نسخه‌ای کمیاب از کامپیوتر «اپل ۱» با قیمت احتمالی صدها هزار دلار به حراج گذاشته شد

انتظار می‌رود این نسخه از اپل I شامل یک مانیتور و رابط اصلی کاست اپل، با قیمت بیش از 375 هزار دلار به فروش برسد.

نسخه‌ای کمیاب از کامپیوتر «اپل ۱» با قیمت احتمالی صدها هزار دلار به حراج گذاشته شد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از دیجیاتو، کامپیوترهای «اپل I» یا «اپل یک» از جمله محبوب‌ترین محصولات برای طرفداران اپل است که به دلیل کمیاب بودن آنها در دنیای امروزی، اغلب به قیمت صدها هزار دلار به فروش می‌رسد. خانه حراجی RR Auction این ماه یک نسخه کاربردی از اپل I را به فروش می‌رساند که توسط «استیو جابز» بنیانگذار فقید اپل شماره‌گذاری شده است که انتظار می‌رود با قیمت بیش از 375 هزار دلار به فروش برسد.

 

تنها 200 کامپیوتر Apple-1 در سال 1976 توسط استیو جابز و استیو وزنیاک تولید شده و گفته می‌شود در حال حاضر تنها 60 تا 70 دستگاه باقی مانده است. این نسخه از اپل I به عنوان شماره 78 به حراج گذاشته شده است. این دستگاه ابتدا سال 2018 در یک حراجی فروخته شد و سپس از «کوری کوهن»، متخصص Apple-1 آن را به حالت اولیه خود بازگرداند.

ارزش احتمالی رایانه اپل I

در سال 2018 این دستگاه با قیمت 375 هزار دلار به فروش رسیده بود، بنابراین می‌توان انتظار داشت که اکنون با قیمت بسیار بیشتری فروخته شود. در حال حاضر 12 پیشنهاد برای این دستگاه ارائه شده که بالاترین قیمت آن 220 هزار دلار است.

همراه با این دستگاه یک نامه اصالت نیز وجود دارد که وجود دستخط جابز روی برد دستگاه را تایید می‌کند و علاوه بر اپل I اصلی، شامل رابط اصلی کاست اپل، دفترچه راهنمای اصلی دستگاه، صفحه کلید ASCII که در همان زمان تولید شده و یک مانیتور Sanyo 4205 می‌شود.

تاکنون طی چند سال گذشته چندین نسخه از اپل I در حراجی‌ها به فروش رسیده است که براساس تاریخ تولید آن با قیمتی بین 130 هزار دلار تا 815 هزار دلار به فروش رسیده‌اند. حراجی این نسخه از رایانه اپل I در تاریخ 15 دسامبر (24 آذر) به پایان خواهد رسید. از جمله حراجی‌های قبلی می‌توان به نسخه بسیار کمیابی از «اپل وان» اشاره کرد که اوایل سال جاری با قیمت بیش از 250 هزار دلار به مزایده گذاشته شده بود.

 

 

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما