بیوگرافی خالد ارگنچ بازیگر جذاب سریال خرم سلطان / چشم رنگی و خوشتیپ + عکس ها

بیوگرافی خالد ارگنچ بازیگر سریال خرم سلطان را مشاهده می کنید.

بیوگرافی خالد ارگنچ بازیگر جذاب سریال خرم سلطان / چشم رنگی و خوشتیپ + عکس ها

بیوگرافی

خالد ارگنچ متولد ۳۰ آوریل ۱۹۷۰ و هنرپیشه اهل ترکیه است. وی از سال ۱۹۹۶ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به پدرم و پسرم، علی و نینو، استانبول سرخ، ظهور امپراتوری‌ها: عثمانی، هزار و یک شب، حریم سلطان، وطنم تویی، بابل و مست عشق اشاره کرد.

زندگی شخصی خالد ارگنچ

خالد ارگنچ در ۳۰ آوریل ۱۹۷۰ در استانبول، به عنوان پسر بازیگر دوران یشیلچام، سائیت ارگنچ به دنیا آمد. مادر خالد ارگنچ اصالتاً آلبانیایی بود. او تحصیلات متوسطه خود را در سال ۱۹۸۹ در دبیرستان بشکیتاش آتاتورک به پایان رساند و برای تحصیل در رشته مهندسی دریایی وارد دانشگاه فنی استانبول شد. با این حال، علاقه‌ی او به هنر باعث شد تا در نهایت از دانشکده اپرت و تئاتر موزیکال دانشگاه هنرهای زیبا معمار سینان فارغ التحصیل شود. برای تأمین مخارج خود به عنوان اپراتور کامپیوتر و بازاریاب کار کرد.

 خالد ارگنچ، بیوگرافی خالد ارگنچ

خالد ارگنچ همچنین مدتی کوتاه به عنوان خواننده‌ی پشتیبان و رقصنده برای خوانندگان مشهور ترکیه‌ای، آژدا پکجان و لمان سام فعالیت داشت. نام این بازیگر به لفظ ترکی «هالیت ارگنچ» تلفظ می‌شود.

زندگی حرفه ای خالد ارگنچ 

فعالیت هنری هالیت ارگنچ در سال ۱۹۹۶ با بازی در تئاتر دورمن آغاز شد. او در همان سال اولین نقش اصلی خود را در موزیکال "پادشاه و من" ایفا کرد. حضور در سریال تلویزیونی "فرشته سیاه" (Kara Melek) باعث شناخته شدن او در میان مردم ترکیه شد. وی در کنار فعالیت در سینما و تلویزیون، به کار در تئاتر نیز ادامه داد و در نمایش‌های موفقی مانند "مرا ببوس، کیت"، "خیریه شیرین"، "دوستم دارد"، "پادشاه و من"، "آمفی‌تریون ۲۰۰۰"، "اویتا"، "روح" و "دیگران و اگر آهنگ‌ها خاموش شوند" به ایفای نقش پرداخت. پس از حضور در سریال‌های "کوچه بن‌بست" (Köşe Kapmaca) و "اینطور می‌شد؟" (Böyle mi Olacaktı)، او به نیویورک سفر کرد و در موزیکال "ماجراهای زک" بازی کرد.

در سال ۲۰۰۰، وی در فیلم‌های "عشق بی‌دلیل" (Hiç Yoktan Aşk) و "دست‌نوشته مرگ" (Ölümün El Yazisi) به ایفای نقش پرداخت و سپس در سریال‌های "پدربزرگم، ویفر و من" (Dedem, Gofret ve Ben) و "زرد" (Zerda) در کنار اجه اوسلو (Ece Uslu) به هنرنمایی پرداخت. او همچنین در نمایش‌های متعددی مانند "امروز برو فردا بیا"، "ذرت بوکده"، "عرب‌ساز" و "مراقب عشقم باش" حضور داشت. در نهایت، در سال ۲۰۰۴ با بازی در سریال "عایشه" (Aliye) در کنار سنم چلیک (Sanem Çelik) و نجات ایشلر (Nejat İşler) به شهرت بیشتری دست یافت.

در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶، ارگنچ در فیلم‌های «بابام و پسرم» به کارگردانی چاغان ایرماک، «شبکه ۲.۰»، «اتوبوس برقی» و «عشق اول» به ایفای نقش پرداخت. او از سال ۲۰۰۶ با بازی در نقش اصلی «عونور اکسال» در سریال پرطرفدار «هزار و یک شب» که تا سال ۲۰۰۹ پخش می‌شد، به شهرت بیشتری دست یافت. در همین دوران، در فیلم‌های «اتومبیل‌های انقلاب» که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده بود و «عشق دردناک» نیز نقش‌هایی را بر عهده گرفت. ارگنچ همچنین در فیلم «درس‌مان آتاتورک» که باز هم بر اساس واقعیت ساخته شده بود، در نقش مصطفی کمال آتاتورک بازی کرد. گریمورها چهره او را به طرز ماهرانه‌ای به مصطفی کمال آتاتورک شبیه‌سازی کردند. از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴، او در سریال موفق «حریم سلطان» در نقش سلطان سلیمان به ایفای نقش پرداخت.

 خالد ارگنچ، بیوگرافی خالد ارگنچ

خوانندگی خالد ارگنچ

علاوه بر بازیگری، خالد ارگنچ به عنوان خواننده نیز فعالیت می‌کند و در این عرصه نیز به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است. او تاکنون چندین آلبوم موسیقی منتشر کرده و در کنسرت‌های متعددی در داخل و خارج از ترکیه به اجرای برنامه پرداخته است.

ازدواج و زندگی شخصی خالد ارگنچ 

خالد ارگنچ ابتدا با گیزم سویسالدی ازدواج کرد اما این ازدواج تنها یک سال طول کشید و در سال ۲۰۰۸ از یکدیگر جدا شدند. وی سال ۲۰۰۹ با همبازی خود در سریال «هزار و یک شب»، برگزار کورل ازدواج کرد. حاصل این ازدواج سه فرزند به نام‌های علی، لیلا و جان است. 

 خالد ارگنچ، بیوگرافی خالد ارگنچ

خالد ارگنچ و همسرش برگزار کورل



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما