رئیس اداره ‌میراث فرهنگی مشهد خبر داد:

۱۸ اثر تاریخی ایران در وضعیت اضطراری

رئیس اداره‌ میراث فرهنگی مشهد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده حدود ۱۸ اثر تاریخی مشهد در وضعیت اضطراری قرار دارد که سعی کرده‌ایم اعتباراتی در این خصوص از وزارتخانه و اداره ‌کل میراث فرهنگی استان دریافت کنیم.

۱۸ اثر تاریخی ایران در وضعیت اضطراری

به گزارش اقتصاد 100؛حسین امیرکلالی در گفت‌وگو با ایسنا درباره راه‌اندازی کارگروه تخصصی حفظ و احیای آثار تاریخی اظهارکرد: ادارات شهرستان‌ها معمولا زیر سایه ادارات کل میراث فرهنگی قرار دارند. از آغاز فعالیتم در اداره میراث فرهنگی مشهد یکی از برنامه‌هایم اخذ تفویض اختیارات از اداره‌ کل استان بوده تا در شهرستان مشهد بتوانیم با قدرت اجرایی بیشتر کارها را پیش ببریم. وی افزود: حوزه گردشگری و صنایع‌دستی با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته به ظرفیت خود دست پیدا کرده که وظایف مختلفی در این حوزه به شهرستان‌ها تفویض اختیار شد، اما در حوزه میراث فرهنگی قوانینی در سطح ملی داریم که اختیارات را به شهرستان‌ها نمی‌دهند و بسیاری از مسائل مانند پاسخگویی به استعلام ها، هزینه کرد اعتبارات و مرمت آثار معمولا توسط معاون میراث فرهنگی اداره‌ کل استان مدیریت می‌شود و اداره میراث فرهنگی شهرستان معمولا نقش هماهنگ ‌کننده دارد. امیرکلالی ادامه داد: تلاش کردیم که در این حالت اصلاح فرایند داشته باشیم.

 
اختصاص 20 میلیارد تسهیلات برای طرح‌های اطراف حرم‌های مطهر
مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم بهره به هر یک از طرح‌های سرمایه گذاری عام المنفعه اطراف حرم های مطهر اختصاص یافته است. میلاد امینی در گفت و گو با ایرنا افزود: این تسهیلات با بهره 4 درصد توسط بانک مسکن به طرح‌های در حال ساخت در اطراف حرم های امام رضا(ع)، شاهچراغ (ع)، عبدالعظیم حسنی(ع) و حضرت معصومه(س) تعلق می‌گیرد. وی با اشاره به این که این موضوع در نشست مشترک بین استانداران فارس، خراسان رضوی و شهرداران مشهد و شیراز با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد،گفت: بر این اساس هر طرح عام المنفعه در اطراف حرم ها از جمله زائرسراها و اماکن اقامتی ارزان قیمت که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد مشمول دریافت این تسهیلات می‌شود. امینی اظهارکرد: برای حمایت از تولید کنندگان، مصالح ساختمانی تا سقف ۸۰۰ میلیارد ریال برای طرح هایی که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند «ال سی داخلی» تعریف شده است.
وی افزود: همچنین به ازای جذب هر خیّر برای سرمایه گذاری در طرح های عام المنفعه مبلغ ۳۷۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۲ درصد توسط بانک رسالت به طرح ها تعلق می‌گیرد. 
 
مهلت ۱۰روزه برای پرداخت نقدی فیش ‌های مجوز ساختمانی
براساس مصوبه شورای شهر، مهلت پرداخت نقدی فیش‌های صادر شده مجوزهای ساختمانی در بازه زمانی ۱۳ مرداد تا ساعت ۲۴ روز ۲۹ مرداد ۱۴۰۱، از یک شنبه ۱۵ آبان‌ به مدت ۱۰ روز کاری تعیین شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری، براساس این مصوبه، مؤدیانی که بخش نقدی فیش صادرشده در این بازه زمانی را دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند از ۱۵ آبان‌ به مدت ۱۵ روز کاری برای تکمیل فرایند تقسیط اقدام کنند. تهاتر فیش‌های یاد شده با مطالبات نقد بستانکاران شهرداری در بازه اجرای این مصوبه امکان‌پذیر است. این مهلت در راستای تکریم و تسهیل پاسخگویی به درخواست مجوزهای ساختمانی مؤدیان به استثنای مؤدیان اراضی و املاک واقع در طرح‌های تفصیلی ابلاغی حریم رضوی(منطقه ثامن) و حوزه جنوب غرب(مناطق ۹ و ۱۱) در نظر گرفته شده است.

 

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما