بازی معروف Pong به 50 سالگی رسید

دقیقاً 50 سال پیش بود که در چنین روزی، کمپانی معظم آتاری بازی معروف Pong را منتشر کرد و پس از مدت کوتاهی به شهرت جهانی رسید.

بازی معروف Pong به 50 سالگی رسید

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،البته که این اولین بازی ویدیویی نبود که ساخته شده (و نه یک برداشت اصلی از بازی تنیس روی میز مجازی که در نهایت منجر به دو دهه شکایت قضایی شد) اما باید این نکته را در نظر داشت که بازی Pong، در دوران اولیه صنعت بازی‌های ویدیویی متولد شد. شرکت آتاری این بازی را در سال 1972 عرضه کرد و بیش از 8000 دستگاه بازی آرکید پنگ فروخت. چند سال بعد، نسخه خانگی Pong نیز به‌بازار عرضه شد که موفقیت بزرگی برای آن به ارمغان آورد و شرکت Sears هم حدود 150000 واحد از کنسولی را که برای اجرای بازی نیاز داشتید به فروش رساند.

هرچند که این تعداد فروش بر اساس استانداردهای 2022 بسیار کم است، اما موفقیت Pong و Home Pong در شرکت آتاری، منابع و تخصص لازم برای ساخت Atari 2600 را به این شرکت اضافه کرد. کنسول نسل دوم این شرکت تا قبل از پایان سال 2004 بیش از 30 میلیون دستگاه فروخت.

این یک پروژه خوب برای این شرکت بود. مخصوصا وقتی که قرار بود فقط یک تمرین آموزشی برای طراح آلن آلکورن باشد، که در آن زمان 24 سال داشت و هیچ تجربه قبلی در ساخت بازی ویدیویی نداشت. و بیایید که اگر بازی پونگ نبود، شرکت نینتندو وجود نداشت و استیو جابز جوان و استیو وزنیاک ممکن بود کارشان به تولید دستگاه‌های اپل نرسد.

تولدت مبارک پونگ، و از تو برای الهام بخشیدن به تعداد بی‌شماری از افراد مختلف و همچنین به‌دنیا آوردن یک نسل کامل از طراحان بازی‌های ویدیویی سپاسگزارم.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما