ترمینالهای فرودگاه مهرآباد آثار باستانی شدهاند/ مهرآباد تعطیل شدنی نیست
اقتصاد 100-معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دو ترمینال یک و دو فرودگاه مهرآباد دیگر آثار باستانی تلقی میشوند، ترمینال ۴ و ۶ هم سوله صنعتی هستند و در شأن مردم ایران نیستند و باید ترمینالهای این فرودگاه تجهیز و به روز شوند.
به گزارش گروه حمل و نقل اقتصاد100- حمیدرضا سیدی در آیین بهرهبرداری از باند ٢٩ چپ فرودگاه مهرآباد و و آغاز احداث ترمینال ١٠٠هزار متر مربعی این فرودگاه و کلنگ زنی مرکز پشتیبان کنترل فضایی کشور با بیان اینکه نوسازی و احداث این باند از یک سال گذشته آغاز شد، اظهار داشت: برای احداث و نوسازی باند ٢٩ چپ فرودگاه مهرآباد با موانعی مواجه بودیم. در حالی که کشور بر روی منابع نفت و گاز خوابیده برای ماشینآلات این پروژه به مشکل تامین گازوئیل برخوردیم که اگر این موانع نبود این پروژه سریعتر به بهرهبرداری میرسید.
وی تاکید کرد: سالها توسعه فرودگاه مهرآباد را معطل کرده بودند و گفته میشد که فرودگاهی در خارج از شهر ساخته میشود و پروازهای داخلی هم در فرودگاه امام انجام خواهد شد و در نهایت فرودگاه مهرآباد تعطیل میشود اما فرودگاه مهرآباد تعطیل شدنی نیست. امروز فرودگاه مهرآباد با دو باند استاندارد در حال فعالیت است و در آینده هم طرحهای توسعه این فرودگاه تکمیل میشود.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبر هوایی کشور با بیان اینکه در فرودگاههای کشور باید ترمینالهای در شأن جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، ادامه داد: بارها با این موضوع مواجه بودم که افرادی از فرودگاههای خارج از کشور استفاده کردند به من به عنوان مسئول فرودگاههای کشور میگویند چرا در فرودگاههای ایران نمیتوانیم چنین ترمینالهایی را داشته باشیم.
وی افزود: ساخت فرودگاه مهرآباد در سال ١٣٣١ آغاز و این فرودگاه از سال ١٣٣٧ شروع به کار کرده است و امروز دو ترمینال یک و دو این فرودگاه دیگر آثار باستانی تلقی میشوند و ترمینال ۴ و ۶ هم سوله صنعتی هستند و در شأن مردم ایران نیستند و باید ترمینالهای این فرودگاه تجهیز و به روز شوند.
سیدی با اشاره به آغاز احداث ترمینال ١٠٠ هزار متر مربعی در فرودگاه مهرآباد گفت: اگر موانعی وجود نداشته باشد این پروژه بدون یک ریال نیاز به بودجه دولت در مدت زمان سه سال ساخته خواهد شد و فرودگاه مهرآباد به یک فرودگاه بزرگ در شأن مردم ایران و مهمان خارجی دسترسی خواهد داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره کلنگی زنی مرکز پشتیبان کنترل فضایی کشور اظهار داشت: در حال حاضر این مرکز با ٩٠٠ نیروی متخصص با ١٢٠ سامانه ناوبری شامل رادار و فاصله یاب روزانه ١۵٠٠ پرواز کنترل شده و ٣٠٠ پرواز محلی را کنترل و رصد میکند اما عمر این مرکز هم به پایان رسیده و باید تجهیزات آن به روز شود و این پروژه هم با ٨٠٠ میلیارد تومان در ٢۴ ماه به پایان میرسد.
انتهای پیام/
ارسال نظر