کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX روی Geekbench دیده شد

به تازگی یک مدخل از تست کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX شرکت AMD روی دیتابیس Geekbench منتشر شده است. این کارت گرافیک، پرچمدار کارت گرافیک‌های خانواده RX 7000 RDNA3 شرکت AMD است و بزودی به بازار عرضه می‌شود.

کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX روی Geekbench دیده شد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از  سخت افزارمگ،تست این کارت گرافیک روی یک سیستم مجهز به پردازنده 8 هسته‌ای Ryzen 7700X و مادربرد ROG Crosshair X670E Extreme انجام شده است. چنین سیستمی معمولاً توسط بررسی کنندگان سخت افزاری استفاده می‌شود و این مدخل نیز به احتمال زیاد طی بررسی کارت گرافیک RX 7900 XTX روی دیتابیس Geekbench منتشر شده است.

تست این کارت گرافیک با استفاده از رابط‌های OpenCL و Vulcan انجام شده است. نرم افزار تست Geekbench از رابط‌های Metal و CUDA نیز پشتیبانی می‌کند، اما این دو رابط توسط کارت گرافیک‌های RX 7900 روی ویندوز پشتیبانی نمی‌شوند.

متأسفانه چارت‌های رسمی Geekbench مدتی می‌شود که آپدیت نشده‌اند و به همین خاطر، کارت گرافیک‌های جدید نظیر RTX 4080 و RTX 4090 و حتی کارت گرافیک RX 6950 روی آن چارت رسمی ندارند. به همین خاطر برای مقایسه عملکرد کارت گرافیک RX 7900 XTX در Geekbench باید به داده‌هایی که به صورت دستی و غیررسمی جمع‌آوری شده‌اند رجوع کنیم. فرمول مقایسه نیز مشخص است: رابط یکسان، سیستم عامل یکسان و سپس مقایسه امتیازها.

همان‌طور که از مقایسه اولیه داده‌ها مشخص می‌شود، کارت گرافیک RX 7900 XTX در رابط Vulcan، حدود 15 درصد از کارت گرافیک RTX 4080 سریع‌تر است، اما در رابط OpenCL حدود 14 درصد از رقیب خود عقب می‌افتد. دو نکته را نیز نباید از قلم بیندازیم. ابتدا اینکه اطلاعات ما برای مقایسه کامل این دو کارت کافی نیست و از مدل دقیق، فرکانس و جزئیات درایور کارت‌ها اطلاع دقیق نداریم. علاوه بر آن، Geekbench به هیچ وجه یک تست گیمینگ نیست و نتایج آن در خصوص عملکرد گیمینگ کارت‌ها نتایج قابل استنادی به ما نمی‌دهد.

از آن‌جا که به احتمال زیاد تست و بررسی کارت گرافیک‌های RX 7900 XT و RX 7900 XTX توسط بررسی کنندگان سخت افزاری آغاز شده، در روزهای آتی اطلاعات بیشتری در خصوص عملکرد این کارت‌ها در بنچمارک‌های مختلف نظیر 3DMark و Superposition و حتی بازی‌های مختلف منتشر خواهد شد.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما