بیوگرافی جذاب از اردشیر رستمی بازیگر ایرانی / از ازدواج با شهلا تا اعتیاد !

بیوگرافی اردشیر رستمی از اعتیاد تا بازیگری را مشاهده می کنید.

بیوگرافی جذاب از اردشیر رستمی بازیگر ایرانی / از ازدواج با شهلا تا اعتیاد !

بیوگرافی

اردشیر رستمی متولد 26 مرداد ۱۳۴۹ در تبریز، کاریکاتوریست، تصویرساز، مجسمه‌ساز، معمار، طراح لباس، شاعر و بازیگر ایرانی است.اطلاعاتی از پدر و مادر اردشیر رستمی، تعداد خواهر و برادر و حتی این که وی فرزند چندم خانواده است در دسترس نیست.

اردشیر رستمی سال 1372 در سن 23 سالگی از طریق دوست صمیمی اش آذرخش به خانه بهزاد فراهانی بازیگر نام آشنا رفت و به مدت پنج سال با آنها زندگی کرد. فراهانی از اردشیر بعنوان فرزند خوانده در کنار شقایق، گلشیفته و آذرخش یاد می کند و در این باره گفته است: اردشیر نوجوانی بود که کار سخت یدی می کرد و با آذرخش دوست بود، بعد از این جریان من او را دیدم و گفتم به خانه من بیا و او هم جزیی از خانواده من شد.زمانی که آمد خودش جای خودش را در خانه من باز کرد و با پسرم و دو دختر هیچ تفاوتی نداشت ، نوجوان بود پیش من آمد و تا ۲۷ – ۲۸ سالگی ماند و بعد هم ازدواج کرد و رفت.

بیوگرافی اردشیر رستمی و همسرش شهلا، از اعتیاد تا بازیگری و ...

شروع اردشیر رستمی با یک سریال

رستمی به عنوان بازیگر با بازی در سریال شهریار به شهرت رسید. او به عنوان دورانِ جوانی شهریار در مجموعه تلویزیونی شهریار به کارگردانی کمال تبریزی بازی کرده است. قبل از این‌که بازیگری را تجربه کند، کاریکاتورهایش در نشریات مختلف چاپ می‌شد و در این زمینه هم تبحر خود را نشان داده بود.

اردشیر رستمی در آثار دیگری، لانتوری، نارنجی پوش، صبح آخرین روز و سریال قبله عالم هنرنمایی نموده است.

کاریکاتورها، تصویرگری ها و نقاشی هایش در کتاب های دیگ دودزده، تیله ها، شب هزار و دوم، شهروند خط صفر، اناری ها، آفتاب مهتاب:قصه های پریان از سرزمین کره، گؤی اوزو داش ساخلاماز، به شیوهٔ همهٔ مادران ام، یاغیشلی نغمه، تلنگر، اردشیرنامه:طرح ها و نوشته ها و کشکول تحت ویندوز چاپ شده اند.

بیوگرافی اردشیر رستمی و همسرش شهلا، از اعتیاد تا بازیگری و ...

اردشیر رستمی در شهریار

این مجموعه تلویزیونی پیرامون زندگی محمدحسین شهریار از دوران کودکی تا درگذشت اوست. داستان این مجموعه تلویزیونی از سال‌ها قبل در اواخر دوره حکومت قاجار روایت می‌شود. سید اسماعیل، یکی از وکلای مشهور تبریز که در جنگ و شورش این شهر، چند فرزند خود را از دست داده، پس از به دنیا آمدن فرزندی از همسرش، کوکب خانم تصمیم می‌گیرد برای حفظ فرزند آخر خود، او را به روستای خوشکناب نزد خواهرش بفرستد. مردی که بعدها به شهریار معروف می‌شود تا پایان دوره کودکی در این محل می‌ماند و در این سال‌ها با ابراهیم ادیب آشنا می‌شود مردی که بعدها در زندگی او تأثیر زیادی دارد.

از دیگر بازیگران این سریال پیام دهکردی،بهروز بقایی، فرهاد قائمیان، الهام حمیدی، صبا کمالی، آفرین عبیسی، بابک حمیدیان و ... بودند

علاوه بر این اردشیر رستمی در فیلم سینمایی نارنجی‌پوش به کارگردانی داریوش مهرجویی و لانتوری به کارگردانی رضا درمیشیان نیز نقش داشته‌است.

بیوگرافی اردشیر رستمی و همسرش شهلا، از اعتیاد تا بازیگری و ...

همسر اردشیر رستمی

اردشیر رستمی اواسط دهه 1370 با شهلا پیرجانی شاعر آشنا و در نهایت ازدواج کرد که ثمره این زندگی دو فرزند یکی بنام آردوش متولد ۱۳۸۰ می باشد. اردشیر رستمی درباره همسرش می گوید:«همسرم یکی از بهترین زنان دنیاست که خداوند او را به من داده است. همیشه قدردان زحمات او هستم».

او درباره با ضیا درباره ماجرای آشنایی با همسرش این چنین گفت: من با شهلا (همسرم) تو خیابون آشنا شدم، همین که از کنارم رد شد، دیدم خیلی زیباست و رفتم بهش گفتم خانم شما به خدا اعتقاد دارید؟اون نگاه می کرد و حرف نمیزد، گفتم اگر به خدا اعتقاد دارید بیشتر نماز بخوانیم و بیشتر ازش تشکر کنید چون شما را خیلی زیبا خلق کرده و با آدم های معمولی فرق می کنید. بعد دیگه پیله کردم بهش! پیله کردم و آره در نهایت ازدواج کردیم.

بیوگرافی اردشیر رستمی و همسرش شهلا، از اعتیاد تا بازیگری و ...

اردشیر رستمی و علی ضیا

اعتیاد اردشیر رستمی

اردشیر رستمی در برنامه ی باضیا در مقابل دوربین علی ضیا مجری این برنامه اعتراف کرده که 5 سال در دام اعتیاد گرفتار بوده است.

سرطان اردشیر رستمی

سرطان اردشیر رستمی یا بیماری اردشیر رستمی از مواردی است که در فضای مجازی جست و جو شده است اما این خبر شایعه است.

حقایقی از زندگی اردشیر رستمی

طرفدار تیم تراکتور تبریز است. دوست دارد وارد عرصه خوانندگی شود و تابحال تمرین کرده است.

آثار کاریکاتور، تصویرگری و نقاشی او در کتاب‌های دیگ دودزده، تیله‌ها، شب هزار و دوم، شهروند خط صفر، اناری‌ها، آفتاب مهتاب: قصه‌های پریان از سرزمین کره، گؤی اوزو داش ساخلاماز، به شیوهٔ همهٔ مادران‌ام، یاغیشلی نغمه، تلنگر و... چاپ شده است.

از دوم ابتدایی با کتاب «آهوی گردن دراز» به خواندن علاقمند شد و کم کم با بزرگ شدن کتاب های صمد بهرنگی را خواند. کتاب های مشهور نویسندگانی چون گابریل گارسیا و براتراند راسل دنیای پیرامونش را تغییر دارد.

این بازیگر در سال ۱۳۵۹ بعد از انقلاب در ۱۰ سالگی از تبریز به تهران مهاجرت کرد و محله های تهران را با شعرهای استاد شهریار شناخت.

بخاطر وضعیت بد خانواده مدتی با فروختن بستنی و بساط دستفروشی گذران می کرد.

از ۱۶ – ۱۷ سالگی شروع به نوشتن کرد اما می گوید خیلی بد بودند و اینقد خوند تا تاثیرات این خواندن از من بیرون ریخت و نوشته هام شکل گرفت.

در سال ۱۳۷۳ در سن 24 سالگی در زمینه کاریکاتور شروع به کار کرد.

اولین بار در سال ۱۳۷۹ کتاب «دیگه دودزده» را از طریق نشر فرهنگ کاوش منتشر کرد.

بیوگرافی اردشیر رستمی و همسرش شهلا، از اعتیاد تا بازیگری و ...

کتاب های اردشیر رستمی

دیگ دودزده - اردشیر رستمی - فرهنگ کاوش (۱۳۷۹)

تیله‌ها - اردشیر رستمی، فرزین هومان فر - میرکسری (۱۳۸۳)

شب هزار و دوم - تورج رهنما، اردشیر رستمی (نقاش) - نشر چشمه (۱۳۸۴)

شهروند خط صفر - اردشیر رستمی - دنیای نو (۱۳۸۴)

اناری‌ها - محمدرضا یوسفی، اردشیر رستمی (نقاش) - فرهنگ گستر (۱۳۸۵)

آفتاب مهتاب: قصه‌های پریان از سرزمین کره - منوچهر آتشی (مترجم)، اردشیر رستمی (تصویرگر)، کاثلین سیروس (تدوین) - آهنگ دیگر (۱۳۸۶)

گؤی اوزو داش ساخلاماز - رامیز روشن، اردشیر رستمی (تصویرگر)، زهرا قیطرانی‌اسکانلو - یاشماق درگی‌سی (۱۳۸۶)

به شیوهٔ همهٔ مادران‌ام - مهناز چتر فیروزه، اردشیر رستمی (طراح) - افراز (۱۳۸۶)

یاغیشلی نغمه - رامیز روشن، اردشیر رستمی (تصویرگر)، ووقار نعمت - اندیشه نو (۱۳۸۷)

تلنگر - اردشیر رستمی - پوینده (۱۳۸۷)

اردشیرنامه: طرح‌ها و نوشته‌ها - اردشیر رستمی - دنیای نو (۱۳۸۷)

پرنیان و آب: با لالایی تا سرزمین خواب - ثریا قزل‌ایاغ، اردشیر رستمی (تصویرگر) - نشر چشمه (۱۳۸۷)

کشکول تحت ویندوز مجموعه داستان طنز احمد اکبرپور با تصویرهای اردشیر رستمی ۱۳۹۴، نشر نون



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما