بیوگرافی جذاب از بهناز جعفری بازیگر حرفه ای ایرانی / از بیماری تا شهرت و آثار + عکس ها

بیوگرافی بهناز جعفری بازیگر سینمای ایران و بیماری خطرناکش را مشاهده می کنید.

بیوگرافی جذاب از بهناز جعفری بازیگر حرفه ای ایرانی / از بیماری تا شهرت و آثار + عکس ها

زندگینامه بهناز جعفری

بهناز جعفری هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران متولد ۲۵ مرداد ۱۳۵۳ در تهران است .پدر ایشان حسابدار بازار و فردی بسیار منعطف و مادرش پرستار بیمارستان بود که زندگی آنها دوام چندانی نداشته و به طلاق منجر شد.

بهناز جعفری تحصیلات خود در مقطع کارشناسی را در رشته‌ی ادبیات نمایشی دانشگاه آزاد اسلامی سپری کرد.

بهناز جعفری و سرطان

در سال های قبل شایعه ای درباره ابتلا به سرطان بهناز جعفری منتشر شد اما ایشان به سرطان مبتلا نبوده و دچار بیماری ام اس می باشد.

بیوگرافی بهناز جعفری از بیماری تا شهرت و آثار + تصاویر

این بانوی هنرمند به هنگام بازی در تئاتر "مردی برای تمام فصول" به کارگردانی بهمن فرمان آرا ، متوجه بیماری خود شد و در ابتدا گمان کرد که بالا رفتن از پله های زیاد در این فیلم باعث درد در پاهایش شده است اما بعد از چند جلسه فیزیوتراپی، وضعیت او تغییری نکرد و پس از انجام ام ار ای از ابتلای خود به بیماری ام اس آگاه شده و برای درمان اقدام کرد.

بیوگرافی بهناز جعفری از بیماری تا شهرت و آثار + تصاویر

شروع با تئاتر

بهناز جعفری بازی در تئاتر را با نمایش سلطان مار به کارگردانی گلاب آدینه در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد و در نمایش های کارگردانان شاخصی چون بهرام بیضایی، محمد رحمانیان و علیرضا نادری به ایفای نقش پرداخته‌ است.

اولین فیلم سینمایی

اولین فیلم بهناز جعفری که در نقش کوتاهی در آن حضور داشت روسری آبی در سال ۱۳۷۳ بود.

اولین سریال

بهناز جعفری در سال 1375 با مجموعه غبار نور مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفت و یکسال بعد نیز بعنوان بازیگر وارد نمایش های رادیویی شد.

شهرت

او در سال 1380 و در27 سالگی موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن از بیستمین جشنواره فیلم فجر برای بازی کوتاه خود در فیلم «خانه ای روی آب» ، ساخته بهمن فرمان آرا شد و پس از دریافت این جایزه به شهرت قابل توجه ای دست یافت.

علاقه مند به نقش منفی

این بازیگر خوب کشورمان بیشتر به ایفای نقش منفی تمایل دارد و در کاراکترهای منفی تا کنون به خوبی درخشیده است. او معتقد است، همیشه از نقش های خاص منفی لذت برده ام چون جای کار دارد و به راحتی نمی توان از پس آن برآمد.

بیوگرافی بهناز جعفری از بیماری تا شهرت و آثار + تصاویر

بهناز جعفری همسر شهرام حقیقت دوست است ؟

بهناز جعفری شخصیت مستقلی دارد. وی تاکنون ازدواج نکرده و بنا به گفته‌ی خودش قصد این کار را هم ندارد. چراکه تصور می‌کند ازدواج، در زندگی حرفه‌ای‌اش به‌عنوان یک بازیگر که اولویت اوست، خلل ایجاد می‌کند. بنابراین شایعه ازدواج بهناز جعفری با شهرام حقیقت دوست یک شایعه است.

نسبت بهناز جعفری و امیر جعفری

بسیاری از طرفداران هنر بازیگری فکر می کنند بهناز جعفری با بازیگر مطرح امیر جعفری نسبت فامیلی دارد اما باید بگوییم که امیر جعفری و بهناز جعفری هیچ نسبت فامیلی باهم ندارند و فقط تشابه فامیلی دارند.

مهم ترین آثار بهناز جعفری

بهناز جعفری در مختار

از دیگر سریال هایی که «بهناز جعفری» در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته می‌توان به «مختارنامه» ساخته «داوود میرباقری» در سال 1389 خورشیدی اشاره کرد.

مختارنامه پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی است که پس از حادثه عاشورا به خونخواهی برمی‌خیزد، می‌پردازد. بهناز جعفری در این مجموعه ایفاگر نقش ماریه بود. از دیگر بازیگران این سریال می توان به فریبرز عرب‌نیا

مهدی فخیم‌زاده، فرهاد اصلانی، فریبا کوثری، حبیب دهقان‌نسب، فرخ نعمتی، کاظم هژیرآزادف امین زندگانی ، زنده یاد پرویز پورحسینی و ... اشاره نمود.

بیوگرافی بهناز جعفری از بیماری تا شهرت و آثار + تصاویر

بهناز جعفری در بچه مهندس

سریال «بچه مهندس1» ساخته «علی غفاری» محصول سال 1397 از آخرین آثار تلویزیونی است که وی در آن نقش آفرینی کرده است.بانو جعفری در این سریال کرکتر «منیره جاهد» مدیر یک یتیم خانه را ایفا کرده است که رفتار خوبی با اطفال آن جا ندارد.

بهناز جعفری در همه چیز آنجاست

«همه چیز آنجاست» سریال تلویزیونی اجتماعی، درام و عاشقانه به کارگردانی «شهرام شاه‌حسینی» تولید سال ۱۳۹۳ است. بهناز جعفری کاراکتر عمه هما را در این سریال ایفا نموده است.

بیوگرافی بهناز جعفری از بیماری تا شهرت و آثار + تصاویر

در خلاصه داستان این سریال آمده است: فابریکه تولیدی یک خانواده معتبر به علت ورود بی رویه کالاهای خارجی به تعطیلی کشانده می‌شود. مهدی پسر کلان خانواده درگیر و دار مشکلات به وجود آمده، به بسیاری از رازهای خانواده پی برده و تلاش می کند تا معمای کهنه و سر به مهر فامیل را رمزگشایی کند ...

امین زندگانی، الهام حمیدی، مهرانه مهین‌ترابی، محمد عمرانی، حسین مهری، حدیث میرامینی، سام درخشانی، آشا محرابی، بهناز جعفری، بهرام ابراهیمی، حسن اسدی، مریم معصومی، المیرا دهقانی، آرزو افشار، مریم سرمدی و زنده یاد جمشید مشایخی در این سریال حضور دارند.

بیوگرافی بهناز جعفری از بیماری تا شهرت و آثار + تصاویر

بهناز جعفری در زیر پای مادر

سریال زیر پای مادر محصول سال 1396 و به کارگردانی بهرنگ توفیقی است که اولین بار در ماه مبارک رمضان از شبکه اول سیما به پخش رسید و بازیگرانی مانند مهدی سلطانی، کامبیز دیرباز، بهزاد فراهانی و بهناز جعفری و... به ایفای نقش پرداخته اند.

خانم بهناز جعفری در نقش آتنه ، دختر بیژن و ثریا، خواهر صدرا، مادر اشکان و عمه ستاره به ایفای نقش پرداخت و جایزه بهترین بازیگر زن از چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم را دریافت نمود. بهناز جعفری در نشست خبری (زیر پای مادر) با یکی از خبرنگاران درگیری لفظی پیدا کرد.

بیوگرافی بهناز جعفری از بیماری تا شهرت و آثار + تصاویر

بهناز جعفری در نیسان آبی

نیسان آبی یک سریال خانگی به کارگردانی منوچهر هادی در ژانر خانوادگی و کمدی می باشد که در آن بازیگرانی همچون مهران غفوریان، علیرضا خمسه، یکتا ناصر، بهناز جعفری ، حسین یاری، سحر قریشی، جمشید هاشم‌پور و...به ایفای نقش می پردازند.

نیسان آبی داستان دو دوست قدیمی به نام جمشید و رضا است که برای تداوم دوستی خود مایل به ازدواج با دو خواهر داشتند و از قضا با دو خواهر به نام زری و پری آشنا شده و با آنها ازدواج کردند. بهناز جعفری در این سریال ایفاگر نقش پری سازگار و همسر رضا خرسند است.

جوایز و افتخارات بهناز جعفری

سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن بیستمین دوره جشنواره فیلم فجر - خانه‌ای روی آب ساخته بهمن فرمان‌آرا

دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر - تلفن همراه رئیس‌جمهور

جایزه بهترین بازیگر زن از چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم - سریال «زیر پای مادر»

جایزه نقش اول زن، آیینه یک روز زنده است، سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، کارگردان: شهرام گیل آبادی



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما