موش هایی که با آهنگ سر خود را تکان می دهند / مطالعه جدید دانشمندان درباره موش و انسان

اقتصاد100: با مطالعه جدیدی که در Science Advances منتشر شد، مشخص شد که موش‌ها می‌توانند موسیقی را احساس کنند و به ضربات آن واکنش نشان دهند.

موش هایی که با آهنگ سر خود را تکان می دهند / مطالعه جدید دانشمندان درباره موش و انسان

به گزارش اقتصاد100: هیروکازو تاکاهاشی، مهندس مکانیک در دانشگاه توکیو که بر روی مغز مطالعه می‌کند و این مطالعه را رهبری می‌کند، می‌گوید منشأ آن به نوعی از اجداد ما به ارث رسیده است.

جدای از انسان، طوطی‌ها به خوبی شناخته شده‌اند که می‌توانند با موسیقی شیار کنند، اما موش‌ها تازه وارد این مهمانی شده‌اند. به منظور مطالعه ترجیحات موسیقی جوندگان، تاکاهاشی و همکارانش «سوناتای دو پیانو در د ماژور» موتزارت (K. 448) را اجرا کردند. در حالی که موسیقی در حال پخش بود، تیم بررسی کردند که موش‌ها چگونه به آن واکنش نشان می‌دهند - هم از نظر بصری و هم با شتاب‌سنج‌های بی‌سیم که از طریق جراحی به بدن موش‌ها متصل شده بودند.

از جمله آهنگ‌های دیگری که موش‌های آزمایشگاهی باید آن‌ها را بررسی کنند، آهنگ «Born This Way» لیدی گاگا و «Beat It» از مایکل جکسون بود.

با این حال، این واقعیت که موش ها سر خود را به ریتم تکان می دهند، در واقع به این معنی نیست که آنها از موسیقی لذت می برند. برای انسان ها، تکان دادن سر معمولاً به معنای قدردانی از یک آهنگ است، اما موش ها لزوماً چنین واکنشی نشان نمی دهند زیرا آنها آنچه را که می شنوند دوست دارند.

تاکاهاشی می‌گوید: "محرک موسیقی برای مغز بسیار جذاب است. اما دلیلی بر این نیست که آنها از موسیقی لذت می‌برند یا درک می‌کنند."

با این حال، دانشمندان می‌خواهند این مطالعه را ادامه دهند و تاکاهاشی گفت که او قصد دارد "شاید نشان دهد که چگونه ویژگی‌های دیگر، مانند ملودی و هارمونی، با پویایی مغز نیز مرتبط است."

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما