دیگر خبری از خرید ماشین برای حفظ سرمایه نیست! +جزییات

اقتصاد ۱۰۰- فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو درخصوص وضعیت فعلی بازار خودرو گفت: قیمت‌ها در بازار خودرو یک مقدار افزایشی بوده، اما خرید و فروش چندانی وجود ندارد.

دیگر خبری از خرید ماشین برای حفظ سرمایه نیست! +جزییات

کارشناس بازار خودرو   قیمت‌ها در بازار خودرو نباید جهش آنچنانی داشته باشد، چرا که تقاضا خیلی کمتر از سال‌های گذشته است و خریدها مانند قبل هیجانی نیست، منتها تحولات سیاسی باعث جهش قیمت خودرو می‌شود و خریدار در بازار زیاد نیست.

وی ادامه داد: اگر اتفاق سیاسی رخ ندهد، بازار خودرو آرام می‌شود و قیمت‌ها خود به خود پایین می‌آید، چون عرضه خودرو نسبت به تقاضا بییشتر شده و تقریبا جوابگوی تقاضا است؛ واردات خودرو به کشور شدت گرفته است، تعهد خودروسازان داخلی هم کم کم در حال تمام شدن است و مجدد پیش فروش می‌گذارند، این وضعیت باعث می‌شود بازار تقریبا ثبات پیدا کند.

نادری تصریح کرد: حاشیه سود خرید خودرو کم شده است و اشتیاقی برای خرید خودرو وجود ندارد. تقریبا از وضعیتی که خودرو برای حفظ سرمایه خریداری می‌شد خارج شده‌ایم، چون سود این کار کم شده است. سه سال پیش خیلی شور و اشتیاق این کار وجود داشت و تقاضا کاذب بود نه مصرفی، اما در حال حاضر دیگر اینطور نیست که خودرو را بخرند و بدون استفاده نگه دارند. 

او افزود: «به‌نوعی می‌توان گفت دلار یک روند گرفته است. درست است که تحت‌تأثیر افزایش ریسک‌های سیستماتیک بوده، اما به هر صورت این هشدار را می‌دادیم که اگر دلار زیر ارزش ذاتی نگه داشته شود و فاصله بگیرد، همچنین حباب اصطلاحات منفی نیز بدهد، تحت‌تأثیر کوچک‌ترین عوامل رشد می‌کند و به سمت ارزش ذاتی خود حرکت می‌کند.»

دلار سطح بسیار مهمی را شکسته و بالای آن تثبیت کرده است

حق‌شناس در ادامه اضافه کرد: «به لحاظ تکنیکالی، دلار سطح بسیار مهمی را شکسته و بالای آن تثبیت کرده است. به نظر می‌رسد دلار یک گام استراحت زمانی را طی می‌کند. همچنین صرف‌نظر از مسائل کلان اقتصادی، به نظر می‌رسد که یک گام اصلاحی را نیز در قالب اصلاح زمانی همچنان در پیش دارد.»

احتمال افزایش قیمت دلار در هفته آینده وجود دارد

این کارشناس اقتصادی درباره مسیر قیمت دلار در هفته آینده اظهار کرد: «در هفته آینده احتمال اینکه دلار به نیمه کریدور ششم برسد، وجود دارد. به‌نوعی می‌توانیم بگوییم سقف قبلی در همان ناحیه و کانال هفتم کریدور ششم قرار دارد. هرچند دلار در گذشته کریدور هفتم را هم دیده است، اما با این‌ حال نمی‌توانیم آن را به‌عنوان سقف تلقی کنیم.»

سقف اصلی دلار کانال هشتم از کریدور ششم است

حق‌شناس اضافه کرد: «آن ناحیه قیمتی که بیشتر در آن خرید و فروش شده را می‌توان سقف اصلی دلار دانست. این سطح، نیمه کریدور ششم تا کانال هفتم و هشتم از همین کریدور است. احتمال دارد که طی هفته آینده یا هفته بعد از آن، یک بار تحت‌تأثیر روندی که به لحاظ تکنیکالی ایجاد شده، آن قیمت را ببینیم.»

 

او افزود: «طبیعت این است که اگر ریسک‌های سیستماتیک بالاتر برود دلار حتی ممکن است حباب مثبت هم بگیرد. بااین‌حال بحث ریسک‌های سیستماتیک را جدا می‌کنیم.»

فاکتورهای کلان اقتصادی به نفع افزایش قیمت دلار است

حق‌شناس به سیاست‌های حاکم بر بازار اشاره و بیان کرد: «متأسفانه مسائل کلان اقتصادی ما نیز همان‌طور که از اول سال بارها گفته‌ام، به نفع افزایش قیمت دلار است و ما شاهد این هستیم که شدیدترین سیاست انقباضی ممکن در چهار دهه گذشته، بر بازارها حاکم شده است. با‌ این حال اگر چه دولت و بانک مرکزی به‌صورت اسمی در کنترل رشد نقدینگی و تورم موفق بوده، اما شواهد حاکی از آن است که این موارد موقتی است.»

با افزایش نرخ بهره و تشدید سیاست انقباضی نمی‌شود تورم را مهار کرد

حق‌شناس تاکید کرد: «صرفاً با تکیه بر افزایش نرخ بهره و تشدید سیاست انقباضی نمی‌شود تورم را مهار کرد مگر اینکه علت اصلی آن را درمان کنیم. بحث این است که این مسائل آرام آرام دارد خود را نشان می‌دهد.»

این کارشناس اقتصادی درباره تأثیر فروش نفت بر بازارها توضیح داد: «دو ماه متوالی است که فروش نفت کشور به چین کمتر شده و بهای آن در حال آمدن به بازه‌ای است که اگر در ماه آینده، مقداری کاهش فروش نفت تداوم داشته باشد و بهار فعلی نیز همین‌طور باقی بماند، ما را دچار چالش در تأمین منابع ارزی خواهد کرد.»

تقاضای دلار در دی‌ماه و بهمن‌ماه افزایش خواهد یافت

حق‌شناس در پایان افزود: «در ماه‌های دی و بهمن که پایان سال میلادی و سال چینی است، تقاضا برای دلار افزایش خواهد یافت و این موضوع بازارساز را با چالش مواجه می‌کند. به‌طورکلی، همه چیز به نفع افزایش قیمت دلار، حتی از قیمت‌های فعلی تا پایان سال است.»

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما