متروی ساخت شوروی؛ نماد مقاومت در مقابل حمله روسیه

اقتصاد100- متروی کیف که زمانی، شوروی سابق آن را برای مقاومت در برابر ناتو ساخته بود، اکنون به پناهگاه اوکراینی‌ها در مقابل حملات موشکی روسیه تبدیل شده‌ است.

متروی ساخت شوروی؛ نماد مقاومت در مقابل حمله روسیه

به گزارش گروه زیربنایی اقتصاد 100، در میانه حملات موشکی و پهپادی ارتش روسیه علیه کیف، ایستگاه‌های متروی این شهر به پناهگاهی امن برای هزاران نفر از ساکنان آن تبدیل شده‌اند. طنز ماجرا در اینجاست که شبکه ریلی این شهر در دوران شوروی و به‌عنوان پناهگاه در مقابل حمله احتمالی ناتو، ساخته شده است و اکنون همین ایستگاه‌ها از غیرنظامیان در مقابل موشک‌های روسی محافظت می‌کنند. 

متروی کیف همواره دو کارکرد داشته است. نخست به‌عنوان زیرساخت حمل‌ونقل و دوم به‌عنوان زیرساخت دفاع. در این رابطه، بسیاری از دستورالعمل‌های چگونگی تبدیل‌کردن این ایستگاه‌ها به سرپناه در دوران شوروی نوشته شده و البته به‌مرور به‌روز شده‌اند. این ایستگاه‌ها دارای سیستم‌های تهویه و درب‌های فلزی ضخیم ضدِانفجار هستند.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در ماه‌های اخیر تعدادی از این ایستگاه‌ها را برای برگزاری کنفرانس‌های خبری و مصاحبه‌های مطبوعاتی انتخاب کرده که خود تأکیدی بر نقش مهم این ایستگاه‌ها در دفاع اوکراین است. 

در حال حاضر و با شروع دوباره حملات موشکی و پهپادی روسیه به کیف، متروی این شهر دو وظیفه همزمان جابه‌جایی مردم و پناه‌دادن به شهروندان را ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

منبع : قرن نو
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما