زباله‌هایی میلیونی در خانه‌ی ایرانی‌ها/ قیمت پسماند اعلام شد

اقتصاد 100 - قیمت خرید ارزان‌ترین و گران‌ترین ضایعات و زباله در تهران اعلام شد.

زباله‌هایی میلیونی در خانه‌ی ایرانی‌ها/ قیمت پسماند اعلام شد

به گزارش اقتصاد 100، این روزها بسیاری از مقامات مسئول از تجارت میلیونی و میلیاردی زباله در تهران می‌گویند و معتقدند که این فعالیت سود بسیار بالایی را برای زباله‌گردها در بردارد.

 بررسی قیمت خرید ضایعات و زباله از سوی ایستگاه‌های شهرداری نشان می‌دهد کمترین قیمت خرید زباله به شیشه اختصاص دارد. این نوع از زباله‌ها به قیمتی در حدود کیلویی 420 تومان از سوی ایستگاه‌ها تفکیک زباله شهرداری خریداری می‌شود.

 بر این اساس قیمت هر کیلو مشمع سفید و رنگی نیز 1500 تومان اعلام شده است . در این میان بهای هر کیلو نان خشک نیز برابر با 2400 تومان است.

فهرست بهای زباله

 گران‌ترین زباله‌ها، جدای از لوازم الکتریکی ، انواع فلزات است. بهای خرید هر کیلو مس ضایعاتی 120 هزار تومان و هر کیلو برنج مانند شیرآلات و ... برابر با 94 هزار تومان است. در این میان لوازم الکترونیکی که اغلب در قالب زباله از منازل بیرون نمی‌رود و در سطل‌های زباله قرار نمی‌گیرد، بهایی بسیار سنگین دارد. به این ترتیب در خانه‌ی اغلب ایرانیان موبایل‌های قدیمی و غیرقابل مصرف، کیس‌های قدیمی کامپیوتر و حتی تلویزیون‌ها مانیتورهای غیرقابل استفاده وجود دارد که قیمت‌های میلیونی دارند. طبق اعلام صورت گرفته در قالب جدول نصب شده بر مراکز خرید پسماند، هر عدد لپ تاپ و تبلت ضایعاتی به قیمت پانصد هزار تومان، هر عدد تلویزیون و مانیتور به قیمت 450 هزار تومان و هر کیلو موبایل به نرخ یک میلیون تومان از سوی این مراکز خریداری می‌شود. این دو تصویر نشان‌دهنده‌ی بهای خرید پسماند از سوی شهرداری‌هاست. بر اساس اعلام زباله‌گردان قیمت اعلامی مراکز شهرداری پایین‌تر از قیمت اعلامی خریداران عادی پسماند و ضایعات است از این رو بسیاری از زباله‌گردها پسماندهای جمع‌آوری شده را به خریدارانی جز شهرداری تحویل می‌دهند.

قیمت زباله های الکترونیک



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

تک نرخی شدن قیمت ارز به سود معیشتِ شهروندان است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما