سارق باهوش در ربودن اجناس مردم

اقتصاد100_ این فرد با حضور در مغازه ها خریدار اجناس، مکان ارسالی بارها را شناسایی و بعد قبل از ارسال با فروشنده تماس گرفته و با ارائه مشخصات از آنها درخواست می کرده تا بار را با اسنپی که او می گیرد به جای دیگری ارسال کنند.

سارق باهوش در ربودن اجناس مردم

به گزارش خبرنگار حوادث اقتصاد100؛ اواخر بهمن ماه بود و طبق معمول راننده نیسان یک شرکت معروف محصولات غذایی، برای رساندن بار روغن خوراکی خود از شرکت راهی مغازه مقصد شد. شرایط سخت زندگی باعث شده بود تا حواسش به هرجایی جز رانندگی باشد. پس چند باری به صورت مویی از تصادف کردن قسر در رفت.

بالاخره وقتی دختر دم بخت داشته باشی و خواستگار او مدتی است که انتظار برای تکمیل شدن جهیزیه را می کشد تا کارهای عروسی و رفتن به خانه بخت را انجام دهد از آن طرف شما در این تورم افسار گسیخته، قیمت هایی که هرروز افزایش دارند و... تنها یک راننده نیسان با حقوق ثابت هستید، بدون شک حواسی برایتان باقی نخواهد ماند. کمااینکه مجبور هستید، حتی بعد از یک روز کاری سخت تا تا پاسی از شب نیز کار کنید و خستگی در جان و روحتان نفوذ کند.

کنار جاده ایستاد و آبی به سر و صورت زد تا خواب از سرش بپرد. دوباره راهی شد که نزدیک ورودی اتوبان شهید تندگویان، تلفنش زنگ خورد. فردی که خود را صاحب بار معرفی کرد به او گفت:« یک درخواست دارم که بار را اول به مغازه نیارید و در شوش منتظر یک اسنپ باشید تا 52 جعبه آن را به جای دیگری بفرستیم». راننده نیسان نیز بدون اینکه تایید شرکت را بگیرد یا حتی شماره تماس صاحب اصلی بار را با شماره تماس گیرنده چک کند به شوش رفته و با دست های خودش آن جعبه ها را که هرکدام 800 هزار تومان ارزش دارد و حدود 45 میلیون تومان می شود، روی وانت دیگر می گذارد و به سمت مغازه سفارش دهنده برای پیاده کردن باقی بار می رود.

صاحب مغازه به او می گوید که باقی بار کجاست؟ پس آنجا دنیا روی سرش آوار شده و می فهمد که روغن ها را با دست های خودش برای سارقان ارسال کرده است.

خدا با راننده نیسان یار بود

روز سه شنبه 4 بهمن بود که پایگاه 10 پلیس آگاهی بعد از گذشت یک هفته از شکایت این فرد، توانست سارق را همراه با همدستش بازداشت کند، مردی که گویا تنها همان سرقت را در کارنامه نداشته و با این شگرد که صاحب بار است، اجناس مختلفی را از ترمینال و مغازه ها ربوده است.

شکات او حدود 15 نفر هستند. یکی نزدیک 30 میلیون اسباب بازی که قرار بوده برای مشتری خود ارسال کند به دلیل تماس زودتر این فرد و ارائه مشخصات، به راننده اسنپ این سارق تحویل داده است. یکی دیگر حدود 50 میلیون جنس خود را 2 سال قبل به راننده اسنپ تحویل داده و جالب اینجاست که حتی این سارقین کرایه فرد راننده را نیز نداده و به او گفته اند که از مغازه دار بگیرد، شاکی دیگر از اسلامشهر است و 60 جعبه زردآلویی که از شهرستان برای او در تابستان ارسال شده است را قبل از آنکه به ترمینال برای تحویل گرفتن برسد، سارقین زودتر با ارسال راننده اسنپ به سرقت بردند و....

سراغ این دزد باهوش رفتیم تا با او گفت و گویی داشته باشیم.

رضا درباره خود و شگرد دزدی هایش به خبرنگار حوادث رکنا گفت: من ساکن فردیس و زن و بچه دار هستم. با ماشین مسافرکشی می کردم که معتاد به شیشه و شیره شدم. دزدی من از آن روزی شروع شد که شرایط اقتصاد بهم ریخت و دیگر خرج اعتیاد من با مسافرکشی نیز به زور در می آمد پس راهی نداشتم که برای تامین مواد سرقت انجام دهم.

این دزد باهوش بعد 3 سابقه کیفری می خواهد به حق خود قانع باشد

او با بیان اینکه 3 بار سابقه کیفری دارد اظهار کرد: من پشیمان هستم و سعی می کنم از این به بعد پول حلال بدست بیاورم و به حق خودم قانع باشم. این کارها را برای خرج موادم کرد که در این مدت 4 برابر شده بود من هم نتوانستم خودم را کنترل کنم بنابراین چنین شگردی را پیش گرفتم.

رضا درباره شگردش در به سرقت بردن اجناس مردم اظهار کرد: معمولا صبر می کردم تا افراد صحبت کنند و وقتی مشخصات و هویت آنها را شناسایی می کردم، با صاحب بار و فرستنده تماس می گرفتم تا جنس را بجای اینکه برای او بفرستند، زودتر برای من ارسال کنند. آن بارها را نیز نصف قیمت آب می کردم.

همدست او نیز کنارش ایستاده و در حالی که درد خماری را می توان از حالت او فهمید در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث رکنا گفت: من هیچ کاری نکردم و تنها به جرم رفاقت و همراه بودن با او بازداشت شدم. البته یک مورد سرقت اسباب بازی ها را با او همراه بودم که آن هم دقیقا خبر نداشتم چیکار می کند. حتی وقتی بار را تحویل گرفتیم نیز، فکر نمی کردم دزدی باشد و این را خود رضا نیز تایید کرده است.

این در حالی است که یکی دیگر از شکات به غیر از صاحب اموال اسباب بازی فروشی تاکید می کند که همدست این سارق نیز در دزدی آنها حضور داشته است.

سرهنگ کارآگاه وحید ذاکری درتشریح این موضوع و شگرد این سارقین در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث اقتصاد100، گفت: در پی ثبت شکایت تعدادی از شهروندان در پایگاه 10 آگاهی مبنی بر اینکه باری را ارسال کرده اند، اما شخص دیگری آن را تحویل گرفته است. تحقیقات در دستور کار کارشناسان این پایگاه قرار گرفت. این فرد با حضور در مغازه ها خریدار اجناس، مکان ارسالی بارها را شناسایی و بعد قبل از ارسال با فروشنده تماس گرفته و با ارائه مشخصات از آنها درخواست می کرده تا بار را با اسنپی که او می گیرد به جای دیگری ارسال کنند.

ذاکری ادامه داد: برای اینکه مکان او مشخص نشود، بار را کنار اتوبان تحویل گرفته و به مکان های دیگری با گرفتن خودروی عبوری ارسال کرده است. تاکنون 15 نفر شاکی برای او پیدا شده است.

رئیس پایگاه دهم پلیس آگاهی در پایان در پاسخ به این سوال که شهروندان چه اقداماتی باید انجام دهند تا در دام این سودجویان قرار نگیرند تصریح کرد: شهروندان عزیز ما با توجه به اینکه فروش های اینترنتی رایج شده و افراد ممکن است در مغازه خود، مشخصات خریدار را برای ثبت بازگو کنند. لازم است که در چنین شرایطی حتما بعد از تغییر مسیر بارهای خود حتما با شماره ثبت کننده تماس گرفته و باز تایید آن را نیز بگیرند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما