به گزارش اقتصاد 100،

برخورد با مافیای زباله اولین دستاورد درخشان رادان / کاری که کسی جرئت انجام آن را نداشت

اقتصاد100: بیش از یک دهه درباره مافیای زباله گزارش ها و آمار مختلفی منتشر می شود اما تا امروز کسی به غیر از سردار رادان با این عوامل مافیایی جرئت برخورد نداشته است.

برخورد با مافیای زباله اولین دستاورد درخشان رادان / کاری که کسی جرئت انجام آن را نداشت

به گزارش اقتصاد100: طبق گزارش های منتشر شده سالانه در جهان حدود 2 میلیارد تن زباله شهری و صنعتی تولید می‌شود که ارزش مالی آن تا به ۵۰۰ میلیارد دلار می‌رسد و درآمد حاصل از آن در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به جیب دولت ها واریز شده که در جهت خدمات عمومی صرف و هزینه می شود. این در حالی است که حداقل در یک دهه گذشته رسانه ها و حتی مسئولین شهری و کشوری در خصوص حضور مافیای زباله در تهران گزارش ها و آمارهای متعددی را اعلام کرده اند.

اما در عمل هیچگاه شاهد این مسئله نبوده ایم که با این مافیا برخورد جدی صورت بگیرد. کمااینکه یک بار نیز رئیس شورای شهر پیشین تهران نیز درباره این مسئله اظهار کرد: «مافیای زباله با استفاده از کودکان کار، کارتن‌خواب‌ها،‌ مهاجران و کارگران محروم، مانع جدی اجرای طرح جامع مدیریت پسماند در تهران است» این مافیا در سال های اخیر به صورت سازمان یافته و منظم در مناطق مختلف شهر فعالیت می کردند و به راحتی اکیپ های مختلف آنها در مناطق و محل های مختلف قابل مشاهده بودند که با تجهیزاتی واحد از جمله کیسه‌های بزرگ متحدالشکل کار در محله ها و مناطق مختلف مشغول جمع آوری زباله بودند.

مافیای+زباله

در تمام این سال ها نیز به وضوح این مسئله مشخص بود که مسئولان شهری و انتظامی از قدرت لازم برای برخورد با این مافیا برخوردار نیستند و همین عدم توانایی نیز عامل مشکلات گسترده ای برای شهر و شهروندان شده بود.

یکی از مهم ترین عواملی که در عدم برخورد با این مافیا تاثیر گذار بوده و اجازه نمی داد که برخورد جدی با آنها صورت بگیرد، چرخش مالی میلیاردی و نجومی این شغل سیاه بود که توانایی انجام هرکاری را برای این مافیا امکان پذیر می کرد.  

زباله گردان، ژنده پوشان پولدار!

سردار رادان و برنامه هایش برای تامین امینت و آرامش مردم

هفته قبل بود که سردار رادان رئیس جدید فرماندهی انتظامی کل کشور در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و گفت: «خوشحالم که پس از مدت ها در جمع خبرنگاران هستم تا با کمک یکدیگر بتوانیم مسیر آرامش امنیت و  انتظام را پیش ببریم» و بعد نیز در مراسم معارفه خود نوشته ای را قرائت کرد که به بخشی از آن اشاره خواهیم کرد. رادان می گوید: عهد می بندم که آسایش خود را مشتاقانه فدای آرامش شهروندانی کنم که به فرموده مولایمان، یا هم کیشان من هستند و یا هم نوعان من؛ و در هر حال شایسته تکریم و انصاف. ما بر این باوریم که هیچ کس از چتر حمایت و خدمتِ فراجا بیرون نیست. آسایش و آرامش مهم ترین حق همه شهروندان با هر گرایش و مرام است و ما خود را مکلف به تامین و حفاظت از این حق خداداد می دانیم. سایه رحمتِ فراجا در همه جا و بر سر هر ایرانی گسترده است، و دست اقتدارش مدافعِ حق ملتی است که سزاوار هر گونه جانفشانی و فداکاری است.

تنها بعد از گذشت دو روز بود که خبری مبنی بر بازداشت تعدادی از اراذل و اوباش منتشر شد که همین افراد به عنوان مافیای زباله مناطق مختلفی از تهران فعالیت می کرده اند. بدون شک سردار رادان در این اقدام نقش مهمی داشته است چراکه این اقدام زمانی انجام شد که حداقل در یک دهه اخیر هیچکس جرئت ورود به آن و برخورد با مافیای زباله را نداشت.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما