشتیبانی از هر دو ویندوز 7 و 8 تا چند روز دیگر

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ، اولی در همان سطح XP مورد توجه قرار گرفت، در حالی که کاربران دومی را تنها به عنوان یک شکست بزرگ می‌دیدند. متأسفانه، حالا قرار است که پشتیبانی از هر دو سیستم عامل ویندوز 7 و 8 به طور رسمی در ماه آینده به پایان برسد. این در حالی است که بیش از 13 درصد از کاربران سیستم عامل‌های مایکروسافت تحت تأثیر این قطع شدن قرار خواهند گرفت.

سال 2009 است. GTX 295 انویدیا بر بازار کارت‌های گرافیک حاکم است، اپل اخیراً آیفون 3G را عرضه کرده است و مایکروسافت جدیدترین سیستم عامل خود، ویندوز 7 را معرفی کرده است که مورد تحسین کاربران قرار گرفته است. سرانجام کاربران احساس کردند که یک ارتقای مناسب از ویندوز XP عرضه شده است و تنها در عرض دو سال، تقریباً 45 درصد از دارندگان رایانه شخصی ویندوز 7 را روی دستگاه‌های خود نصب کردند.

سه سال دیگر می‌گذرد و ویندوز 8 می‌آید. اگر یادتان رفته، ویندوز 8 بدون منوی استارت راه اندازی شد و در عوض بر روی طراحی جدید و مدرن تمرکز داشت. ویندوز 8 پس از گذشت بیش از دو سال از انتشار، به سختی سهمی از بازار را به دست آورد.

پس از پاسخ منفی گسترده کاربران، مایکروسافت تنها یک سال بعد به روز رسانی ویندوز 8.1 را منتشر کرد. در حالی که به روز رسانی ویندوز 8.1 سیستم عامل را بهبود بخشیده بود، اما همچنان لکه ننگی پیرامون ویندوز 8 باقی ماند. ویندوز 8.1 هرگز بیش از 19.1 درصد از سهم بازار کلی سیستم‌ عامل‌های ویندوز را به دست نیاورد، در حالی که ویندوز 7 و ویندوز 10 هر دو نرخ پذیرش بالاتری را در عرض هشت ماه به دست آوردند.

 

مایکروسافت دو سطح پشتیبانی برای سیستم‌عامل‌های خود ارائه می‌کند: «جریان اصلی» و «گسترده». پشتیبانی جریان اصلی ویندوز 7 در ژانویه 2015 (17‌دی 1393) به پایان رسیده بود، در حالی که پشتیبانی گسترده آن در ژانویه 2020 (دی 1398) متوقف شد. با این حال، از آنجایی که ویندوز 7 هنوز نزدیک به 25 درصد از نصب‌های سیستم عامل ویندوز را در اختیار داشت، مایکروسافت سه سال دیگر را با پرداخت هزینه ارائه می‌کرد.

حالا این سال‌های اضافی در 10 ژانویه 2023 (20 دی) به پایان می‌رسد، زمانی که سیستم عامل دیگر هیچگونه به روز رسانی را دریافت نمی‌کند. در همین حال، پشتیبانی از ویندوز 8 نیز در ژانویه 2018 (دی 1396) به پایان رسیده بود. به همین ترتیب، پشتیبانی گسترده آن نیز در 10 ژانویه 2023 (20 دی) به پایان می‌رسد.

علاوه بر این، مایکروسافت اخیراً اعلام کرد که مرورگر Microsoft Edge نیز پس از 12 ژانویه 2023 (22‌ دی 1401) دیگر هیچ به‌روزرسانی‌ بر روی سیستم عامل‌های ویندوز 7 و ویندوز 8 دریافت نخواهد کرد. Webview2 مایکروسافت، ابزاری که به Edge اجازه می‌دهد صفحات وب را خارج از مرورگر نمایش دهد، پس از آن تاریخ نیز پشتیبانی خود را از دست می‌دهد.

مایکروسافت در کنار گذاشتن این سیستم عامل‌های قدیمی تنها نیست. در ماه اکتبر، گوگل اعلام کرد که پس از ژانویه 2023 دیگر از کروم برای ویندوز 7 و 8.1 پشتیبانی نخواهد کرد.

به طور کلی، غم انگیز است که ببینیم چنین سیستم عامل افسانه‌ای مانند ویندوز 7 در نهایت به غروب خود می‌رسد. کاربران آنقدر آن را دوست دارند که حتی با گذشت 13 سال از عرضه رسمی آن، ویندوز 7 همچنان سهم بازار بیش از 10 درصد را در اختیار دارد. البته برای ویندوز 8 شرایط به این شکل نبوده و تنها با 2.53 درصد تا نوامبر 2022، شاید می‌بایست زودتر از این‌ها کنار گذاشته می‌شد.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما