بیوگرافی و زندگی شخصی محمدعلی فردین بازیگر قبل و بعد از انقلاب

بیوگرافی محمدعلی فردین بازیگر قبل و بعد از انقلاب را مشاهده می کنید.

بیوگرافی و زندگی شخصی محمدعلی فردین بازیگر قبل و بعد از انقلاب

بیوگرافی

محمّدعلی فردین متولد ۱۵ بهمن ۱۳۰۹ و بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان سینما و کشتی‌گیر ایرانی بود. او در ورزش کشتی فعالیت داشت و در قهرمانی جهان ۱۹۵۴ به مدال نقره دست یافت. او سپس با دعوت اسماعیل کوشان اولین حضور حرفه‌ای خود در سینما را با نقش‌آفرینی در چشمه آب حیات (۱۳۳۸) آغاز کرد.

خانواده

پدرش علی گل فردین ، کارمند اداره تسلیحات و از بازیگران تئاتر ، در کنار تقی ظهوری کارهای مولیر را اجرا می کرد ، محمد علی در خانواده پدری اش دو برادر به نام های عباس و ایرج و یک خواهر داشت. او فرزند ارشد خانواده محسوب می شد.

عکسی دیده نشده از عکسی از محمدعلی فردین و ناصر ملک مطیعی

عکسی از محمدعلی فردین و ناصر ملک مطیعی

از شنا تا کشتی

از کودکی عاشق شنا و نقاشی بود و در زمان تفریح خود به باشگاه نیرو می رفت تا در کنار شنا ، ژیمناستیک نیز کار کند در 13 سالگی اما سمت رشته وزنه برداری رفت و مدتی نیز کار کرد اما چندی بعد به پیشنهاد کیومرث ابوالملوکی وارد رشته کشتی شد.

محمدعلی فردین قهرمان کشتی جهان

دوران ورزشی محمدعلی فردین

بعد از عضویت در باشگاه تهران با غلامرضا تختی آشنا شد و زیر نظر کشتی گیر تیم ملی آقای حبیب الله بلور تمرینات سختی را گذراند.

در سال 1332 وقتی 23 ساله بود در مسابقات قهرمانی کشور در رشته آزاد مدال برنز گرفت و یکسال بعد در انتخابی تیم ملی برگزیده شد و در سال 1333 در کنار اعضای تیم ملی کشتی و غلامرضا تختی در مسابقات جهانی توکیو در وزن 73 کیلوگرم نقره گرفت.

در سال 1337 از کشتی آزاد به کشتی فرنگی رفت و قهرمان کشور شد در این سال نهایتا با بیش از 8 مدال رنگارنگ بعلت آسیب دیدگی و پاره ای از نامهربانی ها از کشی خداحافظی کرد.

کشتی گرفتن محمدعلی فردین ورزشکار و بازیگر ایران

نحوه ورود به بازیگری

فردین در سال 1338 در 29 سالگی زمانی که برای دیدن فیلمی به سینما رفته بود توسط دکتر اسماعیل کوشان کارگردان و بازیگر برای بازی در سینما دعوت شد.

به این ترتیب محمد علی فردین با فیلم چشمه آب حیات در سال 1338 بعنوان بازیگر جلوی دوربین رفت ، گفته می شود اولین سکانس بازی فردین بارها به علت کم رویی و خجالت او تکرار شد.

بیوگرافی و عکسهای محمدعلی فردین

شهرت با گنج قارون

در سال 1339 با فیلم فردا روشن است و سال 1340 فیلم فریاد نیمه شب است در سینما چهره اش شناخته شد اما در سال 1344 بود که با فیلم گنج قارون به چنان شهرتی رسید که هنوز خیلی ها او را با این فیلم بیاد می آورد.

این فیلم با فروش 5/3 میلیون تومان برای 2 میلیون نفر یکی از پر فروشترین فیلم های تاریخ سینمای ایران شد ، خیلی ها بر این باورند این فیلم باعث رونق گرفتن سینماهای کشور بعد از آن تاریخ بود.

زندگینامه محمدعلی فردین

فردین در سال 1341 عنوان تهیه کننده ، بازیگر و کارگردان فیلم گرگ های گرسنه را ساخت و اولین باد در سال 1344 بعنوان نویسنده ، فیلم عشق و انتقام را نوشت.

محمدعلی فردین ، بهروز وثوقی و ناصر ملک مطیعی سه بازیگر قدیمی سینما

محمدعلی فردین در کنار بهروز وثوقی و ناصر ملک مطیعی

سلطان قلب ها

در سال 1347 وقتی 38 ساله بود با کارگردانی و بازی در سریال بیاد ماندنی سلطان قلب ها بسیار درخشید و از مردم لقب سلطان قلب ها را گرفت.

وضعیت ازدواج و همسر فردین

محمد علی فردین در سال 1327 در 18 سالگی قبل از ورود به سینما با خانم مهری خمارلو که 17 ساله بود ازدواج کرد.

عکس مراسم ازدواج محمدعلی فردین

محمدعلی فردین و همسرش مهری خمارلو

نحوه آشنایی از زبان همسرش

فردین دوست برادرم بود ، با هم ورزش می کردند و موجب آشنایی مختصر من و فردین شد ، پیشنهاد ازدواج از طریق برادرم مطرح شد ، او بسیار سر به زیر و محجوب بود ، او با هجده سال سن و من هم هفده ساله در همان سال ازدواج کردیم.

عکس مراسم ازدواج محمدعلی فردین

عکس مراسم ازدواج محمدعلی فردین

فرزندان و فوت همسر

فردین تا پایان عمر خود به همسرش وفادار ماند ، ثمره این ازدواج چهار فرزند دو پسر بنام سعید و سیاوش و دو دختر بام عاطفه و آمنه بود.

دختر و پسر و نوه های فردین

همسر و فرزندان پسر محمدعلی فردین

پسر ، عروس و نوه محمدعلی فردین

خانواده پسر محمدعلی فردین

پسر محمدعلی فردین به همراه خانواده اش

درگذشت

فردین روز پنج شنبه 18 فروردین 1379 در 69 سالگی بر اثر ایست قلبی در منزل شخصی اش از دنیا رفت. و صبح روز شنبه از ورزشگاه امجدیه در میان سیل هنرمندان و مردم ، با جمعیتی انبوه ، به سمت بهشت زهرا تهران قطعه هنرمندان بدرقه و به خاک سپرده شد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما