شرایط جدید آموزش و پرورش برای جذب نیرو اعلام شد+جزئیات

اقتصاد ۱۰۰- دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب شرایط و شایستگی‌های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از مسیر آزمون سراسری خبر داد.

شرایط جدید آموزش و پرورش برای جذب نیرو اعلام شد+جزئیات

 در هزار و بیست و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش ، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، «شرایط و شایستگی‌های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از مسیر آزمون سراسری» پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

محمود امانی با اشاره به مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش موظف است منابع مورد نیاز خود برای مشاغل آموزشی و تربیتی را از مسیر آزمون سراسری و بر اساس قانون متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش با رعایت مفاد این آیین نامه جذب کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: به استناد ماده واحده «نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیت» مصوب جلسه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر شناسایی، جذب و تأمین نظام‌مند منابع انسانی، تحقق بخشی به مفاد سند تحول بنیادین و در راستای اجرای بند ۱۱ ماده ۶ وظایف و اختیارات شورای عالی آموزش وپرورش، وزارت آموزش وپرورش موظف است منابع مورد نیاز خود برای مشاغل آموزشی و تربیتی را از مسیر آزمون سراسری و بر اساس قانون متعهدین به خدمت در آموزش وپرورش با رعایت مفاد این آیین نامه جذب کند.

شرایط جذب داوطلبان ورود به آموزش وپرورش از مسیر آزمون سراسری

وی ادامه داد: آیین نامه «شرایط و شایستگی‌های جذب داوطلبان ورود به آموزش وپرورش از مسیر آزمون سراسری» در ۵ ماده و ۸ تبصره به تصویب شورای عالی رسید که شامل شرایط و شایستگی‌های عمومی و اختصاصی داوطلبان و سایر موارد مندرج در این آیین نامه است.

امانی با اشاره به این که این مصوبه برای داوطلبان ورود به آموزش وپرورش در سال ۱۴۰۳ اعمال می‌شود، تاکید کرد: داشتن حداکثر ۲۲ سال تمام در سال۱۴۰۳، برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل و توانایی حسن انجام وظایف محوله، تعیین وضعیت نظام وظیفه، نداشتن اعتیاد به هر نوع مواد مخدر و… از جمله مهم‌ترین شرایط عمومی داوطلبان برای ورود به آموزش وپرورش است.

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش با اشاره به شرایط اختصاصی داوطلبان برای ورود به آموزش وپرورش گفت: سهم تاثیر سوابق تحصیلی، تراز نمره علمی حداقل ۷۰۰۰ در زیر گروه‌های آزمایشی مربوط در آزمون سراسری، کسب امتیاز تعیین شده در مصاحبه، تعیین وضعیت اشتغال و تحصیل، داشتن شرایط و شایستگی‌های حرفه معلمی و… از جمله شرایط اختصاصی برای جذب در آموزش وپرورش است.

 

تأیید شایستگی‌های تخصصی داوطلبان توسط وزارت آموزش و پرورش 

امانی اظهار کرد: بررسی و تأیید شایستگی‌های عمومی و تخصصی داوطلبان به عهده وزارت آموزش و پرورش خواهد بود و همچنین جلب مشارکت وزارتخانه‌های بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ذی‌ربط ضروری است.

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش در پایان تاکید کرد: داوطلبانی مجاز به ثبت نام و ورود به مراحل جذب خواهند بود که تمامی شرایط مندرج در این مصوبه را داشته باشند. چنانچه فردی با اطلاعات نادرست پذیرفته شود و یا متعاقب آن مشخص شود که شرایط لازم را نداشته است در هر مرحله از ثبت نام، تحصیل یا استخدام آزمایشی و قطعی، قبولی وی لغو و مطابق قانون و مقررات با وی رفتار خواهد شد.

این مصوبه پس از تایید رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش وپرورش برای اجرا به وزارت آموزش وپرورش ابلاغ خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما