پاک نکردن اطلاعات شخصی از گوشی دردسرساز شد

بی دقتی در پاک نکردن اطلاعات شخصی در گوشی دردسر ساز شد.

پاک نکردن  اطلاعات شخصی از گوشی دردسرساز شد

به گزارش اقتصاد 100 ،رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری شخصی که  پس  از خرید گوشی  به  اکانت ایمیل یکی از شهروندان دسترسی پیدا کرده بود، خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ‌" حسن کیخا"، رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر گفت:

در پی مراجعه یکی از شهروندان و مطرح نمودن شکایتی مبنی بر اینکه با توجه به پیام هایی که از طریق ایمیل برای وی ارسال شده متوجه شده‌ است شخصی ناشناس وارد اکانت ایمیل موجود در لپ تاپ او گردیده و احتمال سرقت اطلاعات لپتاپ توسط فرد ناشناس وجود دارد ، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: با بررسی‌های فنی صورت گرفته بر روی اکانت ایمیل شاکی مشخص شد بزه دیده اقدام به مبادله  لپ تاپ خود با گوشی متهم  کرده و پس از مدتی از کرده خود پشیمان شده و خواستار پس گرفتن لپ تاپ شده و پس از دادن گوشی جیمل شخصی اش را از تنظیمات آن حذف نکرده و متهم وارد ایمیل او گردیده که  پس از گذشت مدت زمانی، گوشی شاکی را از راه دور به تنظیمات اولیه بازگردانده و پس از آن از ایمیل خارج شده و رمز را عوض کرده است.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی و پلیسی متهم شناسایی کرده  و پس از هماهنگی قضایی  او را به اداره پلیس دعوت نمودند.

سرهنگ‌ حسن کیخا، ادامه داد : متهم با مشاهده مدارک و مستندات موجود در پرونده صراحتاً به بزه انتسابی خود اقرار کرد و انگیزه خود از ارتکاب این فعل مجرمانه را تغییر رمز به دلیل فروختن گوشی به فرد دیگری و عدم دسترسی او به اطلاعات اوعنوان نمود و گفت به هیچ عنوان اطلاعات شاکی را سرقت نکرده است.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه  برخی از شهروندان در خصوص دادن اطلاعات نظیر رمز اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی و یا ایمیل شخصی به دیگران سهل انگاری می‌کنند و این کار آنها باعث ایجاد دردسرهایی برای خود و خانواده‌شان می‌شود ، به تمامی کاربران خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه اطلاعات کاربری مانند کلید ورود به حریم خصوصی افراد است، بایستی از آن با تمام دقت از آن محافظت کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت : سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir پل ارتباطی میان شهروندان بوده و آنان می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را از این طریق و یا شماره گیری 096380 به پلیس اعلام دارند.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما