مواظب باشید شب یلدا سایبری ها با این روش سرتان کلاه نگذارند

یلدای مهربانی را به‌ دور از فضای مجازی و در کنار خانواده باشیم.

مواظب باشید شب یلدا سایبری ها با این روش سرتان کلاه نگذارند

به گزارش اقتصاد 100 به نقل از سایت پلیس ،رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: ظهور تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در عصر حاضر و استفاده بدون علم و آگاهی از فضای‌ مجازی بسیاری از خانواده‌ها را دچار مشکلات روزافزون کرده است و آیین‌های سنتی ما را تحت تأثیر قرار داده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت:

حضور بیش‌ازحد در شبکه‌های اجتماعی پیامدهای منفی برای جوانان و نوجوانان دارد و راهکارهای کاهش وابستگی به این فضاها بسیار مهم است زیرا بسیاری از خانواده‌ها از آسیب‌های فضای مجازی آگاهی ندارند و نیاز است با آسیب‌های فضای مجازی مانند اعتیاد اینترنتی ، انزوا، پرخاشگری و ... آشنا شوند.

این مقام مسئول بابیان این نکته که شبکه‌های اجتماعی به‌سرعت در حال رشد و توسعه می‌باشند، افزود: استفاده بیش‌ازحد افراد از تلفن همراه و تجهیزات هوشمند باعث جدایی آنان از کانون خانواده شده است و روابط خانوادگی به‌خصوص در رویدادهای نیکو و سنتی از قبیل شب یلدا را تحت تأثیر قرار داده است و نیاز به برگزاری این آیین در کنار خانواده و به‌دوراز فضای مجازی احساس می‌شود.

سرهنگ آنقی بیان کرد: به‌جای گشت‌وگذار در این دنیای غیرحقیقی برای خانواده و دوستان خود در دنیای حقیقی وقت بگذاریم زیرا بی‌شک خانواده نیز از حضور مداوم افراد در دنیای مجازی رنج می‌برند؛ آن‌ها گاهی نیاز دارند علاوه بر جسم افراد خانواده روح و فکر آنان هم معطوف به کانون گرم خانواده باشد و یلدای پر امید را در کنار هم سپری کنند.

وی همچنین در خصوص آداب‌ورسوم فال حافظ و شاهنامه‌خوانی در شب یلدا گفت: درصورتی‌که افراد برای برگزاری این آیین در کنار خانواده قصد دانلود و نصب کتاب‌های الکترونیکی فال حافظ و شاهنامه را داشتند، حتماً از طریق فروشگاه‌های معتبر اقدام نمایند و برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام بدافزارها، از کلیک بر روی لینک‌های نامعتبر موجود در فضای مجازی و نصب نرم‌افزار از طریق لینک‌های مندرج در شبکه‌های مجازی جدا خودداری نمایند.

سرهنگ آنقی در خصوص خریدهای اینترنتی که در این ایام بیشتر به چشم می‌خورد، افزود: در خریدهای اینترنتی که به مناسبت شب یلدا توسط افراد انجام می‌پذیرد نیز باید بیش‌ازپیش هوشیار بود و توجه داشت که همچون همیشه اعتماد به افراد ناشناس مشکل‌ساز بوده و می‌تواند زمینه‌ی کلاهبرداری شیادان سایبری را فراهم آورد فلذا در صورت مواجهه با هرگونه مشکل ضمن تماس با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره 096380 تماس گرفته و از راهنمایی و مشاوره کارشناسان این پلیس بهره‌مند گردید.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما