سهم استفاده از ویندوز 10 برای اولین بار در سال های گذشته به زیر 70 درصد رسید

به تازگی Statcounter گزارش ماه نوامبر 2022 را در مورد محبوبیت سیستم‌عامل‌ها منتشر کرد و در آن نشان داده می‌شود که استفاده بیشتر از ویندوز 11 آرام آرام در حال افزایش است و طبق این گزارش در نوامبر امسال سهم ویندوز 10 از بازار برای اولین بار به زیر 70 درصد رسید.

سهم استفاده از ویندوز 10 برای اولین بار در سال های گذشته به زیر 70 درصد رسید

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،در همین حال اگرچه این سیستم عامل مایکروسافت هنوز هم قلب تپنده اکثر کامپیوترهای شخصی محسوب می‌شود اما از زمان عرضه ویندوز 11 سهم این نسخه از ویندوز آرام آرام روبه کاهش بوده است. Statcounter در همین رابطه ادعا کرده که ویندوز 10 اکنون 69.77 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد که این نسبت به ماه قبل کاهش 1.49 درصدی است.

با این حال ویندوز 11 رقیب اصلی ویندوز 10 نیز در این رابطه و در گزارش ماه نوامبر رکوردی را جابجا نکرده و سهم آن آهسته آهسته در حال کسب کردن جایگاه بیشتری است و ثبات در این روند نیز ادامه دارد. گزارش نوامبر همچنین نشان می‌دهد که سهم ویندوز 11 اکنون به 16.12 درصد از بازار رسیده که افزایش 0.67 درصدی نسبت به اکتبر است. ویندوز 7 نیز همچنان سومین سیستم عامل محبوب لقب گرفته و در این ماه سهم آن با 10.24 درصد تقریبا نزدیک به ویندوز 11 است.

مایکروسافت همچنین در نظر دارد تا اوایل سال آینده میلادی به برنامه اضافی برای عرضه آپدیت‌های امنیتی برای این سیستم عامل پایان دهد، بنابراین پس از پایان پشتیبانی نرم‌افزاری اولیه، مدت زمان اضافی نیز برای ارائه آپدیت‌های امنیتی برای این سیستم عامل در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید.

در همین راستا می‌توان حرکت این آمارها به سمت استفاده بیشتر از ویندوز 10 و 11 را شاهد بود. با این حال به نظر می‌رسد که بسیاری از مشتریان به استفاده از ویندوز 7 ادامه خواهند داد و برخی توسعه دهندگان نیز در حال بررسی گسترش بیشتر پشتیبانی نرم‌افزاری در این راستا هستند. در خصوص آمار ارائه شده برای ویندوز 8.1 و 8 نیز می‌توان گفت که هر دو سیستم عامل به ترتیب 2.54 و 0.79 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند و سهم سیستم عامل منسوخ شده XP نیز 0.4 درصد است.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما