روزانه یک میلیون دلار جریمه تأخیر تخلیه کشتیها از جیب ایرانی ها می رود / بندر امام را دریابید
اقتصاد ۱۰۰ - بازرس کل استان خوزستان گفت: حتماً لازم است مسئولان عالی کشوری در این رابطه تصمیم مورد نیاز را بگیرند و به دلیل اینکه جریمه تأخیری که به کشتیها داده میشود مبلغ بسیار قابل توجهی است.
به گزارش گروه حمل و نقل اقتصاد ۱۰۰، «محمد آقاجری»، بازرس کل استان خوزستان در حاشیه نشست بررسی تسهیل خروج کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: با شرایط پر شدن ۹۰ درصدی انبارهای کالای اساسی در بندر امام مواجه هستیم، تجربه سال گذشته را داریم که برخی کالاها به دلیل ماندگاری در انبار دچار خودسوزی شدند و زمانی که این اتفاق رخ دهد دیگر قابل استفاده نیست.
او افزود: کالایی که بیش از دو تا سه ماه در انبار بماند دچار آفت و گاهی خودسوزی میشود، نمونهای را داشتیم که محموله ذرت فاسد شد و زحمات و هزینههای زیادی را برای مرجوع کردن به خارج کشور به همراه داشت.
آقاجری بیان کرد: ماندگاری کالا در انبارهای بندر از هر لحاظ مناسب نیست و باید تصمیمی گرفته شود تا هرچه سریعتر از بندر خارج شود.
بازرس کل استان خوزستان با اشاره به ۳۲ کشتی حامل کالا در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) گفت: حجم بالایی از شناورها در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) منتظر رفع مشکل اسنادی و پهلوگیری و تخلیه کالا هستند که مشکل اصلی تخصیص ارز است.
آقاجری افزود: حتماً لازم است مسئولان عالی کشوری در این رابطه تصمیم مورد نیاز را بگیرند و به دلیل اینکه جریمه تأخیری که به کشتیها داده میشود مبلغ بسیار قابل توجهی است.
او در پایان گفت: ۳۲ کشتی در لنگرگاه بندر امام داریم و روزانه برای تأخیر به هر کشتی ۲۵ هزار دلار جریمه باید پرداخت شود، چه کشتی مربوط به بخش خصوصی باشد و چه دولتی، در مجموع نزدیک به ۱ میلیون دلار هزینه تأخیر و دموراژ کشتیهای مستقر در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) است.
انتهای پیام/
ارسال نظر