اختصصی اقتصاد 100/سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس

اظهارات تاسف بار مجلسی ها از وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان ! / حق معلمان چه شد؟

اقتصاد 100 - سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت:صندوق ذخیره فرهنگیان متاسفانه به علت ضعف مدیریت و سواستفاده ، پشتوانه ای برای معلمان نبوده و باعث ناامیدی شده است.

اظهارات تاسف بار مجلسی ها از وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان ! / حق معلمان چه شد؟

 

 

جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با اقتصاد 100نماینده رشت با تاکید بر اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان باید یکی از نقاط قوت آموزش و پرورش در بخش رفاه معلمان باشد  افزود: این صندوق می توانست در حوزه های مسکن ، خودرو، تسهیلات و حتی اشتغال به فرهنگیان کمک کند اما نتوانست در راستای ماموریت های خود فعالیت کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون فرهنگیان مجلس یازدهم تصریح کرد:در مجلس دوره گذشته،تحقیق وتفحصی از این صندوق صورت گرفت که باعث بازگشت چند هزار میلیارد تومان به صندوق شد و20الی 30نفر ازمتخلفین نیز روانه زندان شدند.

وی با بیان اینکه در قانون مصوب مجلس از دولت خواسته شده اساسنامه صندوق فرهنگیان ارائه شود گفت: متاسفانه اساسنامه ای داده نشد و هم اکنون صندوق در بلاتکلیفی به سر می برد و نه خصوصی و نه دولتی است.

نماینده رشت تاکید کرد: البته با فشارهایی که آن زمان مجلس بر دولت وارد کرد تا اقدامات صندوق فرهنگیان قانونی شود،‌آموزش و پرورش انتخاباتی برگزار کرد وسه نفر از فرهنگیان (در هیات امناء و هیات موسسان )انتخاب شدند ،در همان زمان اعلام کردم که این منتخبین نمی توانند کاری انجام دهند ‌چون بقیه اعضا  شامل وزرا افراد با نفوذی هستند که انتخابات نمی تواند اثر نظارتی فرهنگیان را بر صندوق را داشته باشد.

نماینده دوره یازدهم گفت: امروز آقای وزیر باید وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان را یکسره کند و در بخش تجاری صندوق، انتخابات هیات مدیره ومدیرعامل را برگزارکرده و شرایط را بپذیرد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون فرهنگیان مجلس درخصوص عدم استقبال از پذیرش شغل معلمی افزود:کمبود معلم به مسایل صندوق ذخیره فرهنگیان ربطی ندارد البته نقطه اتکایی برای معلمان محسوب می شود چون هر ماه مبلغ  150میلیارد تومان (نقد)از حقوق معلمان کشور کسر وبه حساب این صندوق واریز می شود و این منابع می تواند در بازار، ارزش افزوده بالایی داشته باشد.در حالیکه برای فرهنگیان ارزش افزوده به همراه ندارد و حتی موجبات گلایه مندی را فراهم کرده است.

وی در مورد به سرانجام رسیدن صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد:‌مجلس باید تکلیف این صندوق را روشن کند. در قانون بودجه سال گذشته تاکید کردیم که دولت باید اساسنامه صندوق را (برای تصویب به مجلس ) بیاورد ، هم اکنون در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه ‌نیز دولت را ملزم کردیم که اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را به مجلس بیاورد لذا امیدوارم امسال تکلیف این صندوق روشن شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما