کاهش فروش کامپیوتر شخصی در آستانه سال نو میلادی

بر اساس آخرین گزارش‌ها از بازار کامپیوتر در ایالات متحده آمریکا، فروش محصولات رده خانگی که شامل دسکتاپ، نوت بوک و ایستگاه‌های کاری مجموعاً 12 درصد در سه ماهه سوم سال 2022 کاهش یافته است و از 20.3 میلیون دستگاه در سه ماهه سوم 2021 به 17.8 میلیون دستگاه در آخرین دوره سه ماهه اخیر رسیده است. طبق آخرین گزارش شرکت تحقیقات بازار Canalys، در میان آنها، نوت بوک ها با 14 درصد و دسکتاپ‌ها با رشد متوسط یک درصدی مواجه شده‌اند.

کاهش فروش کامپیوتر شخصی در آستانه سال نو میلادی

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،شرکت دل در سه ماهه سوم با 4.7 میلیون دستگاه در ایالات متحده پیشتاز بود و پس از آن HP با 4.1 میلیون و اپل با سه میلیون سیستم در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در میان پنج فروشنده برتر از نظر حجم، تنها اپل و ایسر رشد سالانه مثبتی را تجربه کردند. HP شاهد کاهش فروش بیش از 23 درصدی نسبت به سال گذشته بود و فروش لنوو در ایالات متحده نیز 22.2 درصد کاهش یافت.

 

اگر در این آمارها تبلت‌ها را در نظر بگیریم، خواهیم دید که اپل با اختلاف قابل توجهی در جایگاه اول قرار می‌گیرد. اپل در سه ماهه سوم چهار میلیون آی‌پد فروخت و آمازون با ۲.۷ میلیون تبلت Fire در جایگاه دوم قرار گرفت. رتبه سوم به سامسونگ با فروش 1.6 میلیون دستگاه در مدت مشابه تعلق گرفت.

در میان پنج تولیدکننده برتر تبلت، تنها آمازون و TCL رشد سالانه داشتند. اپل، سامسونگ و مایکروسافت همگی افت سه ماهه دو رقمی را در مقایسه با مدت مشابه در سال 2021 گزارش کردند.

با وجود کاهش کلی در فروش کامپیوتر های شخصی، اما تولیدکنندگان و خرده فروشان هر کاری که از دست‎شان بربیاید برای افزایش فروش می‌کنند؛ از جمله افزایش تبلیغات در طول تعطیلات سال نو که می‌تواند بهترین فرصت برای رونق دادن به بازار باشد. ما شاهد چندین پیشنهاد جذاب در هفته جمعه سیاه و دوشنبه سایبری بودیم و احتمالاً تا آخرین لحظه پیشنهادهای جدیدی ارائه خواهد شد.

برایان لینچ، تحلیلگر تحقیقات Canalys انتظار دارد با وجود فصل تعطیلات در سه ماهه آخر سال 2022، بازار رایانه‌های شخصی ایالات متحده با بادهای مخالف بیشتری روبرو شود. انتظار می‌رود مصرف‌کنندگانی که دارای محدودیت مالی هستند همچنان به کاهش هزینه‌های محصولات فناوری گران‌قیمت خود ادامه دهند و در نتیجه موجودی‌های خرده‌فروشی سریع‌تر از فروش رشد کنند. پیش‌بینی می‌شود که بخش آموزش در سال آینده بهبود آهسته‌ای را آغاز کند، اما در حال حاضر با توجه به اشباع شدن مصرف کنندگان در دوران همه‌گیری و شرایط نه چندان مناسب مالی، انتظار می‌رود که اکثر مصرف کنندگان تا سال 2024 به فکر به‌روزرسانی دستگاه خود نباشند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما