تایپ کن پول در بیار یک روش جدید کلاهبرداری

تایپ کن پول دربیار ، کلاهبرداری از کار درآمد.

تایپ کن پول در بیار یک روش جدید کلاهبرداری

به گزارش اقتصاد 100 به نقل از سایت پلیس ،رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری مجرم سایبری خبر داد که به بهانه پیشنهاد دورکاری ار ده ها کاربر تلگرامی با ارقام پایین، میلیونها تومان کلاهبرداری در پرونده خود ثبت کرد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ علی اکبرقرائی پور، رئیس پلیس فتا استان خراسان در تشریح این خبر اعلام کرد:

در پی تماس تلفنی تعدادی از شهروندان به مرکز فوریت های پلیس فتا استان خراسان رضوی و همچنین رصد و پایش فضای سایبر توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فرد یا افرادی کلاهبردارازطریق پیشنهادکاریابی درشبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام با اخذ مبالغی از کاربر به بهانه ایجاد پرونده کاری ، موضوع به صورت ویژه دردستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این روش کلاهبرداری با عنوان" تایپ کن پول دربیار "، مجرمان سایبری با تبلیغ کاریابی از کاربران فضای مجازی و شبکه اجتماعی تلگرام می خواهند به ازای متنی که کاربر تایپ نماید مبلغی را دریافت خواهد کرد و با سوء استفاده ازاعتماد افراد متقاضی کار مبالغ اخذ مبلغ 150هزار تومان را تحت عنوان ایجاد پرونده از متقاضی دریافت و دیگر پاسخگوی وی نیستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد، تعداد قابل توجهی با شیوه و شگرد مشابه در دام کلاهبردار یا کلاهبرداران فضای مجازی گرفتار شده اند ، گفت:  کارشناسان پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهم این پروندها را شناسایی کردند و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی وی را در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی عنوان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود  و به بزه ارتکابی معترف شد.

سرهنگ قرائی پور افزود: با بررسی کارشناسان پلیس فتا از حساب های متعلق و در اختیار متهم مشخص شد قربانیان این ترفند کلاهبرداری تعدادی از افراد سراسر کشور بوده و در این رابطه تعدادی سیم کارت و حساب اجاره ای نیز پیدا که با توجه به قرار صادره برای متهم ،میزان و رقم دقیق کلاهبرداری در دست بررسی می باشد.

وی با اشاره با افزایش این ترفند کلاهبردارانه در فضای مجازی به کاربران فضای سایبری توصیه کرد: شبکه های اجتماعی بویژه شبکه های اجتماعی غیر بومی مکان امنی برای دریافت اعلامیه های کاریابی به شکل موصوف نیستند لذا در برخورد با این نوع آگهی ها با دیده تردید نگریسته وقبل از هرگونه ارسال مدارک و واریز وجه اصالت آن را بررسی و در خصوص آن تحقیق نمایند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما