شرکت TSMC، تکنولوژی خود را حتی از آمریکا هم مخفی کرده است!

با وجود احداث کارخانه تولید نیمه‌هادی TSMC در آمریکا، این غول تایوانی قصد دارد با ایجاد تیم حفاظتی، تکنولوژی روز خود را مخفی و بومی نگه دارد.

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازگجت نیوز، یک مقام وابسته به دولت تایوان طی کنفرانسی خبری گفت که این کشور تیم ویژه‌ای را برای حفاظت از اسرار تجاری و تکنولوژی شرکت TSMC، هم‌زمان با گسترش کارخانه جدید ریخته‌گری خود در ایالات متحده، مستقر خواهد کرد. منابع نزدیک به این غول تایوانی هم‌چنین اعلام کردند که محصولات TSMC در آمریکا، همواره یک نسل از نمونه تولیدی در تایوان عقب‌تر خواهد بود.

براساس این گزارش، تسونگ سونگ‌وو، وزیر شورای ملی علم و فناوری تایوان (NSTC) گفت که دولت این کشور تیمی را برای نظارت بر تکنولوژی های کلیدی شرکت TSMC مستقر خواهد کرد، زیرا این فناوری‌ها بخش مهمی از منافع ملی تایوان هستند.

TSMC تکنولوژی روز خود را از سایر کشورها مخفی نگه می‌دارد

کارخانه tsmc

هنوز مشخص نیست که این تیم حفاظتی جدید چگونه فعالیت خواهد کرد و آیا تایوان نیاز خواهد داشت تا برای غول تراشه‌سازی خود اقدامات امنیتی پیشرفته‌ای را به‌کار گیرد یا حتی صادرات برخی فناوری‌های مبتنی بر فرآیند یا دانش فنی را به ایالات متحده محدود کند یا خیر. با این حال، وزیر به صراحت اعلام کرد که دولت تایوان قصد دارد به‌عنوان سنگری دفاعی برای TSMC، به‌عنوان مرکز جهانی تولید تراشه باقی بماند.

در این میان، شرکت TSMC نیز به نوبه خود قصد دارد پیشرفته‌ترین فناوری‌های تولیدی خود را در تایوان حفظ کند. کارخانه Fab 21 این شرکت در ایالت آریزونا با استفاده از فرآیندهای ساخت N5 (کلاس 5 نانومتری) TSMC زمانی‌که در اوایل سال 2024 فعال شود، به تولید تراشه در آمریکا خواهد پرداخت. علاوه بر این، پس از آنکه فاز دوم Fab 21 با قابلیت N3 (کلاس 3 نانومتری) تا سال 2026 آغاز به‌کار کند نیز کارخانه‌های TSMC در تایوان تولید تراشه‌هایی بر روی گره N2 (دو نانومتری) را شروع می‌کنند.

تکنولوژی tsmc

 

یکی از منابع نزدیک به این شرکت در گفتگو با فایننشال تایمز گفت که حضور TSMC در ایالات متحده از اصل N منهای یک پیروی خواهد کرد. هم‌چنین دیگر منابع نیز عنوان کردند که از فاب در ایالات متحده برای ساخت تراشه در برنامه‌های کاربردی استفاده خواهد شد که از جمله در زنجیره تامین صنایع دفاعی ایالات متحده به‌کار گرفته می‌شود.

اما تکنولوژی های مبتنی بر فرآیند، تنها دانشی نیستند که TSMC باید از آنها محافظت کند. به‌نظر نمی‌رسد که کارخانه ریخته‌گری شماره یک جهان، برنامه‌ای مشابه با “Copy Exactly” اینتل داشته باشد تا بهترین روش‌های تولید شناخته شده را در کارخانه‌های مختلف جهان به‌کار گیرد و از این طریق حداکثر بازده را تضمین کند. بنابراین، کارخانه‌های تولیدی تراشه این شرکت در آمریکا ممکن است نرخ بازدهی مشابهی با نمونه‌های فعال در تایوان را ارائه نکنند.

این دسته از تکنیک‌های بهبود عملکرد برای هر کارخانه، مجموعه‌ای از مهارت‌ها و تکنولوژی های منحصر به‌فردی هستند که شرکت TSMC می‌خواهد از آنها محافظت کند. دولت تایوان نیز تمایل دارد دانش‌های مربوط به کارخانه‌های بومی خود را تا حد امکان مخفی نگه دارد.

 

 

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما